Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سخنگوی این گروه خبر را نفی کرد --- ملا عمر رهبر گروه طالبان افغانستان در بلوچستان پاکستان کشته شد

دبی-العربیه.نت
كانال تلویزیونی "تولو" افغانستان روز دوشنبه 23-5-2011 گزارش داد ملا عمر رهبر گروه طالبان این کشور در شهر كويته مرکز بلوچستان پاكستان كشته شده است.

این کانال تلویزیونی جزئیات بیشتری درباره این خبر گزارش نکرده است اما گفته است ملا عمر در مسیر کویته و وزیرستان پاکستان کشته شده است.

مقامات پاکستانی در این زمینه تا اکنون اظهار نظری نکرده‌اند اما منابع امنیتی افغانستان این خبر را تایید کرده اند و گفته اند ملا محمد عمر به شکل مرموزی کشته شده است.

لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان در این باره تصریح کرد بخش "جمع آوری اطلاعات" به گزارشهایی دست یافته است که ملا عمر در مسیر کویته به وزیرستان شمالی کشته شده است.

در گزارشی آمده است ملا محمد عمر به همراه ژنرال حمید گل رئیس سابق سازمان امنیت پاکستان سفر می کرد، و در یک درگیری به قتل رسیده است.

اما گل در تماسی تلفنی با خبرگزاری رویترز این گزارش را رد کرده و گفته است "من به همراه همسرم در شهر"موری" بسر می برم و هیچ گونه اطلاعی از زنده یا کشته شدن ملا عمر ندارم."

اين در حالی است كه گروه طالبان روز دو شنبه خبر کشته شدن ملا محمد عمر، رهبر این گروه در پاکستان را رد کرد .

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان این گزارش ها را تبلیغات منفی برای ایجاد نگرانی در میان جنگجویان قلمداد کرد، وی افزود ملا عمر زنده است و گروه خود را رهبری می کند.

ملا محمد عمر پایه گذار گروه شبه نظامی طالبان پس آنکه آمریکا رژیم تحت امرش را در سال 2001 ساقط کرد، از دید عموم پنهان شد.

No comments:

Post a Comment