Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بیش از دویست شرکت اسرائیلی روابط بازرگانی با ایران دارند

دبی-العربیه.نت
بر اساس گزارشهای مطبوعاتی روز پنجشنبه 26-5-2011 بیش از دویست شرکت اسرائیلی با جمهوری اسلامی روابط بازرگانی دارند.

این اطلاعات در حالی برملا می شود که کنیست اسرائیل (پارلمان) در سال 2008
قانونی را به تصویب رساند که براساس آن شرکتهای اسرائیلی از استثماردر کشورهای
همچون ایران منع شده اند.

روزنامه اسرائیلی هارتس در شماره روز پنجشنبه خود نوشت که دولت اسرائیل روابط
دویست شرکت اسرائیلی با ایران را نادیده می گیرد.

این روزنامه در ادامه افزود این روابط بازرگانی همچنین در زمینه سرمایه گذاری در بخش
نیرو در ایران را در بر می گیرد که در در امد حاصله از ان در پیشبرد برنامه اتمی ایران هزینه می شود.

هارتس در ادامه می نویسد اسرائیلی ها همچنین مواد تولید کشاورزی از جمله کودهای ارگانیک و ودستگاههای آبیاری قطره ای وهرمونهای ویژه تولید شیر وحبوبات را به ایران صادر می کنند.

وزارت دفاع اسرائیل چهارشنبه شب اعلام کرده بود هیچ اطلاعی در باره خبرهای منتشر شده پیرامون فروش یک نفتکش از سوی شرکت اسرائیلی برادران "افیر" به ایران در اختیار ندارد وخبرهای را که در باره نقش داشتن این وزارت در این معامله بشدت تکذیب کرده واز ان بعنوان اطلاعات گمراه کننده توصیف کرد.

شایان ذکر است، کنیست اسرائیل در سال 2008 قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن شرکتهای اسرائیلی از استثمار با شرکتهای بزرگی که با ایران همکاری دارند منع شده است اما دولت اسرائیل هیچ اقدامی برای اجرای این قانون اتخاذ نکرده است.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز در شماره روز جمعه 27-5-2011 نوشت امریکا مجازات هایی بر ضد شرکت برادران عوفر اسرائیلی به علت معامله با ایران ؛عمال کرده است .

این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت در گزارشی به قلم ایزابل کرشنر نوشت روز سه شنبه در حالیکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نطقش از امریکا به علت اعمال تحریم های سخت تر بر ضد ایران به علت فعالیت های هسته ای آن تمجید می کرد وزارت خارجه امریکا اعلام کرد تحریم هایی را بر ضد یک شرکت برجسته اسرائیلی به نام گروه برادران عوفر به علت فعالیت هایی که حمایت کننده بخش انرژی ایران است اعمال می کند .

No comments:

Post a Comment