Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سخنان لاريجاني در پارلمان کویت همچون خطاب ارباب به برده بود

دبی - العربیه

روزنامه الراي العام چاپ کويت در شماره روز سه شنبه 9-2-2010 سخنان دکتر فيصل مسلم نماینده مجلس کویت در انتقاد از سخنان علي لاريجاني را منعکس کرد .

فیصل مسلم در سخنرانی در پارلمان این کشور اظهارات لاريجاني را فاقد ادبيات احترام به کشور ميزبان و پارلمان کويت توصیف کرد وافزود ، "نکته شایان توجه آن بود که اظهارات وی حمله به کشورهاي عربي منطقه خليج از درون پارلمان کويترا مبنا قرار داده بود".

فیصل مسلم با ابراز ناخوش آیندی از لحن آقای علی لاريجاني خاطر نشان کرد ، لحن وی " شبيه به لحن استاد و شاگرد و يا بهتر بگوييم شبيه به لحن اربابی بود که برده خود را مخاطب قرار می دهد و سخنانش تهديد آميز بود".

این نماینده با اشاره به موضع کشورش در رد حمله به ایران با استفاده از خاک کویت افزود ، "موضع کويت در قبال استفاده از خاک اين کشور براي حمله به ايران پیش از سفر لاريجاني اعلام شده بود و موضع رسمي و مردمي کويت نسبت به هرگونه حمله به ايران توسط آمریکا روشن و صريح است".

وي در ادامه گفت ، "اگر لاريجاني قصد خطاب به کشورهاي عربي خليج را داشت ، این کار را را می بایست از داخل ايران و يا از همان کشورها انجام دهد و نه از کويت ".

این عضو پارلمان کویت با انتقاد از موضع سکوت وزارت امور خارجه کشورش در این باره اين اقدام لاريجاني را تلاش براي کسب دستاورد سياسي داخلي ارزیابی کرد .

دکتر فیصل مسلم همچنين از مقامات جمهوری اسلامی ايران خواست در روابط خود با کشورهاي عربي منطقه تجديد نظر کنند و پرونده هاي موجود با کشورهاي عربي را همچون جزاير سه گانه ، پرونده فلات قاره با کويت و مداخله در مسايل داخلي این کشورها را حل وفصل کنند.

مسلم خاطرنشان کرد که ادعاهاي ايران تا امروز همچنان ادامه دارد و برخي در ااین کشور ادعا مي کنند که بحرين جزو استانهاي ايران است وي همچنين نتائج سفر علی لاريجاني رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به کشور واظهارات وی را نامطلوب توصیف کرد .

شایان ذکر است که آقای علی لاریجانی روز چهارشنبه 27-1-2010 به دعوت جاسم الخرافی همتای کویتی خود از این کشور بازدید کرد وطی سخنانی درپارلمان این کشور نسبت به دراختیار گذاشتن پایگاه های نظامی به آمریکا به کشورهای منطقه هشدار داد .

No comments:

Post a Comment