Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مردان وزنان جوان آشکار دستان یکدیگر را می گیرند --- حضور عشق وگل سرخ در تهران به مناسبت روز والنتاین

گلهای گلفروشیها تمام شده وهمه رستورانها کاملا رزرو شده است
دبی – العربیه

علیرغم کشمکش های سیاسی ،اعتراضات خشونت آمیز ، مناقشات هسته ای وافزایش سرسام آور قیمت ها ،امسال خیابان های تهران در روز یکشنبه 14-2-2010 مصادف با روز ولنتاين یا روز عشق شاهد حضور مردان و زنان جوانی بود که آشکارا دست در دست یکدیگر راه می روند وبه یک دیگر گل سرخ تقديم مي کنند و در همین حال مغازه های پایتخت ایران مملو از روبان هاي قرمز ، شمع و بادکنکهاي قرمز رنگ با طرح قلب می باشد.

خبرگزاري رويترز در گزارشي از تهران به قلم پريسا حافظي مصاحبه هایی را با شهروندان ایرانی انجام داده است ونظرات آنان را در این باره جویا شده است .

شاهرخ صداقتي 27 ساله که يک معمار است و در حال خريد عطر به عنوان هديه از مغازه اي در مرکز تهران است می گوید از سياست خسته شده ام به همین دلیل من امسال از دوست دخترم خواسته ام تا روز ولنتاين را باشکوه تر از سالهاي گذشته جشن بگيريم.

با اینکه روز ولنتاين در ايران به عنوان کشوري اسلامي رسما ممنوع نيست ،اما تندروها همواره نسبت به تهاجم فرهنگی غرب در این باره هشدار داده اند و بر اساس قانون شريعت اسلامي در ايران زوج هايي که با يکديگر ازدواج نکرده اند حق اختلاط ندارند.

جوانان ايراني خواستار آزادي های اجتماعي ،شغل ،مسکن و کاهش هزينه هاي ازدواج و مهريه هستند و در همین حال در روز ولنتاين نشان دادند که چه احساسات شديدي نسبت به یکدیگردارند.

يک استاد رشته روانشناسي که دانشگاه تهران تدریس می کند می گوید ، جوانان مي خواهند به سبک خودشان زندگي کنند ، آنان به اينترنت دسترسي دارند و می بییند که جوانان سراسر جهان چگونه زندگی مي کنند.

با توجه به اینکه که بيش از 60 درصد جمعيت 73 ميليوني ايران از افراد زیر 30 سال تشکيل شده ، مراسم روز ولنتاين که از نام يک قديس مسيحي اقتباس گردیده به وسیله ای برای کسب درآمد در اين کشور تبديل شده است.

فردی که در شمال تهران به کار گل فروشی اشتغال دارد در اين خصوص می گوید گلهايمان تمام شده است ،حتي نوجوانان نيز براي افرادی که دوست دارند گل مي خرند. امروز يک روز بسيار خوب کاري براي گل فروشي ها در اينجاست ، وي در ادامه به ايرانيان مقیم خارج که مي خواهند براي افراد مورد علاقه خود در ايران گل ارسال کنند گفت که سفارش های آنها را می پذیرد ،اين در حالي است که وقوع انقلاب ايراندر سه دهه پيش که باعث سرنگوني حکومت شاه شد، منجر به مهاجرت بسیاری از ايرانيان به خارج از کشور شد.

در این گزارش آمده است که صاحبان رستوران ها مي گويند که کلیه میزهایشان در این روز رزرو شده است ،در همين حال برخي از رستوران ها نيز براي ترغيب جوانان ايراني به جشن گرفتن مراسم روز ولنتاين به همراه صرف شام از نوشته هايي در اين رابطه استفاده کرده اند.

سامان رحماني 28 ساله که آموزگار زبان انگليسي است خاطرنشان کرد ، من براي دوست دخترم يک جعبه شکلات خريده ام و او را امشب به رستوراني مجلل دعوت خواهم کرد.

در پایان این گزارش آمده است که ايران همچنان درگير ناآرامي داخلي است و سران تندروي این کشور درپی انتخابات رياست جمهوري ماه ژوئن همچنان تحت فشار قرار دارند ،مخالفان ميانه روي ايران معتقدند که جهت انتخاب دوباره محمود احمدي نژاد به سمت رياست جمهوري در اين انتخابات تقلب صورت گرفته است ، ودر مقابل مقامات ايران اعلام کرده اند که انتخابات رياست جمهوري ماه ژوئن این کشور سالمترين انتخابات از زمان انقلاب سال 1979 تاکنون بوده است.

همزمان با اين اختلافات داخلي ،ایران با فشار فزاينده بين المللي به منظور تشديد تحريم ها عليه برنامه هسته اي اش مواجه است ، این مساله می تواند به اقتصاد اين کشور آسيب برساند.

No comments:

Post a Comment