Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ماجرای استعفای و كناره گیری شهردار نیكشهر


ماجرای استعفای و كناره گیری شهردار نیكشهر- قسمت اول 

رئیس شورای اسلامی شهر نیكشهر گفت شهردار نیكشهر چند هفته قبل استعفای خویش را تقدیم شورا كرد و پس از بررسی و مشورت جلسه ای با اعضای شورا در دفتر كار تشكیل شد و مهمانان جلسه شهردار-فرماندار و معاون عمرانی دعوت شدند كه استفای شهردار قرائت و3 نفر (شیرمحمد بلیده- خداداد بلیده- درك بلوچ) با استعفای شهردار موافقت نمودند و برای تعیین سرپرست آقای حمید آریان كارپرداز شهرداری و از نیروهای فعال بعنوان سرپرست تا تعیین انتخاب شهردار جدید معرفی شده است.



خداداد بلیده خزانه دار شورا - شیرمحمد بلیده رئیس شورا- درك بلوچ نائب رئیس شورا

شیرمحمد بلیده افزود متاسفانه اعضای شورا در همان ابتدای انتخاب شهردار كه تا 9 ماه طول كشید تنش هایی وجود داشت و شهردار در طول این مدت كارایی خاصی نداشته است و در انجام كارها و برنامه های زیباسازی و اجرای طرحهای عمرانی كاملا ضعیف عمل كرده است.

وی گفت در سال گذشته هم شهردار استعفا كرده بود ولی با خواهش و طرفداری فرماندار وقت علیرغم قبول استعفا اكثریت شورا ولی شهردار دوباره در سمت خود ماند.

رئیس شورای شهر نیكشهر افزود متاسفانه مسائل قومی و قبیله ای افت بزرگی در جهت اختلاف در بین اعضای شورای شهر نیكشهر بود و در طول 3 سال اخیر سبب شده تعداد زیادی از موصوبات و برنامه شهرداری به عقب بیفتد و بیشترین ضرر را شهروندان كرده اند.

وی گفت متاسفانه دو عضو شورای شهر همیشه ساز مخالف را زده اند و هیچگاه نگذاشتند تا كارها به جلو رود و برای همین با لجبازی حمایتهای بی جایی از شهردار نمودند كه در نهایت به عدم كارایی و زیرسوال رفتن عملكرد شهردار و شورای شهر منجر شد.

وی گفت دو عضو شورا خصوصا مراد رئیسی به دلیل آرزوهای بلند بالا و بسر بردن در رویا همیشه بلند پروازی می كند و كارایی و ثبات چندانی در شورا نداشته است.

وی تصریح كرد متاسفانه رئیسی عضو شورا فقط حرفهایی قشنگی می زند ولی نه عمل دارد و نه ثبات. فقط ژستهایی جهت جلب توجه مردم و افكار عمومی میگیرد و به نظر خودش همه را شیفته خود كرده است. چرا در اكثر جلسات حرفهایی را مطرح می كند ولی بعدا به فراموشی می سپارد. می خواهد عملكرد خودش را بالا ببرد و بقیه اعضا را ناكارآمد جلوه دهد.

وی ادعای مراد رئیسی مبنی بر تهدید شهردار و مجبور به استعفا را كذب محض دانست و افزود باید خود شهردار ماجرا و واقعیت ها را بگوید و بنده هیچ حرفی ندارم اگر تهدید كردم شهردار كه زنده است و باید بگوید چرا استعفا داده است.

رئیس شورای شهر همچنین گفت شهردار هفته ها پیش استعفا داده بود ولی بنده مطرح نكردم تا الان كه با اعضا مشورت كردیم سه نفر مواف بودند و دو نفر مخالف استعفا.

وی گفت دو عضو شورا همیشه منفعت از طرف شهردار داشته و هیچگاه حاضر به مصلحت و رعایت حقوق شهروندان را نكردند

عبدالعزیز بلوچزهی رئیس شورای اسلامی استان هم در مصاحیه تلفنی افزود متاسفانه در سه دوره شورای اسلامی شهر هیچگونه عملكردی نداشته اند و همیشه جلسات نامنظم و تنش زا بوده است.

وی افت بزرگ شورا در نیكشهر را دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای و منفعت طلبی آنان عنوان كرد و افزود هر یك از اعضا به نوعی از شهردار منافعی داشته اند و عدم تامین منافع آنان منجر به درگیری و دو دستگی در شورا شده است.

بلوچزهی افزود در طول یك سال گذشته یك بار شهردار استعفا داده بود و مورد موافقت شورا قرار گرفت و از نظر ما در طول این مدت فعالیت شهردار غیر قانونی بوده ولی در نیكشهر هیچ فرقی برای این شورای در هم ریخته عادی است.

وی گفت باید تاسف خورد در همه كشور سخن از شورا در هفته شوراها است ولی شورای شهر نیكشهر كارهای ناشایست انجام می دهد و همیشه مورد توجه رسانه ها است و آبرویی در استان ندارد. و ضعیف ترین شورا در بحث عملكرد است.

