Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ریگی چگونه در آسمان ایران به دام افتاد؟ / هنگام دستگیری شوکه شده بود



ریگی چگونه در آسمان ایران به دام افتاد؟ / هنگام دستگیری شوکه شده بود

پس از اطلاع از این که هواپیمای حامل ریگی در آسمان ایران است طی عملیاتی هواپیما را ناگزیر از فرود در خاک ایران کردند و پس از پیاده کردن ریگی و همراهانش ، به بقیه اجازه ادامه سفر دادند.
عصرایران - یک منبع مطلع از جزئیات دستگیری عبدالمالک ریگی در فضای ایران خبر داد.
وی در گفت و گو با خبرنگار عصرایران ، با اشاره به برنامه ریزی های دقیق و چند ماهه وزارت اطلاعات برای به دام انداختن سردسته گروهک تروریستی ریگی گفت: ریگی ، از جمله افرادی بود که در ازای گرفتن پول از منابع اطلاعاتی و جاسوسی ، دست به اقدامات تروریستی می زد و در همان ساعات اولیه دستگیری نیز به ارتباطات گسترده خود با آمریکایی ها اعتراف کرده است کما این که ریگی روز قبل از دستگیری در مقر آمریکایی ها در افغانسات بود که سرویس های اطلاعاتی ایران ، عکس این حضور را در اختیار دارند.

وی افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) در پی یک عملیات اطلاعاتی پیچیده ، مطلع شدند که ریگی برای یک قرار کاری که گویا در راستای انجام یک اقدام تروریستی جدید بود ، از یکی از کشورهای عربی منطقه ، پروازی به آسیای میانه خواهد داشت ، بنابراین ، وقتی هواپیمای شرکت هوایی عربی در حال عبور از آسمان ایران بوده ، با توجه به حضور یک تروریست تحت تعقیب بین المللی ، طی عملیاتی هواپیما را ناگزیر از فرود در خاک ایران می کنند و ریگی و تعدادی از همراهانش را از هواپیما پیاده و به بقیه اجازه ادامه سفر می دهند.

این منبع مطلع ، عملیات مذکور را در نوع خود بی سابقه توصیف کرد و گفت: ریگی و همدستانش که در زیمن دم به تله نداده بودند ، هرگز گمان نمی کردند که در آسمان مورد شناسایی قرار گیرند و دستگیر شوند ولی به همت ماموران اطلاعاتی توانمند کشورمان ، این اتفاق رخ داد به گونه ای که ریگی در هنگام دستگیری شوکه شده بود و باور نداشت که در محاصره ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است وزیر اطلاعات نیز ساعتی قبل در جمع خبرنگاران با تایید دستگیری ریگی در فضای ایران گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند در یک اقدام ارزشمند و دقیق و با مدیریت اطلاعاتی این شرور را در فضای جمهوری اسلامی ایران دستگیر کنند تا در اختیار دستگاه قضائی برای اجرای عدالت قرار بگیرد.

در همین باره ، شبکه ماهواره ای انگلیسی زبان پرس تی وی ، متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز اعلام کرد که ریگی در مسیر پروازی به قرقیزستان دستگیر شده است.

دستگیری این تروریست باسابقه که تا کنون دهها تن از هموطنانمان را به خاک و خون کشیده ، موجی از خوشحالی و احساس قدردانی از نیروهای اطلاعاتی در کشور را موجب شده است.

گفتنی است برخی منابع خبری ، از دستگیری ریگی از مسیر پروازی پاکستان به دوبی خبر داده اند که البته در اصل قضیه تفاوت چندانی ندارد چه آن که هواپیمای حامل وی در فضای ایران ، دستور فرود اجباری گرفته و در یکی از فرودگاه های جنوبی کشورمان ، دستگیر شده است.

------------------------------

Inhaa hame charandiaat-e jomhori islaamist. Haghighat in ast ke jomhori islaami baa pardakhte mablaghe hangofti be Pakistan va saazmaan-e etlaa-aati on yani ISI sare tahvil daadan-e rigi be Iran mo-aamele kardand. Vali jomhiri islaami baayad bedaanad ke sadhaa rigi digar dar Balochestan parvaresh daade shode ast. Taa zamaani ke zolm, satam va tabiiz hast hezaarhaa rigi:e digar gheyaam khakhand kard.

No comments:

Post a Comment