Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بنی صدر : فرماندهان سپاه همه چیز را تحت تسلط خود درآورده اند --- اعتراض تحلیلگر هوادار دولت ایران به حضور بنی صدر در العربیه

بنی صدر و میرزایی در برنامه پانورامای العربیه
دبی – العربیه

برنامه پرطرفدار پانوراما در شبکه العربیه شامگاه چهارشنبه 10-2-2010 میزبان ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور اسبق ایران از پاریس و نجفعلی میرزایی تحلیلگر سیاسی هوادار دولت ایران از بیروت بود .

نجفعلی که از اشاره تحلیل العربیه در پیش درآمد برنامه به اینکه درایران پادشاهی دینی برقرار شده است به خشم آمده بود ، به حضور میهمان دیگر پانوراما یعنی ابوالحسن بنی صدر به شدت اعتراض کرد ومدعی شده که همه شبکه العربیه را تحریم کرده اند .

شایان ذکر است که شبکه تلوزیونی العربیه به عنوان زیر مجموعه کانال ام بی سی روزانه دارای حدود 70 میلیون بیننده در جهان است .

ولایت فقیه منشأ دینی ندارد
در ابتدای برنامه دکتر بنی صدر درپاسخ به پرسشهای منتهی الرمحی مجری برنامه گفت هنگامیکه امام خمینی در پاریس بود از دمکراسی و آزادی بیان سخن گفت ودر برابر جهانیان تعهد داد ، اما هنگامیکه به ایران بازگشت عهد خود را شکست .

وی در جای دیگری گفت ، می گویند ولایت فقیه منشأ دینی دارد ،این یک دروغ است ، آیت الله منتظری که اخیرا فوت کرد گفته است که این نظریه شک برانگیز است.

بنی صدر سپس از آنچه مافیای نظامی نامید نام برد که به گفته او از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران تشکیل شده است وآنها را متهم کرد که همه چیز را تحت سلطه خود در آورده اند.

این مخالف دولت ایران در ادامه به پرونده هسته ای ایران پرداخت وافزود ، "سردمداران حکومت در حال حاضر از اتخاذ یک تصمیم عاجز هستند ،یک روز توقف غنی سازی را قبول می کنند وروز دیگر می گویند دوباره آغاز می کنیم وآنگاه یک مسئول دیگر می گوید ، ما اصلا توانایی آن را نداریم ، بنابراین می توان گفت کشور را هیچکس اداره می کند.

آقای نجفعلی در پاسخ به پرسش های مجری گفت ، من برای شما احترام قایلم اما نباید از اعتدال خارج شويد و لازم است که بي طرفانه عمل کنيد.

کنار گذاشتن اصول انقلاب

خانم منتهی الرمحی مجري برنامه به وی یادآوری کرد ، شما سخنان لحظات پيش بني صدر با ما را شنيديد وي رئيس جمهوري ايران پس از انقلاب بود و یک تحليلگر سياسي است از سوی دیگر وی به دور از ايران نبود بلکه رئيس جمهوري ايران بود.

وی از کنارگذاشتن اصول انقلاب در نظام کنوني ايران می گوید ، اگر شما هرگونه اعتراضي به سخنان وي داريد حق داريدومی توانید پاسخ دهید.

این تحلیلگر هوادار دولت ایران در پاسخ گفت ، درباره گفته های ابوالحسن بني صدر بايد بگويم که دنيا مي داند او چگونه از ايران فرار کرد ، جهان مي داند که او چگونه به نظام و وطن خود خيانت کرد و آن را به صهيونيست ها فروخت ، دنیا مي داند که او دختر خود را به ازدواج مسعود رجوي در آورد که رهبری بزرگ ترين سازمان تروريستي را در دست دارد ،سازمانی که حتي امريکا آن را به عنوان يک تشکیلات تروريستي شناخته است.هم جهانیان مي دانند که امروز کسي در داخل ايران از بني صدر حمايت نمی کند...

مجري العربيه در ادامه خطاب به اقای نجفعلی میرزایی گفت من نمي خواهم از شبکه العربيه و گزارش آن دفاع کنم ، اما شما نيز مانند بني صدر در اینجا دعوت شده ايد و می توانید درباره ديدگاه خود سخن بگوييد وشما از تريبون العربيه از نظام ايران دفاع مي کنيد ، پس اگر فردي از نظام ايران انتقاد مي کند در مقابل فرد ديگري نيز حضور دارد تا از آن دفاع کند در ضمن ما نمي توانيم با هيچيک از تحليلگران در داخل تهران به راحتي تماس بگيريم چرا که دفتر ما در تهران بسته شده است.


دمکراسی ایرانی و دمکراسی های عربی

نجفعلي ميرزايي در پاسخ گفت ، العربيه و گزارش آن غير قابل دفاع است زیرا که دروغ است ، من يک سوال از شما دارم ، چرا شرکت تحلیلگران در شبکه هاي امريکايي و انگليسي ممنوع نشده است اما به آنها اجازه داده نمي شود در شبکه شما شرکت کنند ، آیا علت آن را از خود پرسیده اید ؟ گذشته از اینها در انقلاب امام خميني که شما در گزارش خود به صورت تحريف شده ای ان را ارائه داده اید ، دمکراسي وجود دارد که بهتر از دمکراسي در همه سرزمين هاي شما ، یعنی سرزمين هاي عربي است .