هدایت الله میرمرادزهی فرماندار نیكشهر هم گفت انسجام شورا باعث عمران و آبادنی شهر و روستا است ولی توان و انرژی و قدرت شورا در جاهای بیهوده صرف می شود و در داشتن قدرت در بین اعضا قدرت نمایی و نوعی زورآزمایی است.

استعفای شهردار این شهرستان با تهدید رئیس شورا و در فضایی خشونت آمیز صورت گرفته است


عكس: پشت سر شهردار- اسحق جلالی- مراد رئیسی

توضیح عكس: راستی شورا پشت شهردار بود یا شهردار پشت شورا؟؟؟

یک عضو شورای اسلامی شهر نیکشهر گفت: استعفای شهردار این شهرستان با تهدید رئیس شورا و در فضایی خشونت آمیز صورت گرفته است.

مراد رئیسی با بیان اینکه رئیس شورای اسلامی در اواخر فروردین ماه با رجوع به دفتر شهردار و تهدیدات مختلف او را وادار به استعفاء کرده است و باعث رعب و وحشت در بین كارمندان شهرداری شده افزود: نامه استعفای شهردار فاقد اعتبار و ارزش اداری و قانونی است حتی تاریخ و شماره ندارد و شهردار با تمسخر در سطر اعلام استعفا كرده و استعفای ایشان اجباری بوده است.

وی گفت متاسفانه درك بلوچ نائب رئیس شورا بعدا نامه استعفا شهردار را به تاریخ 28/02/1390 در كنار امضاء شهردار ثبت كرده است كه ما نامه بدون تاریخ را كپی گرفته و داریم و حتی حاضریم در رسانه ها انتشار دهیم كه استعفا بدون تاریخ بوده است.

رئیسی گفت متاسفانه پس از تاخیر یك ساعته فرماندار در جلسه سه عضو موافق استعفا صورتجلسه قبلی را باطل عنوان و خودشان شروع به نوشتن صورتجلسه ای جدید كردند.

وی با انتقاد از معرفی سرپرست شهرداری در جلسه بررسی استعفاء ادامه داد: طبق ماده 11 آئین نامه داخلی شوراهای اسلامی تصمیم گیری در خصوص استعفا و استیضاح شهرداران با اکثریت مطلق آرا معتبر است نه فقط سه عضو آن.

به گفته وی طبق قانون باید قبل از 24 ساعت از انتخاب سرپرست شهرداری این موضوع توسط رئیس شورا به سمع و نظر کلیه اعضاء رسانده شود ؛که دو نفر از اعضاء(مراد رئیسی- اسحق جلالی) از این موضوع بی اطلاع بودند.

رئیسی خاطر نشان کرد: جای تعجب دارد که در یک جلسه همزمان دو اتفاق یعنی بررسی استعفا و انتخاب سرپرست شهرداری صورت گیرد که این نقض آشکار قانون را می رساند و اعضا باید قبل اعلام می كردند تا بررسی می شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده جهت لغو فعالیت های غیرقانونی شورا، افزود: ما اعتراض خود را به مدیر کل امور شوراهای استان و کمیسیون ماده 82 تخلفات شوراها به استانداری و فرمانداری نیز اعلام کرده ایم.

رئیسی گفت در جلسه بررسی استعفای شهردار ، شیرمحمد بلیده رئیس شورا و خداداد بلیده خزانه دار شورا به قصد كتك به طرف بنده حمله ور شدند و فرار بنده و برخواستن صاحب گل صالحی معاون عمرانی فرمانداری سبب شده كه از كتك خوردن حسابی جان سالم به در برم و به همین خاطر بنده و جلالی یكی دیگر از اعضا جلسه را ترك كردیم و فرار را بر قرار ترجیح دادیم.و فوری از دفتر و شهرداری خارج شدیم كه مبادا كتك بیشتری بخوریم

(وی با خنده گفت اگر صبر می كردم دندانهایی مصنوعی را كه تازه عوض كردم از دست می دادم و در این گرانی اجناس مجبور بودم فقط نوشیدنی میل كنم چونكه دندانی آنوقت برای جویدن نداشتم)

رئیسی گفت گستاخی خزانه دار (خداداد بلیده) به حدی است كه از دادن فحش و ناسزا در مقابل فرماندار هم ابایی ندارد چونكه لیدر شهر است و همه را با پول می خرد اگر گستاخ نبود 400 هكتار زمین را از حوزه شهرستان نیكشهر تصرف نمی كرد حتی در وسط شهر آنهم روبروی ارگانهای مهم و مسجد الزهرا زمین چند هكتار كه به نظرم عرض آن در حد 2 كلیومتر است را تصرف كرده و كاخ ساخته است و الان درختان خرما را از ریشه كنده و كاشته و چندی بعد ادعا می كند از 100 سال گذشته ارثی و اجدادی است آیا كسی است جلویش را بگیرد. زمین خواری ایشان در شهرستان نیكشهر برای همگان ثابت است چرا ارگانهای دولتی دادگستری - دادستان - اطلاعات و... جلوی چنین قلدارنی را نمی گیرند كتك زدن زدن من حقیر در دفتر شورا به عنوان همكار ایشان كمترین كار است چه در مقابل فرماندار و معاون عمرانی باشد چه در شهر فرقی برای ایشان نمی كند اكنون حاكم شهر ایشان است كه دارد بر همگان می تازد و كسی جلویش را نمی گیرد.

