Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مهدی کروبی در مصاحبه با ساندی تلگراف اعلام کرد --- کروبی و موسوی استراتژی جدید جنبش را اعلام خواهند کرد

دبی – العربیه نت

مهدی کروبی از رهبران معترضان امروز یکشنبه 14 – 2 – 2010 اعلام کرد به زودی به همراه میرحسین موسوی استراتژی جدید جنبش را اعلام خواهد کرد.

کروبی درمصاحبه با روزنامه بریتانیایی ساندی تلگراف گفت :" ما به زودی درباره برنامه های آینده با مردم صحبت خواهیم کرد. آقای موسوی و من به زودی باهم جلسه ای خواهیم داشت که پس از آن استراتژی و راهکار را به اطلاع مردم خواهیم رساند."

او افزود: " این جلسه ممکن است درهمین هفته برگزارشود... ما می خواهیم خواسته های صلح جویانه را درچارچوب قانون اساسی نگه داریم. اما نمی خواهیم که مردم برای این کار هزینه بالایی بپردازند."

آقای کروبی تاکید کرد :" اولویت های ما آزادی بی قید و شرط تعداد زیاد زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان است. و آخرین خواسته مان بوجود آوردن فضای مناسبی برای آزادی مطبوعات و به رسمیت شناختن حق انتقاد است."

وی با اشاره به سرکوب اعتراضات و بازداشت تعداد زیادی از روزنامه نگاران وفعالان مدنی افزود :" فضای فعلی که تحت تسلط وحشت و نظارت پلیسی است باید از بین برود و موقعیتی بوجود بیاید که همه مردم بتوانند گرد هم بیایند و عقیده خود را نسبت به آینده حکومت ابراز کنند."

مشروعیت دولت

مهدی کروبی درپاسخ به سوالی در مورد مشروعیت حکومت محمود احمدی نژاد تاکید کرد " مشکل ما با مشروعیت او همچنان به قوت خود باقی است."

وی گفت:" بین مشروعیت و حقیقت تفاوت هست. واقعیت این است که او رییس قوه مجریه است. اما به نظر من دولتهای مشروع باید توسط مشارکت گسترده مردم در انتخاباتی آزاد و عادلانه منصوب شوند."

او افزود :" ما او ( احمدی نژاد ) را به عنوان رییس دولت که کنترل همه چیز از بودجه گرفته تا سیاست داخلی و خارجی را به عهده دارد می شناسیم. او باید در برابر وظیفه خود پاسخگو باشد .. آنها را فقط قدرت حاکم می دانیم نه دولت مشروع."

کروبی در ادامه گفت:" درحال حاضر دولت تحمل کمتری نشان می دهد و سعی بر استفاده از خشونت در برابر مردم دارد. بسیاری از جوانان در زندان هستند و حکم های غیر قابل قبولی دریافت کرده اند."

به گفته او:" زندگی سیاسی برخی ازجمله بعضی افراد نظامی به بحران وابسته است. آنها حقوق مردم را انکار می کنند و سعی در تسلط به فضای سیاسی و اقتصادی مملکت دارند."

کروبی همچنین گفت:" آنها حتی حقوق ما برطبق قانون اساسی را انکار می کنند.

در چنین شرایطی قصد ایجاد بحران و نگه داشتن مملکت در شرایط بحرانی را دارند.

به همین دلیل آنها نمی خواهند که مردم به طور صلح آمیز و در یک فضای آرام به دنبال احقاق حق خود باشند."

No comments:

Post a Comment