Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

"كانون مبارزه با نژادپرستی و عرب ستیزی در ايران" اعلام موجوديت كرد

دبى – العربيه.نت
يك تشكل جديد سياسى – فرهنگى از سوى تعدادى از فعالان عرب ايرانى اعلام موجوديت كرد. اين تشكل ضمن متهم ساختن نظام جمهورى اسلامى ايران به ادامه سياست هاى تبعيض آميز و نژادپرستانه حكومت شاهنشاهى پهلوى، اعلام كرده است كه خود را از "کمک فکری و همیاری قلمی و عملی سایر هموطنان ایرانی و نیز انساندوستان جهان" بى نياز نمى داند.

اين تشكل كه از چندى پيش نيز حضور عملى خود را در تحولات فكرى، سياسى و فرهنگى ايرانيان و فعاليت هاى رسانه اى روشنفكران عرب ايرانى نشان داده نام «کانون مبارزه با نژادپرستی و عرب ستیزی در ایران» را براى خود برگزيده است.

در بيانيه اعلام موجوديت اين كانون تاكيد شده است كه "کوشش های مستمر حکومت های مختلف ایران برای تغییر بافت جمعیتی عرب های این منطقه، کوشش های جنایتکارانه ای است که طی هشت دهه گذشته به شکل های گوناگون صورت گرفته است".

بيانيه اين كانون عربى ايرانى ضمن اشاره به اينكه قوانین بین المللی چنين كوشش هايى را با عنوان "جنایت و پاکسازی فرهنگی و قومی" محكوم می کند، توضيح داده است كه "اکثریت شهروندان عرب ایرانی سودایی جز همبستگی ملی و پیشرفت کشور خود را ندارند و البته این امر را در سایه دموکراسی و حقوق بشر ممکن می دانند".

کانون مبارزه با نژادپرستی و عرب ستیزی در ایران ضمن اشاره به نامهاى تاريخى "اهواز يا عربستان" براى استانى كه اكنون خوزستان خوانده مى شود، به گونه اى ظريف به اتهامات تهران عليه قوميتها و بويژه عربهاى ايران پاسخ داده و ابراز عقيده كرده است كه مردم اين منطقه "مسئول امور عرب های خارج از ایران نیستند."

در اين بيانيه كه در تاريخ 24 ماه مه جارى منتشر شده آمده است: "ما عرب های ایرانی گرچه حدود هشت درصد جمعیت ایران را تشکیل می دهیم و بر دریایی از نفت زندگی می کنیم اما در دریایی از فقر و تهیدستی به سر می بریم."

بيانيه مذكور كه امضاى چند تن از فعالان رسانه اى و فرهنگى - سياسى جامعه عرب ايران را در ذيل خود دارد به اين نكته اشاره مى كند كه زمان برآمدن خاندان پهلوی در ایران "سرآغاز روزگاری سیاه برای همه مردم، به ویژه خلق های غیرفارس بود".

سپس مى افزايد: "ممالک محروسه ایران" جای خود را به "کشور شاهنشاهی ایران" داد واندیشه مبتنی بر "زبان واحد، نژاد واحد و ملت واحد" جای تنوع ملی، قومی و زبانی را گرفت".

امضا كندگان ابراز عقيده كرده اند كه "طی هشتاد و پنج سال گذشته - به استثنای برخی دوره های کوتاه – زبان و فرهنگ و تاریخ مردمان غیرفارس در معرض یورش باستان گرایان و نژادپرستان قرار گرفته است. در واقع دگرستیزی، وبیش از همه، عرب ستیزی به بخشی از سیاست و ایدیولوژی شاهان پهلوی و سیاستمداران وابسته به حاکمیت – و برخی از فرهنگمداران و سیاستمداران مخالف رژیم - بدل گردید".

بيانيه به سقوط نظام "ممالك محروسه" و اتحاد داوطلبانه يا همدلانه بر اثر سياست هاى تك بعدى رضا شاه اشاره مى كند و مى افزايد: "این مردم که در سال ۱۹۲۵ م (۱٣۰۴ ش) حاکمیت سیاسی خود را از دست دادند به هدفی بی دفاع برای یورش قلم های زهرآگین عرب ستیز بدل شدند. در پی این سیاست ها، عرب های اهواز (عربستان ایران) در معرض امواج پیاپی پاکسازی قومی و فرهنگی قرار گرفتند".

بيانيه کانون مبارزه با نژادپرستی و عرب ستیزی در ایران مى گويد: "پاسخ حاکمان جمهوری اسلامی ایران به هر عرب اهوازی خواهان تدریس زبان عربی در مدارس ابتدایی و نشر مطبوعات و داشتن رسانه های عربی و برابری سیاسی و فرهنگی، چیزی جز گلوله و زندان نبود".