وی گفت چندی پیش ایشان شهردار را به خاطر بازگشایی كوچه ای در محله برج بن كه زادگاهش است و چندین آدم در منگنه بودند و حتی مریض ها با فرغون جابجا می شدند را كتك زد و راننده اش را هم گفت چند مشت و لگد به شهردار بزند و شهردار ما را بی عزت و بی آبرو كرد. آیا بهتر نبود با شهردار همفكر می شدند در جهت ساختن شهر و آبادانی شهر؟

وی گفت هر جا شهردار شروع بكار می نمود آنان جلوگیری و حتی به دیگران هم می گفتند شهردار را كتك بزنند و یا فحش و ناسزا بدهند.

رئیسی از جمله مهمترین كارهایی كه آنان جلویشان را گرفتند: بلوار خاتم 3 سال ناتمام ماند از سپاه تا عیدگاه اهل سنت می شد چند ماه تمام بشه ولی 3 سال طول كشید؟

ایجاد سنگ شكن كه كاملا از دستور كار خارج شد. زمینه مینی فوتبال برای جوانان كه در اجرای و تصویب آن جوانان را به تمسخر گرفتند كه ورزشكاران نیكشهری نمی دانند چطور بازی كنند در آن. مانع از دهها بازگشایی كوچه و خیابان- عدم تصویب دهها طرح عمرانی - بی انگیزه كردن شهردار در انجام كارها- عدم پرداخت عوارض آنان كه چندین میلیون تومان باید می دادند.

مراد رئیسی گفت در این جلسه جنجالی هدایت الله میرمرادزهی فرماندار و صاحب گل صالحی پس از یك ساعت تاخیر در جلسه شركت كردند كه بنده خطاب به آنان فرمودم كه شركت شما بی فایده است چونكه تصمیم گیری انجام شده و آمدن شما هیچ سودی ندارد كه این حرف بنده با اعتراض اعضای (رئیس و نائب رئیس) منجر شد كه گفتند شما ادب و نزاكت ندارید كه با شخص اول شهرستان و نماینده دولت با بی احترامی حرف می زنید و جلسه پس از این صحبت به تنش و درگیری كشید.

وی از مسوولان خواست نسبت به تجدید نظر در صلاحیت افراد كه به عنوان كاندیدا شورا در انتخابات شركت میكنند را داشته باشند و چنین افرادی كه آبروی شهر و شهرداری را می برند را تائید صلاحیت نكنند چونكه آنان وقتی تائید صلاحیت شوند با استفاده از رای فقرا و دادن پول به نام موسسه خیریه در وقت انتخابات به هر طریقی خودشان را جزو 5 نفر شورا خواهند كرد. پس بهتر است آنان را در همان ابتدا رد صلاحیت كنند تا خیال مردم و خصوصا جوانان و دانشجویان از شر آنان آسوده خاطر شود.

تعدادی از شهروندان هم با مراجعه به دفتر خبر و تماسهای تلفنی خواستار پایان دادن به اختلافات شورای اسلامی شهر شدند و افزودند استانداری و فرمانداری محترم باید نسبت به انحلال شورای شهر نیكشهر هر چه سریعتر اقدام كند.

آنان افزودند مردم شورایی مانند این 5 نفر را نمی خواهند و خودشان هم حاضر به كناره گیری نیستند پس همان بهتر كه خود دولت دست به كار شود و این اعضا را تا 50 سال دیگر محروم كند و بعد از آن هم نتوانند شركت كنند یا پیر می شوند و یارای شركت نخواهند داشت و یا اینكه از دنیا خواهند رفت.

یكی از شهروندان كه نخواست نامش فاش شود افزود مردم خسته شدند از جنجالهای اعضای شورای شهر نیكشهر مگر دولت خبر ندارند اینها چه بلایی بر سر مردم شهر نیكشهر آورده اند كه تا هنوز اقدامی انجام نمی دهند اینها كه همه دار و ندار شهرداری را حیف و میل كردند چیزی دیگر نمانده بخاطر همین شهردار بیچاره را مجبور به استعفا كردند تا كارهای پشت پرده انان رو نشود.

قرار است آقای انور بلیده شهردار محترم سابق نیكشهر بزودی در مصاحبه ای مفصل با سایت نیكشهر از پشت پرده استعفا و حرفهای جالب و شنیدنی در طول تصدی 3 سال شهرداری عنوان كند

اگر سوال و بحث و تحلیلی در این زمینه دارید فوری ارسال تا با ایشان در میان بگذاریم و پاسخ آن را بگیرید؟

http://nikshahr.com/post/501 

No comments:

Post a Comment