Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بازداشت رهبر " جندالله " --- ریگی پس از دستگیری در خارج به ایران منتقل شد

دبی العربیه نت

مقامات امنيتي ايران امروز سه شنبه 23 – 2- 2003 از دستگیری عبدالمالک ریگی رهبر گروه " جندالله " خبر دادند.

مصطفی محمد نجار وزیر کشور اعلام کرده است ریگی :" با هوشياري نيروهاي امنيتي و سربازان گمنام امام زمان در يك فرصت مناسب در خارج از كشور دستگير و به داخل منتقل شد."

او افزود :" عبدالمالك ريگي كه درصدد بود از نقطه‌اي به نقطه ديگر براي طراحي شرارت جديدي عازم شود با تور امنيتي كه از قبل پهن كرده بوديم دستگير شد و اکنون در چنگ ملت ايران است."

گروه جندالله طی سالهای گذشته در استان سیستان وبلوچستان مسئولیت چندین عملیات مسلحانه را برعهده گرفته است و در آخرین عملیات گسترده در یک هجوم انتحاری هنگام گردهمایی فرماندهان سپاه با سران طوایف بلوچ 41 تن ازجمله جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و چندتن از فرماندهان محلی سپاه را کشته بود.

این گروه می گوید علیه " تبعیض مذهبی وقومی " حکومت مرکزی علیه اهل سنت وبلوچ ها مبارزه می کند اما مقامات رسمی ایران اعضای جندالله را به وابستگی به غرب واسرائیل متهم می کنند.

گروه جندالله طی سالهای گذشته مسئولیت عملیات مسلحانه متعددی درسیستان وبلوچستان برعهده گرفته بود.

این گروه پیشتر در نزدیکی پاسگاه تاسوکی بین زابل وزاهدان با بستن جاده 22 تن از کسانی را که به گفته این گروه برای شرکت در یک مراسم دولتی عازم زابل بودند از پای درآورد.

همچنین در عملیات بمب گذاری " جندالله " در اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران در زاهدان دست کم 17 نفر کشته شده بود.

انفجار انتحاری در مسجد متعلق به شیعیان سیستان وبلوچستان در زاهدان نیز یکی دیگر از عملیات این گروه بود که بر اثر آن 25 نفر جان خود را از دست دادند.

اعضای این گروه سال گذشته نیز 16 نفر از مرزبانان را از یک پاسگاه مرزی درسیستان وبلوچستان ربوده بودند و به خاک پاکستان منتقل کردند . آنها خواستار آزادی اعضای بازداشت شده جندالله در زندان های ایران د مقابل آزادی مرزبانان شدند اما پس از اینکه خواسته آنها اجرا نشد آنها را اعدام کردند.

مقامات قضائی ایران طی سالهای گذشته ده ها تن از اعضای جندالله را اعدام کرده اند.

بلوچ ها علاوه بر ایران در آنسوی مرزهای این کشور در جنوب پاکستان و افغانستان نیز به سر می برند و مقامات ایران طی سالهای گذشته گفت وگوهای فراوانی را با مسئولان این کشورها برای مبارزه با گروه جندالله انجام داده اند.

-----------------------

2 - راه ریگی


س میربلوچ زهی از خاش
09:19am GMT, 12:19pm KSA, 23/02/2010

دستگیری عبدالمالک ریگی آغازی بر یک پایان عبدالمالک ریگی رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران دستگیر شد این عنوان مطلبی بود که تمام رسانه های داخلی و خارجی آن را تحت پوشش قرار دادند جدای از چگونگی دستگیری رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران که با ز هم نه با توان عملیاتی نیروهای بزدل اطلاعات و سیاه بلکه با همکاری چند مخبر شناخته شده بلوچ که اسمشان در لیست سیاه نیز بوده این عملیات انجام گرفته البته همانگونه که ملت ایران می دانند رژیم این دستگیری را به پای توان اطلاعاتی بالای نیروهای خود !! می گذارد و مطمئنا اعترافات متعددی از رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران پخش خواهد کرد و به نظر می رسد در روز ... شدگان تاسوکی اقدام به شهادت ( اعدام) رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران نماید اما همانگونه که می دانید و چندین بار نیز توسط عبدالمالک ریگی اعلام گردیده حرکت جنبش با یک نفر آغاز نگشت و با یک نفر پایان نمی یابد چنانچه قبلا نیز رهبران اصلی چنبش شهید گشتند و رهبر جنش نیز بارها به قصد شهادت آمده بود و این ضعف و زبونی نیروها را آشکار می کند نه قدرتشان را چرا که 1400 سال قبل نیز یک نفر تنها همچون امام حسین در مقابل لشکر یزید ایستاد اما تاریخ شاهد است امام حسین پیروز واقعی بود ( همچون جریانی که چند ماه قبل در همت آباد زاهدان پیش آمد ) وی بارها گفته بود تا قبل از تاسوکی ما خواسته ها یمان اندک بود توانمان نیز اندک اما با همان توان اندک آمدیم تا شهید گردیم پس دستگیری و شهادت چیز عجیبی نیست شهادت در واقع برای رهبر جنبش از قبل متصور بود و او نیز آنهنگام که قیام کرد آماده شهادت بود اما گرچه دستگیری رهبر جنبش سخت است و مطمعنا رهبرانی که پس از خود تعیین نموده بزودی اقدامات خود را آغاز خواهند کرد . و دشمنان بدانند با دستگیری و اعترافگیری و مرگ عبدالمالک ریگی راهی که بنیان نهاد از بین نخواهد رفت و همانطور که بلوچ خان ها و حمید و عیدک و غیره کشته شدند اما دیگران راهی تازه و مقاومتر را آغاز نمودند با این دستگیری راه عبدالمالک پایان نمی یابد این آغازیست با تجربیات بیشتر پس منتظر باشید

1 comment:

  1. delvam baraye nevisandeye nadan misooze ke hanooz nafahmide kasaani ke mardome bigonaho mikoshan , teroristan na emam hosein...
    shoma afkare khatarnak o masmoomi darid moteasefam

    ReplyDelete