Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دستگیری35 فعال آذربایجانی

گایپ خبر:امروز چهارم خرداد ماه و در سالروز قیام خونین ملت آذربایجان علیه نظام شوونیستی حاکم بر ایران در خرداد سال 85، طبق روال و سنت سالهای گذشته مراسم بزرگداشت شهدای سولدوز(نقده) در این شهر و با حضور انبوهی از فعالین حرکت ملی-مدنی آذربایجان از سراسر شهرهای آذربایجان برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور فعالین سرشناسی همچون آقای عباس لسانی از اردبیل و دیگرفعالین سرشناس از سایر شهرهایآذربایجان برگزار گردید،حاضرین با حضور دسته جمعی و هماهنگ بر مزار این شهیدان با نثار فاتحه و قرائت شعر به مناسبت سالروز قیام خونین خرداد یاد و خاطره این شهدای راه آزادی و وطن را گرامی داشتند.

از آغاز صبح امروز، 4 خرداد و نيز روز گذشته ماموران نیروهای انتظامی و اطلاعاتی با مسدود کردن راههای مواصلاتی به شهر سولدوز از جمله در سه راهی های منتهی به محمدیار،دارلک، سه راهی حسنلی و سه راهی میاندوآب و ایجاد گشت های ایست و بازرسی مانع از رسیدن خیل کثیری از فعالین و مردم آذربایجان به این شهر برای شرکت در مراسم فوق شدند.

فشارهای وارده بر خانواده ها و تهدید های مکرر آنان توسط نیروهای امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات بوسیله تلفن و مراجعت حضوری برای منصرف کردن خانواده های شهیدان سولدوز برای جلوگیری از برگزاری مراسم در چند روز گذشته به شدت ادامه داشته است. طبق اظهار شاهدان عینی که در مراسم حضور داشته اند حضور نیروهای لباس شخصی و تعداد زیادی از نیروهای مسلح نیروی انتظامی جو سنگین نظامی و امنیتی بر این مراسم حاکم کرده بود.

بنا بر آخرین اخبار دریافتی اؤیرنجی نیز تعدادی از هموطنانمان به علت مقاومت و اصرار برای حضور در این مراسم بازداشت شده اند که اسامی انان به همراه شهرهایشان ذیلا ذکر میگردد. لازم به ذکر است اسامی حاضر همگی از استان اردبیل بوده و تا به این لحظه از محل نگهداری آنان خبری در دست نیست.

گزارشهای ارسالی ازسولدوز( نقده ) حکایت از آن دارد که 19 تن از فعالین ملی که از مراسم گرامیداشت شهدای سولدوز برمی گشته اند در راه دستگیر شده اند. بر اساس اخبار رسیده تعداد دستگیر شدگان 35 نفر می باشد که اسامی 19 تن از آنها معلوم شده است. در بین دستگیر شدگان فعالین سرشناس آذربایجانی همچون عباس لسانی، ابراهیم رشیدی نیز به چشم می خورد. اسامی دستگیر شدگان به شرح زیر است.

عباس لیسانی،عسگر اکبرزاده، ابراهیم رشیدی، علی خیرجو، حمید جباری، افشین شهبازی، کیان پیغامی، وحید فائز، مهرداد کریمی، روزبه سعادتی، محمد احدی، حمید منافی، صابر جهانی، مجید ساجدی و محمد چیخارلی، علی پاکباز، جلیل تاری، یاشار پیری، محمد اسکندر زاده.


http://www.gaip.biz/اخبار/اخبار/4381-35-.html

No comments:

Post a Comment