مجري برنامه پانوراما با قطع سخنان نجفعلي ميرزايي از او پرسيد به نظر شما از انقلاب چه چيزي باقي مانده است ، بني صدر می گوید که چيزي جز شعار از انقلاب باقي نمانده است ، حال با توجه به حوادث ، اعتراض ها ، بازداشت ها و زنداني کردن ها و مسائلي از این قبیل که در همه رسانه ها مطرح شده است ونیز پس از اعتراض به انتخابات و اتهام به تقلب در آن به نظر شما چه چيزي از انقلاب باقي مانده است؟

این تحلیگر طرفدار دولت ایران در پاسخ گفت اولا انقلاب هزاران بار از روزي که آغاز شد قوي تر شده است ، امروز اين انقلاب که متهم به ارتجاع مي شود ، موشک به فضا پرتاب مي کند ، اين انقلاب از فناوري عالي برخوردار است ، اين انقلاب توانسته دقيق ترين فناوي ها را به دست آورد که هيچ کشوري در منطقه در اختيار ندارد.

مجري العربيه در اینجا از آقای نجفعلی میرزایی خواست تا درباره حقوق شهروندان ايرانی برای ابراز عقیده و انجام تظاهرات وداشتن روزنامه جهت ابراز دیدگاه های خود نظر بدهيد.

ميرزايي در اینجا به خانم منتهی الرمحی اعتراض کرد وبه او گفت ، لطفا سخنان مرا قطع نکنيد اين انقلاب پس از سي سال توانسته است چهل ميليون نفر را به پاي صندوق هاي راي بياورد اين انقلاب تاکنون بعد دمکراسي خود را حفظ کرده است ونیز توانسته است به مردم استقلال ، کرامت و آزادي عطا کند این ما هستيم که از مساله فلسطين حمايت مي کنيم ، این ما هستيم که از مقاومت در سراسر جهان دفاع مي کنيم ، ما مستقل و آزاد هستيم ، اما من نمي گويم که هر چيزي که در ايران اتفاق می افتد صحيح است ، در ايران نيز یک تجربه انساني وجود دارد که هزاران اشتباه را مرتکب می شود و من منکر آن نيستم اما نبايد از انصاف خارج شد.


کشوهای خلیج ادعای دمکراسی نکرده اند

شما از من سوال مي کنيد که چه چيزي از انقلاب مانده است انقلاب روي داد و سه شعار داد استقلال ازادي و جمهوري اسلامي همچنان انتخابات ايران بهترين انتخابات در منطقه است آيا در کشورهاي خليج فارس انتخاباتي نظير انتخابات ايران را شاهد هستيد آيا پارلمان واقعي مانند پارلمان انقلاب وجود دارد.

مجري العربيه در پاسخ به تحلیلگر ایرانی گفت آنها جمهوري ندارند وهیچ انقلابی در این کشورها روي نداده است و هرگز ادعا نکرده اند که جمهوري دارند ، انها بطور مکرر از وجود دمکراسي سخن نگفته اند بلکه هميشه ايران بوده است که دم از دمکراسی می زند .


"سگي در اينجا و سگی در آنجا"

نجفعلي ميرزايي در پاسخ به خانم الرمحی گفت ، بله ما به این دلیل دم از آن مي زنيم که متعلق به خود ماست و نه شما ، چرا رژيم هاي خود را با چنین گزارش هایی محاکمه نمي کنيد ، چرا شما از پنجاه ميليون نفر را که به خيابان ها سرازیر می شوند نادیده می گیرید اما به سگي در اينجا و سگی در آنجا فرصت می دهید ، چرا از انصاف خارج مي شويد.

مجري العربيه به میرزایی یاد اور شد که بني صدر نيز یک شهروند ايراني است و حق دارد که ديدگاه های خود را بيان کند وی افزود علاوه بر آن ما تظاهرات ايران را نيز پوشش مي دهيم .

نجفعلي ميرزائي با قطع سخنان مجري پانوراما گفت او خائن و فراري است و وجدان خود را فروخته است شهروند نيست شهروند به ميهن خود خيانت نمي کند.

مجري العربيه در پایان خطاب به تحلیگر ایرانی گفت آقاي ميرزايي ما از مشارکت شما خوشحال شديم وبا اشاره به سخنان نجفعلی میرزایی که گفته بود ایران موشک به فضا می فرستد و دارای دقیقترین فناوری است افزود ، اما بايد به شما بگويم که روسيه نيز موشک به فضا مي فرستاد اما دمکراسي نداشت ولی از هم پاشید ، ما درباره موضوع کاملا متفاوتی یعنی درباره دمکراسي ، عدالت و حقوق بشر سخن مي گوييم.

No comments:

Post a Comment