Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پاکستان موفق شد سازمان غیر دولتی "انتر فیت انترنشنال" را برای دو سال در سازمان ملل ممنوع فعالیت کند

مھران بلوچ یکی از رھبران سیاسی بلوچ کہ از سال 2001 توسط این سازمان نمایندگی ملت بلوچ را بعھدہ دارد، ممنوع قرار دادن فعالیت ھای سازمان غیر دولتی " انتر فیت انترنیشنال " را در سازمان ملل توسط پاکستان بہ شدت محکوم کرد ۔ وی اضافہ کرد، پاکستان با بدنامترین سازمانھای جاسوسی خود ھرگز از فعالیت خود بر علیہ ملت بلوچ باز نیامد ۔

ایشان فرمودند: روز گذشتہ سفارتخانہ پاکستان، کنسولر "محمد بٹ" در سازمان ملل ادعا کردند کہ سازمان نامبردہ در سطح بین المللی برای بدنام کردن پاکستان تلاش می کند، بنابرین این فعالیتھا برای تمامیت ارضی پاکستان مضر ھستند ۔

آقای مھران فرمودند: این سازمان بہ این دلیل برای دو سال در سازمان ملل ممنوع فعالیت شد کہ ظلم و جبر بلوچھای شرقی را در دنیا مطرح می کرد و چھرہ اصلی پاکستان را نشان می داد ۔ ناگفتہ نماند قبل از این سفارت پاکستان رئیس سازمان انتر فت انتر نیشنل دکتر چارلس گریوز را تھدید کردہ بود کہ اگر مھران بلوچ را از نمایندگي اخراج نکند با مشکلات بزرگی روبرو خواھد شد۔ مھران اضافہ کرد، پاکستان با کمک چندین کشور بہ اصطلاح اسلامی مانند مصر و کشورھای عضوی او آی سی توانست برای دو سال این سازمان را ممنوع فعالیت کنند ۔

ایشان فرمودند: پاکستان ھمیشہ تلاش کردہ کہ صدای ملت بلوچ را خفہ کند اما ھمیشہ جواب دندان شکن دریافت کردہ ۔ این بار ھم تلاش فراوانی کردہ بود کہ برای ھمیشہ این سازمان را ممنوع فعالیت کند اما موفق نشد حمایت آمریکا، انگلیس و سویس را جلب کند، نہ تنھا موفق نشد بلکہ این سہ کشور یعنی انگلیس، آمریکا و سویس از سازمان انتر فت انترنیشنل حمایت کردند، بنابرین پاکستان موفق نشد ۔

در پایان مھران بلوچ از تمام بلوچھا درخواست کردند در ھر سطحی کہ می توانید صدای خود را بلند کنید، این تلاش بصورت انفرادی باشد یا جمعی تا ظلم و ستم ھای این کشور غیر انسانی در دنیا ظاھر شود ۔ ایشان گفتند، من از جوانان بلوچ تقاضا می کنم اگر در ھر کجا دیدید کہ اشغالگران پاکستانی یک فعال سیاسی را دستگير کردند و یا ربودند با موبایل ھای خود فیلم تھیہ و برای سازمانھای حقوق بشری ارسال کنید۔

ترجمہ:

بلوچء توار

برقرار باد استقلال بلوچستان

نابود باد اشغالگر ایرانی و پاکستانی و احزاب طرفدار آنھا



http://www.balochetawaar.com/0110/mehan1.htm

No comments:

Post a Comment