Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مشکل راه های ارتباطی شهرستان بشاگرد

راههای عبوری متصل به شهرهای مجاور شهرستان بشاگرد و همچنین راهای فرعی متصل به روستاهای تابعه از سالیان دور تا به حال از معضلات بسیار اساسی و از مشکلاتی به شمار می آید که این سوال را در اهالی این شهرستان به وجود آورده است که چرا بعد از گذشت 30 سال از انقلاب هیچ گونه امنیت جاده ای برای خودروها و مسافرین وجود ندارد و اگر بخواهیم فقط و فقط به صورت گذرا این مسئله را برسی نمائیم کافی است یک دفعه سفری را از محور میناب به بشاگرد یا جاسک بشاگرد به این شهرستان داشته باشیم تا عمق فاجعه رابا چشم خود بینیم.

جاده های که با عرض 4متر از دوطرف جای عبور فقط دو خودرو سواری وجود دارد که اگر دو کامیون بخواهند از دوطرف کنار هم عبور کنند مجبور به توقف و عبور یکی از دو کامیون وجود دارد، از طرف دیگر آسفالت این جاده ها به گونه ای است که جاده خاکی را بر آن ترجیح میدهیم با دره های که نگاه ترس آلود هر مسافری را میتوان مشاهده کرد با این اوصاف ماهیانه تعداد وقوع تصادف جاده ای منجر به فوت در راههای ارتباطی شهرستان اتفاق می افتد که این موضوع نکته قابل توجهی برای عموم گردیده.
از سوی دیگر با نگاه کلی که به جاده های اصلی شهرستان داشته اگر بخواهیم در مورد راه های فرعی منجر به روستاهای دورافتاده بشاگرد صحبتی داشته باشیم جای هیچ حرفی باقی نخواهد ماند.

اکثریت راهای روستاهای تابعه به صورت خاکی و صعب العبور میباشند به گونه ای که بخش گافر و پارموند که فاصله ای 4ساعته از مرکز شهرستان(سردشت) دارند را فقط با خودرو سایپا میتوان رفت و آمد نمود که با خطرات بسیار زیادی روبرو میباشند.

این موضوع به موقع بارندگی چهره بسیار سهمگین تری را میتوان مشاهده کرد،راه های فرعی روستاها که به هیچ وجه دیگر قابل رفت وآمد نمیباشند ناکارآمدی مسئولین اداره راه و ترابری شهرستان باعث گردیده که این راه ها تا چندین هفته و یا اینکه نزیک به یک ماه مسدود گردند.

مشکل اساسی هنگامی نمایان تر میگردد که بیشتر افراد مبتلا به بیماریهای سخت به دلیل نبود بیمارستان مناسب در منطقه و حتی به درمانگان مرکز شهرستان نمیرسند و یا اینکه در راه انتقال به شهرستان میناب به دلیل برد مسافت زیاد به طول 120کیلومتر بسیاری از این افراد با مرگ دست و پنجه نرم نموده و یا فوت میکنند.امیدواریم که مسئولین مربوطه فکری اساسی برای این معضل کرده باشند


http://bashagard88.blogfa.com/post-157.aspx

No comments:

Post a Comment