Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

محمد ظاهر بلوچ جانشين ريگى شد --- گروه جندالله رهبر جديد خود را معرفی كرد

ريگى رهبر عمليات ضد دولتى در بلوچستان ايران بود
تهران، دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)

گروه جندالله روز شنبه 27-2-2010 با انتشار اطلاعیه‌ای محمد ظاهر بلوچ را به عنوان رهبر جدید خود اعلام كرد.

در اطلاعیه جندالله كه در سايت اين گروه آمده است اعلام شده است: "بدینوسیله جنبش مقاومت جندالله به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می ‌رساند که پس از حادثه دستگیری رهبر جنبش، کمیته مرکزی طی نشست‌هایی با تمامی اعضا و متحدین، موضوع جانشینی و همچنین مسئولیت اجرایی جنبش را در غیاب رهبر مورد بررسی قرار داد."

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: "امروز در نشست نهایی و اخیر به اتفاق آرا و با موافقت همه اعضای جنبش و همچنین با موافقت همه متحدین، حاج محمد ظاهر بلوچ به عنوان جانشین عبدالمالک انتخاب شد."

به گزارش چندین وبگاه ایرانی، گروه جندالله در بیانیه اش ضمن اعلام اين كه اين گروه "تنها در رهبر آن خلاصه نشده است" به دولت ايران هشدار داده است كه با "جنبشی مقتدرتر و مستحکم ‌تر از قبل مواجه خواهد شد که هرگز به آن فکر نکرده است."

گفتنى است كه طبق اعلام رسمی دولت ایران، عبدالمالک ریگی روز سه ‌شنبه 23 فوريه در داخل هواپيمايى كه عازم قرقيزستان بود، دستگیر شد.

ريگى روز جمعه در تلويزيون دولتى ايران ظاهر شد و گفت كه با امريكا در ارتباط بوده است و قرار بوده كه امريكا پايگاهى براى عمليات گروه جندالله در اختيارشان قرار دهد.

لیکن وزارت خارجه امريكا اين سخنان را تكذيب كرد و آن را بى اساس خواند. مخالفان چولت ایران معتقدند ریگی در یک معامله با پاکستان و امریکا به چنگ نیروهای امنیتی ایران درآمده است.

1 comment:

  1. موثر ترین کاری که بلوچها میتوانند بکنند هدف گرفتن سرمایه گزاری های خامنه ای در سازمان امنیت پاکستان است. برای اینکار هم خشونت لازم نیست . با یک سیاست افشاگرانه در ظرف شش ماه تمام زحمتهای رژیم بر باد میرود. پروژه ایجاد بحران بین هند و پاکستان بسیار کلان و گران است. میتوان با چند کنفرانس از لندن آنرا جلوی آفتاب برد و مثل شیر کوهی آب میشود بخصوص در این جو ویکی لییکس . تمام ضربات را بلوچها از چند معاون امنیتی و شخص رییس جمهور پاکستان میخورند که با پروژه مشابه ترور رفیق حریری و با حذف خانم بوتو آمدند سر کار . بلوچها باید دادگاه و ماجرای خانم بوتو را منعکس کنند که متاسفانه در می میکر ان توجه ای به ان نشده و نمیشود . چرا؟ مگر این سایت مخالف ترور نیست ؟ آیا ترور را فقط زمانی که به رژیم صدمه میزند باید طرد کرد؟ چرا ترورهای رژیم را در آفریقا و عراق و هند و لبنان منعکس نمیکنید . اگر فکر میکنید این دوای خودی است و نباید رژیم را پیش غریبه بی ابرو کرد هد اقل به فارسی و بلوچی افشا کنید . وگرنه سکوت علامت رضا است.

    ReplyDelete