Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

فراخوان مشترک جمعی از احزاب و سازمانهای کردستان ایران به‌ مناسبت 22 بهمن


مردم مبارز کردستان خلقهای تحت ستم ایرانهم میهنان آزادیخواه

امسال بیست و دوم بهمن ماه، یادروز سرنگونی نظام 2500 ساله‌ شاهنشاهی در نتیجه‌ مبارزه‌ یکپارچه‌ خلقهای ایران در شرایط ویژه‌ای گرامی داشته‌ می‌شود. امسال در حالی یاد و خاطره‌ این روز تاریخی را ارج می‌نهیم که‌ جنبش آزادیخواهی علیه‌ سه‌ دهه‌ دیکتاتوری، ستم و تبعیض و سرکوب وارد مرحله‌ نوینی شده‌است.

مرم ایران در پی انتخابات 22 خرداد امسال متمدنانه‌تر و پیگیرانه‌تر از همیشه‌ به‌ خیابانها آمده‌ و خواهان خاتمه‌ یافتن حاکمیت گروه‌ تمامیت خواه سرکوبگر هستند. بیش از هفت ماه است که‌ تصمیم و اراده‌ مردم ایران برای پایان بخشیدن به‌ سیستم ولایت فقیهی و توتالیتاریزم و تبعیضات ملی، جنسی و مذهبی به‌ شیوه‌ تظاهرات مردمی کم نظیر خود را نشان می‌دهد. از 22 خردادماه گذشته‌ تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران در هر مناسبت و فرصتی شاهد به‌ خیابان آمدن دهها و صدهاهزار نفری مردم بپاخاسته‌ بوده‌اند که‌ به‌ شیوه‌ مسالمت آمیز و با دستان خالی اما با شعار مرگ بر دیکتاتوری، قاطعیت خود را به‌ منظور ایجاد تغییر و رسیدن به‌ آزادی، دمکراسی و حقوق بشر تکرار کرده‌اند. علیرغم آنکه‌ ابراز نارضایتی مسالمت آمیز مردم هر بار در اوج درنده‌خویی سرکوب گردیده‌ و هر تظاهراتی چندین شهید، دهها مجروح و صدها بازداشت را در پی داشته‌است، اما مردم بپاخاسته‌ دگربار به‌ شیوه‌ای گسترده‌تر و قاطعانه‌تر به‌ میدان آمده‌ و شعارهای رادیکالتر از پیش را مطرح ساخته‌اند.

شکوفایی جنبش آزادیخواهی در تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران در حالیست که‌ مردم کردستان 30 سال است در حال مبارزه‌ علیه‌ رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی هستند.

خلق کرد در همان حال که‌ افتخار می‌کند پیشاهنگ و پیشرو مبارزه‌ علیه‌ این نظام مرتجع، دیکتاتور و خونخوار بوده‌است، خوشحال است که‌ امروز هموطنانمان در سراسر ایران علیه‌ حاکمیت این نظام به‌ میدان آمده‌اند. اکنون که‌ در آستانه‌ یادروز 31مین سالروز پیروزی انقلاب ایران و به‌ سر کار آمدن جمهوری اسلامی هستیم، دست اندرکاران جمهوری اسلامی از هر طریق می‌کوشند مانع استفاده‌ مردم بپاخاسته‌ ایران از این مناسبت جهت به‌ خیابان آمدن و ابراز نارضایتی گردند. آنها قصد دارند در این مناسبت نشان دهند که‌ جنبش آزادیخواهی مردم را در هم شکسته‌ و نظامشان کماکان برقرار و پابرجاست. اما از دیدگاه‌ ما این مناسبت باید به‌ فرصت دیگری بدل گردد تا مردم ایران مجددا اتحاد و قاطعیت خود را در مبارزه‌ برای دمکراسی و پیگیری خود را در خصوص پایان بخشیدن به‌ دیکتاوری و استبداد به‌ نمایش بگذارند.

بیست و دوم بهمن امسال فرصتی است تا دگربار توده‌های مردم در کردستان و سراسر ایران به‌ صدای بلند به‌ دست اندر کاران رژیم اسلامی ایران بگویند دیگر بیش از این حاکمیت جهنمی شما را تحمل نخواهیم کرد.

مردم مبارز کردستان!

ما جمعی از احزاب و سازمانهای سیاسی کردستان ایران با درک اهمیت و سرنوشت ساز بودن موقعیت و شرایط سیاسی ایران و با توجه‌ به‌ لزوم اتحاد و همبستگی خلق کرد و دیگر خلقهای ایران از شما مردم هوشیار و مبارز کردستان میخواهیم روز بیست و دوم بهمن ماه را به‌ فرصتی برای گفتن "نه‌" دیگری به‌ جمهوری اسلامی بدل ساخته‌ و در این مناسبت یکبار دیگر ضمن حمایت از جنبش آزادیخواهی در تهران و دیگر بخشهای ایران، خواسته‌های ملی و دمکراتیک خود را مطرح سازید. بگذار در این روز خواست آزادی زندانیان سیاسی، لغو احکام اعدام زندانیان سیاسی، رفع سانسور از رسانه‌های گروهی و پایان یافتن ستم و تبعیض ملی و نقض ابتدایی‌ترین حقوق و آزادیهای مردم در کردستان با شعار علیه‌ دیکتاتوری و استبداد در هم آمیخته‌ و رهبران رژیم جمهوری اسلامی دریابند که‌ با سرکوب و ارعاب و شکنجه‌ و جنایت و اعدام نمیتوانند جنبش آزادیخواهانه‌ را در کردستان و ایران به‌ عقب نشینی وادارند. سرانجام اراده‌ مردم بپاخاسته‌ ایران، طومار حاکمیت آنها را نیز نظیر طومار رژیم پادشاهی درهم خواهند پیچید.

سلام بر شهدای انقلاب پر شکوه خلقهای ایران

سلام بر 22 بهمن، روز پیروزی مبارزه‌ یکپارچه‌ خلقهای ایران علیه‌ دیکتاتوری رژیم پادشاهی

پیش بسوی تحقق دمکراسی و آزادی و حقوق مللی برای همه‌ خلقهای ایران



کومله‌ زحمتکشان کردستان

سازمان خبات‌ کردستان ایران

پارت آزادی کردستان

حزب دمکرات کردستان

21 بهمن ماه‌ 1388

10 فوریه‌ 2


http://www.pazadik.org/fr/bash/?pakid=3927

No comments:

Post a Comment