Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرهای کوتاه از ایران و جهان --- رادیو فردا

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا
sandaliehghermez.com

سرخط‌ خبرها

رهبر حماس با وزیر خارجه روسیه دیدار کرد
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، امروز میزبان خالد مشعل رهبر حماس در مسکو بود. تلاش ها برای مصالحه بین گروه حماس با جنبش فتح به رهبری محمود عباس محور گفت و گوهای دو طرف بود. در حال حاضر حماس کنترل نوار غزه و سازمان فتح کنترل کرانه باختری رود اردن را در دست دارد. آمریکا و اتحادیه ی اروپا حماس را یک سازمان تروریستی می دانند در حالیکه روسیه همچنان ارتباط رسمی خود را با این گروه حفظ کرده است.

موج گسترده بازداشت ها در ایران ادامه دارد
به گزارش سایت خبری جرس، در ادامه ی موج جدید بازداشت ها در ایران احسان مهرابی، خبرنگار پارلمانی روزنامه فرهیختگان، حسن ظهوری، روزنامه نگار حوزه ی میراث فرهنگی و امیر صادقی عکاس خبری یکشنبه شب بازداشت شدند. همچنین کمیته گزارشگران حقوق بشر اعلام کرد که مریم قنبری، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان، نیمه شب گذشته، در منزلش بازداشت شده است. ماموران امنیتی ماه فرید منصوریان، فعال محیط زیست و مترجم رسانه های خارجی، را نیز شب گذشته با ارائه حکم، در منزلش بازداشت کرده اند.

تحویل نامه ایران درباره آغاز غنی سازی بیست درصدی به آژانس بین المللی انرژی اتمی
علی اصغر سلطانیه، نماینده ی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعلام کرد، نامه ی دولت جمهوری اسلامی درباره ی آغاز غنی سازی بیست درصدی اورانیوم به آژانس تحویل داده شده است. به گزارش خبرگزاری های ایران، آقای سلطانیه گفت در این نامه از آژانس خواسته شده است که "بازرسان در این فرایند حضور یابند".وی افزود، با وجود گذشت ۸ ماه از درخواست ایران از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تامین سوخت رآکتور پژوهشی تهران، تهران تا کنون "پاسخ نهایی و مثبتی" دریافت نکرده است و بر همین اساس ایران برای تامين نياز "بيمارستان‌ها و راديوداروها" کار غنی سازی به میزان ۲۰ درصد را آغاز کرده است.آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای غربی از ایران خواسته بودند تا ایران اورانیوم غنی شده خود را با سوخت ۲۰ درصدی برای رآکتور پژوهشی تهران مبادله کند ولی ایران این پیشنهاد را رسما رد کرد.

مصطفی تاجزاده، در دومین جلسه دادگاه بار دیگر از خود دفاع نکرد
خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گزارش داد دومین جلسه ی رسیدگی به اتهامات مصطفی تاجزاده در حالی برگزار شد که وی بار دیگر از خود دفاع نکرد و به وکلایش هم اجازه ی دفاع نداد.مصطفی تاجزاده، معاون سیاسی وزیر کشور در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، از پس از انتخابات بیست و دوم خرداد ماه، در زندان اوین به سر می برد. بنا بر گزارش ایسنا دادگاه پایان رسیدگی به پرونده ی وی را اعلام کرده و قرار است ظرف مهلت قانونی رای صادر خود را صادر کند. وکیل مدافع آقای تاجزاده اتهامات وی را اجتماع و تباني به قصد بر هم زدن امنيت ملی، فعاليت تبليغی عليه نظام، توهين به مسوولان و نگهداری اسناد طبقه بندي شده اعلام كرده است.

ایران از ساخت یک پدافند هوایی قدرتمند خبر داد
حشمت الله کثیری، معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء، اعلام کرد در آینده ی نزدیک یک پدافند هوايی در ایران به بهره برداری خواهد رسید كه به گفته وی از سامانه ضد موشکی اس ۳۰۰ روسیه نیز "قدرتمندتر" ‬است.روسیه طبق قراردادی که سال ۲۰۰۷ با ایران امضا کرده قرار بود سیستم ضد موشکی اس ۳۰۰ را به ایران تحویل دهد اما بارها این کار را به تعویق انداخته است.همزمان با بالاگرفتن تنش میان ایران و غرب بر سر برنامه هسته ایش، دولت جمهوری اسلامی در روزهای گذشته خبرهای متعددی را درباره پیشرفت های نظامی خود منتشر کرده است. روز شنبه نیز وزیر دفاع ایران از افتتاح خط تولید یک موشک ضد هلی کوپتر و یک موشک ضد تانک خبر داده بود.

