Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

كروبي به خامنه اي : پسرم علي را دستگير به مسجد برده و به شدت كتك زده و در مسجد تهديد به تجاوز كردند , تا دير نشده به داد جوانان بي نام و نشان برسيد


فاطمه كروبي همسر مهدي كروبي در نامه اي به آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب در خصوص اتفاقات روز ۲۲بهمن و دستگيري فرزند و حمله به همسرش و شرايط حاكم بر جامعه نكاتي را برشمرد. متن اين كامل اين نامه بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

حضرت آيت اله خامنه اي – مقام معظم رهبري
با سلام و احترام
در ارتباط با راهپيمائي ۲۲ بهمن امسال و حوادث پيرامون آن كه شخصا شاهد بخش كوچكي آز آن بودم و يا فرزندم علي پس از آزادي بيان كرد با در نظر گرفتن خدا، صادقانه و به نيت درمان اين غده ي سرطاني كه تماميت نظام و اسلام را نشانه گرفته است و با اين اميد كه دستور صريح و قاطع جنابعالي به افراد صالح به پاك كردن هميشگي آن منجر شود، نكاتي به استحضار مي رسانم. اينجانبه از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷ در كنار همسرم در مبارزه عليه رژيم سفاك پهلوي فراز و نشيب هائي را پشت سر گذاشتم و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به لطف خداوند متعال توفيق يافتم در بنياد شهيد در دوران دفاع مقدس در بخش دارو ودرمان به مجروحان و وخانواده هاي معزز شهدا خدمت نمايم و مورد تقدير كتبي امام (ره) قرار گيرم. پس از آن نيز در هر مسئوليت اجرائي قرار گرفتم و يا نمايندگي مردم در مجلس را بر عهده داشتم، سعي كردم با خدمت به مردم بطور عملي از نظام و انقلاب حمايت كنم. همگان ميدانند كه اينجانبه از بدو انقلاب تاكنون نيز همواره از انقلاب، نظام و آرمان هاي امام و شهدا دفاع كرده و مي كنم. استدعا دارم آنچه كه در اين نامه به نگارش در آمده را تنها از سر دلسوزي و براي پيشگيري از جنايات آتي عليه فرزندان اين سرزمين بدانيد، نه براي فرزندم علي كه بازداشت او فقط يك نمونه كوچكي است از اين دريا. توضيحات زير تنها در اين راستا بيان مي گردد و لاغير.

فرزند سوم ام علي كه در سن ۲ سالگي دستگيري و محكوميت ۵ ساله پدر را در شميران تجربه كرده بود، در كنار پدرش در راهپيمائي ۲۲ بهمن به رسم همه ساله شركت كرد. همه گروه هاي سياسي و شخصيت هاي هر دو جريان از مردم براي شركت در اين راهپيمائي بزرگ دعوت كردند و از آنان خواستند با پرهيز از افراط گرائي و خشونت زباني و فيزيكي بطور آرام شركت كنند. متاسفانه خشونت طلبان كه حيات سياسي و اقتصادي خود را در خشونت و بحران مي بينند با دستور به پياده نظام هاي بي هويت به همسرم اين يار ديرينه امام و مردم يورش بردند كه ابعاد آن را همگان مي دانند. اينجانبه كه براي شركت در راهپيمائي رفته بودم با فاصله اي اندك شاهد آنچه گذشت بودم. در همان موقع، علي به جرم نانوشته شركت و كمك به حفاظت از پدر دستگير و به مسجد امير المومنين (ع) برده شد و در خانه خدا اين محل امن الهي در كنار ساير بازداشت شدگان كتك خورد و ناسزا شنيد. هنگاميكه اسامي بازداشت شدگان را يادداشت مي كردند، اوباش هائي كه امروز در لباس ضابطان قرار گرفته اند به هويت علي پي بردند و پس از ده دقيقه و كسب اجازه از مسوولان ارشد خود، او را از جمع جدا كرده و بشدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. اين از خدا بي خبران مكان امن الهي را به شكنجه گاه فرزندان مردم تبديل كردند. آنان در كنار ضرب و جرح شديد فيزيكي علي با بكارگيري سخيف ترين و زشت ترين الفاظ نسبت به فاطمه و مهدي كروبي او را تحت فشار روحي قرار دادند و در قبال اعتراض علي نسبت به آن اهانت ها و شكستن حرمت مسجد، نه تنها خشونت فيزيكي و زباني را افزايش دادند بلكه اين مرد ۳۷ ساله را در خانه خدا تهديد به … كردند – مجازات ارتكاب آن فعل در قانون مجازات اسلامي مرگ است. خدا مي داند اين جماعت وقيح با دست بازي كه دارند بر سر جوانان كم سن و سال اين كشور چه آورده و مي آورند. براستي كه زبان و قلم از بيان وحشي گري اين قوم كه اين روزها بر فرزندان اين مرز و بوم حاكم شده اند قاصر و ناتوان است.

دستگيري علي فتح الفتوحات اين جماعت بي هويت بوده كه با افتخار و براي مرعوب كردن ساير بازداشت شدگان او را شكنجه مي كردند. در هنگام انتقال بازداشت شدگان آنان علي را از جمع جدا كرده و به گارد ويژه به سركردگي افراد فاسدي مي سپارند كه دور جديد شكنجه او آغاز مي گردد. در هنگام شكنجه از او فيلم گرفته و با افتخار از اينكه فرزند مهدي كروبي در اسارت آنان است با زشت ترين الفاظ به مهدي كروبي و خانواده او توهين مي كنند. هنگاميكه دستور انتقال و آزادي علي به پايگاه خيابان شهيد مطهري مي رسد، مامور شكنجه ضمن اظهار تاسف مي گويد اگر ۲۴ ساعت ديگر اينجا بودي جنازه ات را تحويل مي دادم. البته جا دارد از رفتار انساني افسران پايگاه شهيد مطهري و تلاش آنان در جهت درمان علي تشكر شود. براي نجات ساير بازداشت شدگان ايشان آمادگي دارند جزئيات بيشتر را در اختيار هر مقامي كه صلاح بدانيد قرار دهند.

آين رنجنامه براي علي نيست زيرا او امروز تحت درمان و در كنار خانواده اش است. اين نوشته براي آن است كه جنابعالي تا دير نشده به دادخواهي فرزندان بي نام و نشان اين كشور بويژه دستگير شدگان جوان اخير برسيد. پيش از آنكه كامران ها و محسن هاي ديگر زير شكنجه اين افراد بي مسئوليت جان دهند و حيثيت اين كشور و نظام را به چالشي اساسي بكشانند، تدبيري نمائيد. امروز متاسفانه شاهد قوه قضائيه مستقل و مقتدر كه بتواند به تظلم خواهي مردم رسيدگي كند و يا مجلسي توانمند كه بخواهد به حمايت از حقوق مردم مبادرت كند نيستيم، فلذا از حضرتعالي خاضعانه و مصرانه مي خواهم بداد مردم و ظلمي كه بر آنان مي رود برسيد و از مسوولان قضائي بخواهيد كه چرا به جنايت آمران و عاملان اصلي جنايات كهريزك و ساير بازداشتگاه ها رسيدگي نمي كنند كه اگر به دستور بجاي جنابعالي در قبال كهريزك بدرستي عمل كرده بودند، امروز قطعا شاهد تكرار مجدد آن نبوديم.

فاطمه كروبي
۲۴/۱۱/۱۳۸۸

No comments:

Post a Comment