Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

امارات ورود ريگى به خاك اين كشور را تكذيب كرد ---

دبى – سعود الزاهد
وزارت خارجه امارات ورود عبدالملك ريگى، رهبر تشكيلات جندالله به خاك اين كشور پيش از دستگيرى توسط ايران را تكذيب كرد و آن را بى اساس خواند.

اين وزارتخانه گفت وى تنها 2 ساعت در فرودگاه دبى بدون ذکر نام واقعی حضور داشته است.

وزارت خارجه امارات با انتشار بيانه اى در روز جمعه 26-2-2010 اعلام كرد كه اخبار منتشره در بعضى از رسانه هاى ايرانى در اين رابطه صحت و دقت لازم را ندارد.

اين بيانيه مى افزايد طبق مدارك موجود در فرودگاه، ويزا و گزارش ورودى در اين رابطه به اسم عبدالملك ريگى وجود ندارد بلكه اين شخص از كابل وارد فرودگاه دبى شده و به طرف قرقيزستان پرواز كرده است.

بيانيه ادامه مى دهد: هيچ گونه رواديدى در اين رابطه تقاضا يا صادر نشده است.

سلطان العلى مدير امور رسانه اى وزارت خارجه امارات در اين زمينه گفت: ما پيرو اصل عدم دخالت در امور داخلى ديگران هستيم و از همه رسانه ها و مسئولين مى خواهيم با مسائل، دقيق، مسئولانه و حرفه اى برخورد كنند.

از سوى ديگر، يك كانال تلويزيون ايرانى به نام پرس تى وى، عبدالملك ريگى را در حالى نشان داد كه اعتراف مى كند "امريكا در برابر آزاد كردن تعدادى از افراد گروهش از او كمك خواسته تا در كنارش با ايران بجنگد."

وى ادامه مى دهد: "افراد سى آى ای به من وعده دادند كه به طور نامحدود از ما پشتيبانى كنند و به ما پايگاهى نظامى مجهز به اسلحه و تأسيسات آموزشى در نزديك مرز ايران بدهند."

اظهارات تلويزيونى ريگى بلافاصله از سوى يك سخنگوى وزارت خارجه امريكا تكذيب شد و مسخره تلقى گرديد. سخنگزى امريكايى گفت: "امريكا با هيچ گروه تروريستى همكارى نمى كند بلكه با تروريسم مبارزه مى كند."

همکاری پاکستان
مخالفان ايرانى ابراز عقيده كرده اند كه تشكيلات امنيتى پاكستان با ايران همكارى كرده است و در اين رابطه به اظهارات سفير پاكستان در تهران استناد مى كنند. محمد بخش عباسى سفير پاكستان، 2 روز پس از دستگيرى ريگى گفته است: "اگر همكارى پاكستان نبود، ريگى بازداشت نمى شد."

اين در حالى است كه در برنامه پانوراماى تلويزيون العربيه، يك سخنگوى جندالله به نام عبدالرئوف اظهار داشت: "واشنگتن عبدالملك ريگى را به تهران تحويل داده است."

وى توضيح داد كه شرايط سخت امنيتى در مناطق كوهستانى بلوچستان، ريگى را مجبور به انتقال به افغانستان نمود. ليكن نيروهاى امريكايى او را دستگير كرده و به تهران تحويل دادند. وى افزود: "معامله واشنگتن- تهران 3 روز پيش از اعلام خبر صورت گرفت."

در برنامه پانوراماى تلويزيون العربيه، موسى شريفى كه يك تحليل گر عرب ايرانى است، خاطر نشان ساخت كه تاريخ سياسى ايران انباشته از زدوبندهایی است كه از سوى تهران با آنچه كه شيطان بزرگ مى خواند، صورت گرفته است. ما اين معاملات را در رسوائى ايران- كونترا و امثال آن شاهد بوده ايم.

موسى شريفى افزود:اصلاً بعيد نيست كه ايران دربرابر تحويل گرفتن ريگى متعهد شده باشد كه 3 امريكايى بازداشت شده در مرز عراق را همراه با تعدادى از عناصر القاعده تحويل امريكا دهد.

گفتنى است گروه جندالله با حدود 2 هزار فرد مسلح خويش در يك مثلث كوهستانى واقع در مرزهاى ايران، پاكستان، افغانستان با حكومت ايران درگيرى دارد. اين نيرو معتقد است كه از حقوق 3 ميليون بلوچ ايرانى و ساير اتباع مذهب تسنن در ايران دفاع مى كند. درگيرى بين نيروهاى دولتى ايران با جندالله تا كنون دهها كشته از دو طرف برجاى گذاشته است.

 

No comments:

Post a Comment