محکومیت محسن امین زاده به تحمل شش سال حبس تعزیری
به گزارش خبرگزاری ایسنا محسن امین زاده، رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان، به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شده است. بنا بر این گزارش اتهام های آقای امین زاده، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت كشور و همچنين تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با شبكه‌های خارجی اعلام شده است. وکیل مدافع محسن امین زاده گفته است که به این حکم اعتراض خواهد کرد.

تقویت مواضع طالبان در شهر مارجَه در ولايت هلمند
در حالی که ارتش افغانستان اعلام کرده است که با پشتيبانی نيروهای ناتو قصد تصرف شهر مارجَه در ولايت هلمند را دارد، سخنگوی طالبان در مصاحبه با خبرگزاری رويترز از تقويت مواضع اين گروه سخن به ميان آورده است.شهر مارجَه با ۸۰ هزار سکنه، آخرين موضع دفاعی نيروهای طالبان در جنوب ولايت هلمند، محسوب می‌شود. در پی اعلام حمله‌ی قريب‌الوقوع به اين شهر، غيرنظاميان در چند روز گذشته در حال ترک اين منطقه بوده‌اند.در گزارش‌های خبری به نقل از مقام‌های نظامی آمريکايی آمده است که جنگ در اين شهر نقطه‌ی عطفی در جنگ افغانستان خواهد بود، که هم عزم و اراده‌ی ستيزه‌جويان طالبان در ادامه‌ی جنگ و هم کارآمدی نيروهای نظامی ارتش افغانستان را نشان خواهد داد.

مصطفی تاج‌زاده امروز در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود
جلسه‌ی محاکمه‌ی مصطفی تاج‌زاده، عضو ارشد جبهه‌ی مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب، امروز دوشنبه در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب، به رياست قاضی صلواتی، برگزار می‌شود.اين خبر را هوشنگ پوربابايی، و کيل آقای تاج‌زاده در گفتگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا) اعلام کرد.اتهاماتی نظير اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن نظم عمومی، تبليغ عليه نظام، توهين به مسئولان و نگهداری اسناد محرمانه، در جلسه‌ی تفهيم اتهام ۲۲ آذر ماه، به آقای تاج‌زاده نسبت داده شد.

پیشی گرفتن رهبر مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین
نظرسنجی از رأی‌دهندگان در انتخابات رياست جمهوری اوکراين از پيروزی ويکتور يانوکوويچ، رهبر مخالفان دولت و نامزد طرفدار نزديکی بيشتر با مسکو، حکايت دارد.آقای يانوکوويچ در يک مصاحبه‌ی تلويزيونی پيروزی خود را اعلام کرد. با اين همه نامزد رقيب، يوليا تيموشنکو، نخست وزير کنونی کشور، نتايج نظرسنجی از رأی‌دهندگان را اشتباه خواند و اظهار داشت که رقابت بسيار نزديک بوده است.خانم تيموشنکو گفت: «برای اعلام نتيجه‌‌ی انتخابات بسيار زود است»، وی از هوادارانش خواست که برای تک‌تک آراء خود بجنگند.

صالحی: غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانيوم از سه‌شنبه آغاز می‌شود
علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، يکشنبه شب گفت به آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اعلام شده که تهران از روز سه‌شنبه غنی‌سازی تا سطح ۲۰ درصد را آغاز خواهد کرد.آقای صالحی که در گفتگو با شبکه‌ی عرب زبان دولتی «العالم» سخن می‌گفت با اشاره به دستور محمود احمدی‌نژاد برای آغاز سطح جديد غنی‌سازی، اضافه کرد: « ما همچنان برای گرفتن سوخت از خارج آمادگی داريم و وقتی سوخت را از خارج تحويل بگيريم، غنی سازی اورانيوم را متوقف خواهيم کرد».رئيس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، همچنين افزود که بازرسان آژانس بر کار غنی‌سازی که در پايگاه هسته‌ای نطنز انجام خواهد شد، نظارات خواهند داشت.

No comments:

Post a Comment