Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

عملیات گسترده آمریکا برای به دام انداختن ملاعمر

سایت جهان نیوز: اخبار رسیده از پاکستان و افغانستان حکایت از این دارد که با ردیابی تلفنی تحرکات ملاعمر رهبر طالبان افغانستان، نیروهای نظامی آمریکا به این رهبر مهم طالبان در شبه قاره نزدیکتر شده اند.

اخبار رسیده حاکیست که ملا عمر به همراه اسماعیل ملا اسماعیل از منطقه کویته بلوچستان به سمت ارتفاعات وزیرستان پاکستان تغییر موضع داده است. منابع عالی رتبه افغانستان با تائید این خبر اعلام می دارند از ۶ روز پیش ارتباطات تلفنی رهبر طالبان با زیرمجموعه هایش قطع شده است.

لایه های میانی طالبان که با دولت افغانستان مبنی بر آتش بس و عدم تعقیب قضایی آنان توسط آمریکا و دولت افغانستان با حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان به توافق رسیده اند، این اطلاعات را در اختیار مقامات امنیتی کابل قرار داده اند.

مقامات امنیتی افغانستان در یک همکاری تنگاتنگ با نیروهای ویژه ارتش آمریکا که از ایالت ویرجینیای این کشور برای شکار ملاعمر و سایر فرماندهان القاعده و طالبان به منطقه اعزام شده اند با تحت فشار قرار دادن سازمان اطلاعات ارتش پاکستان دست به تازه ترین عملیات خود علیه رهبر طالبان زده اند.

این گزارش می افزاید اسنادی به دست آمده است که بخشی از درآمد قاچاق مواد مخدر در مرزهای پاکستان با افغانستان و جمهوری اسلامی ایران به شبکه ملا محمد عمر تعلق می گرفته است.

نزدیک شدن نیروهای آمریکایی به رهبر طالبان با سفر هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا ارتباط مستقیم دارد. 
بر اساس این گزارش نیروهای آمریکایی نه تنها ملا عمر بلکه تعداد دیگری از فرماندهان القاعده و طالبان را شناسایی و در پی شکار آنها هستند.

بنابراین گزارش ملا عمر به فرماندهان خود توصیه کرده است در اسرع وقت مقرها و مخفی گاه های خود را ترک و در مواضع صعب العبور که نیروهای نظامی آمریکا در آن فاقد قدرت مانور هستند، استقرار یابند. ایجاد اختلال در آرامش فکری و طراحی عملیات القاعده و طالبان با دستور مستقیم مقامات آمریکایی به نقطه اوج خود در پاکستان رسیده است و احتمال این دارد که آمریکا با درهم شکستن مقاومت سران سازمان اطلاعات ارتش پاکستان عمق فشارهای خود را در یک ماه آینده گسترش دهد.

از سویی دیگر مقامات امنیتی افغانستان بر این باورند حجم جدید حملات کور طالبان در افغانستان و پاکستان برای خرید زمان برای جابه جایی نیروهای القاعده و طالبان و به ویژه فرماندهان انان است.

اخرین خبر از صحنه کشمکش های جدید بین آمریکا و طالبان و القاعده حاکی است که مقامات نظامی پاکستان اعلام نموده اند نیروهای شنود آمریکا با استفاده از دستگاه های حرارت سنج بدن که قدرت انتقال از دیوار را نیز دارد رهبر القاعده بن لادن را در ماه های اخیر انجام میدادند.


No comments:

Post a Comment