Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

وال استريت جورنال: عربستان از چند كشور اسلامي خواستار مهار نفوذ ايران در ميان شيعيان شد

وال استريت جورنال به تلاش سعودي ها در مهار ايران در منطقه پرداخته و مي نويسد رياض در تماس با كشورهاي اسلامي مثل پاكستان، مالزي، اندونزي و كشورهاي آسياي ميانه ضمن هشدار دادن درباره خطر نفوذ ايران درميان اقليت شيعه اين كشورها از آنان خواستار حمايت در پيشبرد سياست مهار جمهوري اسلامي شده است. وال استريت جورنال مي افزايد اين اقدام سعودي ها موجب اين نگراني در آمريكا شده كه چنان تلاشي به جنگ فرقه اي در منطقه هم اكنون ناآرام خاورميانه دامن بزند.

واشنگتن پست تلاش فزاينده نيروي دريايي اسراييل در جلوگيري از ورود جنگ افزارهاي ايراني به نوار غزه را مورد بحث قرار داده و مي نويسد درپي توقيف كشتي حامل موشكهاي نصر ساخت ايران براي حماس در ۱۵ ماه مارس در آبهاي مديترانه توسط ناوگان اسراييل، محاصره نوار غزه از جانب دريا شديدتر شده و اكنون به گفته مقامهاي اسراييلي جمهوري اسلامي اسلحه براي گروه حماس را از بندرعباس به دوبي مي فرستد و از آنجا از راه خليج عدن به مصر فرستاد ه مي شود و در يك روند پيچيده به ياري افراد قييله ها در صحراي سينا اين سلاحها به داخل غزه قاچاق مي شود.

واشنگتن تايمز وضعيت نابسامان اقتصادي سوريه را يكي از عامل هاي عمده ناآرامي هاي چندماهه اخير اين كشور دانسته و مي نويسد درحالي كه رژيم اسد با توسل به سركوب، به قدرت چنگ انداخته است، جامعه پررونق تجار اين كشور آينده خود را درمعرض تهديد مي بيند. ضمن اينكه ناآرامي ها صنعت توريسم سوريه را نيز از رونق انداخته و رشد اقتصادي نسبت به سال گذشته كاهش يافته است.


No comments:

Post a Comment