Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تظاهرات متفاوت به مناسبت " 22 بهمن " ---- خیابان های ایران در انتظار صف آرایی مخالفان وهواداران دولت

دبی – العربیه نت

شهرهای مختلف ایران فردا پنجشنبه 11-2-2010 به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شاهد راهپیمایی های دولتی خواهد بود.

تظاهرات امسال از این نظر با سالهای گذشته متفاوت است که این بار معترضان اعلام کرده اند برای اعتراض به حاکمیت که به تقلب در انتخابات گذشته و سلب آزادی ها متهم است به خیابان ها خواهند آمد.

طی ماههای گذشته درخواست های مکرر معترضان برای برگزاری تظاهرات با مخالفت وزارت کشور مواجه شده است و آنها نیز در مقابل از مناسبت های رسمی برای برگزای تجمعات وراهپیمایی های اعتراضی استفاده کرده اند.

راهپیمایی گذشته مخالفان همزمان با روز عاشورا با واکنش شدید نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد ودست کم 8 نفر از جمله خواهرزاده میرحسین موسوی کشته شدند.

دستگاه قضایی نیز اخیرا دو نفر از زندانیان سیاسی را که به گفته وکیلان آنها پیش از برگزاری انتخابات جنجال برانگیز اخیر بازداشت شده اند به جرم " محاربه " اعدام کرد.

مسئولان قضایی همچنین می گویند 9 نفر از بازداشت شدگان حوادث اخیر نیز منتظر تایید حکم اعدام در دادگاه تجدید نظرهستند.

با این وجود معترضان در فراخوان هایی که برروی اینترنت منتشر شده است تاکید کرده اند در تظاهرات " 22 بهمن " شرکت خواهند کرد.

محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران با دعوت هواداران اصلاحات به شرکت در راهپیمایی گفته است :" این تظاهرات ملک گروه خاصی نیست."

میرحسین موسوی ومهدی کروبی از رهبران معترضان نیز هر کدام بیانیه های جداگانه ای صادرکرده اند واز همه خواسته اند در تظاهرات پیروزی انقلاب شرکت کنند.

از سوی دیگر آیت الله خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی ایران گفته است ملت ایران در تظاهرات 22 بهمن یک بار دیگر نیروهای مستکبر را شگفت زده خواهد کرد.

مهدی کروبی که پیش از این در جریان حضور در تجمعات مورد هجوم ماموران امنیتی ولباس شخصی قرار گرفته بود مسیر حرکت خود را اعلام کرده است.

وی خطاب به هواداران خود گفته است که از فلکه دوم صادقیه درغرب تهران به سمت میدان آزادی حرکت خواهد کرد.

این در حالی است که طی روزهای گذشته موج جدیدی از بازداشت ها آغاز شده است وروزنامه نگاران وفعالان دانشجویی ومدنی بسیاری دستگیر شده اند.

بر اساس آماری که منابع مدافع از حقوق روزنامه نگاران منتشر کرده اند تاکنون 65 تن از روزنامه نگاران بازداشت شده اند.

نیروهای امنیتی وبسیج از امروز چهارشنبه درمناطق حساس و به ویژه در مسیرحرکت تظاهرات فردا مستقر شده اند و تدابیر امنیتی شدیدی را اعمال می کنند.

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس اعلام کرده است تعدادی از معترضان که خود را برای شرکت در تجمعات فردا آماده می کردند دستگیر شده اند.

او گفت :" اطلاعات دقیقی از این گروهها داریم .. تعدادی از آنها را بازداشت کردیم."

از سوی دیگر نیروهای ویژه نیز به همراه خودروهای آب پاش و وسایل مقابله با معترضان در اطراف میدان آزادی مستقر شده اند.

همچنین در تعدادی از مناطق مشرف به مسیر حرکت تظاهرکنندگان دوربین هایی نصب شده است تا " آشوبگران " شناسایی شوند.

وزارت اطلاعات نیز فرم هایی بین دانش آموزان ومراکز آموزشی توزیع کرده است و از آنها خواسته است تا کسانی را که در تظاهرات اعتراضی شرکت می کنند به دستگاههای امنیتی معرفی کنند.

در همین حال مقامات مسئول برای اولین بار رسانه های وابسته به کشورهای غربی را از پوشش تظاهرات فردا ممنوع کردند.

یک مقام مسئول در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به خبرگزاری فرانسه گفته است که خبرنگاران وعکاسان فقط اجازه دارند سخنرانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی را پوشش دهند وحق ندارند از راهپیمایی در خیابانها گزارش وتصویر تهیه کنند.

با این وجود معترضان ازهوادران خود خواسته اند مانند تجمعات وراهپیمایی های اعتراضی گذشته فیلم وتصویرتهیه کنند وبر روی اینترنت منتشرکنند.

http://www.alarabiya.net/articles/2010/02/10/100008.html

No comments:

Post a Comment