Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پیشوای دینی اهل سنت ایران ممنوع الخروج شده اند

سنى نیوز: طبق اطلاعات واصله بصورت غیر اعلام شده هرگونه مسافرت به خارج از ایران برای پیشوای مذهبی اهل سنت ایران شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ممنوع اعلام شده است. مقامات دولتی وامنیتی ایران سفرهای امام جمعه اهل سنت زاهدان را به خارج از کشور برخلاف مصالح ومنافع خود قرار می دهند.

به گزارش منابع خبری اهل سنت مدتی قبل این رهبر برجسته اهل سنت ایران جهت ادای عمره و شرکت در یک مراسم ضیافت از سوی پادشاه عربستان در اواخر ماه مبارک رمضان 1430 هـ ق عازم حرمین شده بودند. در پی این سفر منابع تندروی شیعی با شایعه پراکنی وگمانه زنی سعی کردند این سفرعبادی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و هیئت همراهشان را رنگ سیاسی بدهند تا برای افزایش فشارها توجیهی پیدا کرده باشند.

پس از آن، عضو اتحادیه علمای مسلمین ومجمع فقهی رابطة العالم الاسلامی به استثنای مراسم بزرگداشت امام ابوحنیفه در تاجیکستان از شرکت در نشست های این سازمان های کاملاً اسلامی وعلمی بازداشته شدند. گفته می شود علاوه از دریافت دعوت نامه از طرف چندین سازمان وموسسه جهانی واسلامی برای شرکت در نشست ها ایشان شخصاً نیز مایل به زیارت حرمین شرفین وبعضی از بلاد مسلمان بوده اند که متاسفانه مقامات وحشت زده ایرانی از ترس استقبال رهبران ومردم مسلمان از عالم روشنگر سنی مذهب ایران عملاً سفرهای ایشان را لغو کردند و حتی ایشان اجازه هرگونه اظهار نظر در اینمورد را هم ندارند.

لازم به یادآوریست سفر هیئت اهل سنت ایران به ریاست مولانا عبدالحمید به تاجیکستان جهت شرکت در مراسم بزرگداشت امام اعظم ابوحنیفه (رح) برای سران ایران بسیار سنگین تمام شد. استقبال گرم مردم و مقامات تاجیک از هیئت اهل سنت ایران و ابراز انزجار مردم تاجیک ازعملکرد هیئت رسمی و دولتی ایران؛ سران رژیم را شدیداً خشمگین کرد. پس از همین سفر بود که مقامات تنگ نظر ایران در اقدامی انتقام جویانه به بازداشت نمودن هیئت همراه مولانا عبدالحمید روی آوردند و فشارها برای اخراج طلاب خارجی از مدارس دینی بلوچستان افزایش یافت. همچنین پیشوای دینی اهل سنت ایران از سفر به خارج از کشور منع شد.

مقامات ایرانی همواره سعی می کنند مردم خارج از ایران از وضعیت اهل سنت داخل کشور بی خبر بمانند وکسی این جامعه بزرگ اما ستمدیده را قابل توجه محسوب نکند. به همین علت سعی دارند از شرکت شخصیتهای برجسته سنی در نشست های بین المللی ممانعت کنند.


No comments:

Post a Comment