هیات موسس "کانون مبارزه با نژاد پرستی و عرب ستیزی در ایران" بر اساس بیانیه این تشکل بدین ترتیب اعلام شده است :" یوسف عزیزی (بنی طرف)، جابر احمد، حسین حردان، موسی مزیدی، اسکندر سواری، جمیل وادی، کاظم مجدم، نوری حمزه، عبدالهادی طرفی، عمار تاسایی، طاهر حلمی زاده و کوثر آل علی (محمره ). "

1 - لطفا این مطلب را چاپ کنید.
قازان ترک (Guest)
07:04pm GMT, 10:04pm KSA, 26/05/2011
سیاست ها و دیدگاه های حزب همبستگی دموکراتیک مردم اهواز . انقلاب بهمن ۱٣۵۷ با حضور تمامی اقشار مردم و با مشارکت کلیه اقلیت های مذهبی و قومی اعم از ترکها، کردها، بلوچها، ترکمنها و عربها صورت گرفت. تمامی مردم ایران با هدف دستیابی به ازادی و حقوق دموکراتیک از دست رفته علیه نظام پادشاهی قیام نموده و پس از ان با شرکت در رفراندوم جمهوری اسلامی نظام جدید را تثبیت کردند. اما حاکمان جدید پاسخ مطالبات و خواسته های مردم را با خشونت و گلوله دادند. نقل از سایت : ....
2 - تذکر
حیدر 20 (Guest)
10:07pm GMT, 01:07am KSA, 27/05/2011
بیخود دلتان را خوش نکنید.در ایران عرب وجود ندارد در مناطق جنوب غرب کشور بزرگ ایران ایرانیانی هستند که متاسفانه به لهجه عربی سخن میگویند و از صدام حسین رهبر اعرا ب خونخوار و حامیان انها دل خوش ندارند.زنده باد نسل اریائی کهن ایران کور شود چشم دشمنان ایرانیان یعنی تازیان و قبائل وحشی اعراب ای عربهای بیچاره تا نفت دارید برای اسرائیل و امریکا عزیز هستید بعد از پایان منابع نفتی چه خاکی بر سر میریزید ایا انوقت هم میتوانید بلبل زبانی کنید. حیدر
3 - شرم بر شما
رضا (Guest)
08:50am GMT, 11:50am KSA, 27/05/2011
شرم بر همچنين گروهي و شرم بر العربيه چرا مبارزه با ايران ستيزي در كشورهاي عربي نيست؟؟؟مگر نه اينه كه فلسفه وجودي حاكماي شماها ايران ستيز است؟؟؟ ... شماها سوسمار خورهاي دختر زنده به گور كن كو تمدن و سابقه شما ها؟؟؟؟ اسلام اومد به شما عزت بخشيد باز اينقد نفهم هستيد كه فكر كرديد اسلامك برا شماست و ديگران كافر و مشرك و مهدور الديم لايق شماها همون سوسمار خوردنه
4 - کودکان یتیم عرب احواز چشم به انتظار نشسته اند
Ahwazian (Guest)
09:46am GMT, 12:46pm KSA, 27/05/2011
با تشکر و قدردانی و دعای خیر برای هیات موسس کانون مبارزه با نژاد پرستی و عرب ستیزی در ایران، از این کانون استدعا میشود در خصوص وضعیت مفقودین، کشته شدها، و زندانیان مردم عرب احواز از تنگه هرمز تا شط العرب را پیگری فرمایید. کودکان یتیم عرب احواز چشم به انتظار نشسته اند.
5 - مبارزه با نزاد پرسی
سوزان (Guest)
10:06am GMT, 01:06pm KSA, 27/05/2011
انسانها حقوق مساوی دارند. خیلی با این کار موافقم البته این نژاد پرستان همین برخورد را با ما کردها و بلوچ و ترکمن و لر ها و آذری ها دارند اونها باید بدونن که اگه عربهای بحرین عزیزن پس چرا عربهای اهواز رو ایرانی نمیدونن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا کر دها رو میکشن؟؟؟؟ این مسئله مربوط به حکومت کنونی نیست حتی اپوزسیون خارج از کشور هم همین دید عقب مانده را دارند امیدوارم که کمی ارزشهای انسانی اونها تقویت بشه
6 - عرب ایرانی برادر تنی ما
Korosh (Guest)
11:21am GMT, 02:21pm KSA, 27/05/2011
ما مشگلی با برادران عرب ایرانی نداریم مشگل ما دشمنان عرب ایران است در ضمن عربی زبان است نه نژاد مگه میشه بگی سیاه سودانی با بلوند لبنانی هم نژاد هستند؟ این دوستان بروند نخست یاد بگیرند نژاد چیه زبان چیه

http://www.alarabiya.net/articles/2011/05/26/150643.html

No comments:

Post a Comment