Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حذف احمدی نژاد از لیست سخنرانان مراسم حکومتی

سایت شفاف: احمدی نژاد از لیست سخنرانان مراسم روز 14 خرداد حذف شد. دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد امام(ره) ابراز امیدواری کرد که مراسم سالگرد حضرت امام(ره) امسال در کمال آرامش برگزار شود.

محمد علی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت مراسم حضرت امام خمینی در ادامه نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مراسم سالگرد امام(ره) استحکام وحدت جامعه است گفت: باید بیاموزیم که اگر متحد بودیم پیروزیم. اگر متفرق بودیم شکست خورده هستیم؛ با هر قدرتی که بخواهیم با رقبا برخورد کنیم و با هر امکاناتی که در اختیار داشته باشیم. هیچ سلاح، اقتصاد، علمی نمی تواند به اندازه اتحاد برای جامعه اثرگذار باشد. مراسم امام باید مراسم وحدت باشد. اگر صد سال هم عمر داشته باشم و خادم مراسم حضرت امام باشم می گویم بزرگترین هدف این مراسم ایجاد وحدت حول امام است و هیچ وقت ناراحت نمی شویم که برخی ها بگویند این ها می خواهند از مراسم امام در جهت اهداف خودشان استفاده کنند. چون همه نهادهای نظام و دستگاه های حاکمیت عضو این تشکیلات هستند. وقتی بنده می گویم که وحدت بزرگترین هدف ما در مراسم است دیگران نباید این گونه برداشت کنند که انگیزه طرح وحدت چیست. یا خدایی نکرده برخی دوستان آگاهانه یا ناآگاهانه القائاتی را در فضای جامعه مطرح کنند که جامعه را به القائاتی سوق دهند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی فضاسازی ها راجع به خانواده امام و نیز مراسم سالگرد حضرت امام(ره) گفت: من بنا نداشتم که در این مراسم بگویم ولی چه دلیلی دارد که در آستانه بزرگداشت امام یک سایت یا یک روزنامه به قول منابعی که ما نمی دانیم این منابع چه هویتی دارند بگویند فلان یادگار امام بناست در فلان انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و بعد تحلیل های مختلف ارائه دهد. این حرف ها و فضا سازی ها در جامعه ای که بالنده و تربیت یافته مکتب امام است برای چیست؟! یا متاسفانه در روزهای گذشته ما در یکی از روزنامه ها یا سایت هایی که سعی می کنند انتساب خود به نظام را بیشتر جلوه دهند می نویسند که برخی ها درصدد هستند که فلان شخصیت سیاسی در مراسم سخنرانی کند. مگر ستاد اطلاعیه نمی دهد؟! مگر ستاد سخنگو ندارد؟! مگر ما از اعلام سخنران ترس و واهمه داریم؟! این ها بی مهری است و شایسته مراسم امام نیست. خدا می داند، این را با تمام وجود عرض می کنم، خانواده، یاران امام و بنده هیچ هدفی در برگزاری این مراسم سخت، پر مسئولیت و شاق و پر دغدغه نداریم غیر از اینکه بیایم پیوند های مردم با مردم را نزدیک تر کنیم و اتحاد را تحکیم ببخشیم.

انصاری در ادامه گفت: ما مراسم 14 خرداد را با حضور میلیون ها نفر انسان شیفته امام در تهران برگزار می کنیم و به همه مردم می گوییم روز چهارده خرداد بیایید و اولا لحظه غروب خورشید را رصد کنید. ما می خواهیم روز چهارده خرداد یک مراسم آرام، باشکوه، بی نظیر، ملی و تاریخی برگزار کنیم. هر گونه القائی که خدایی ناکرده طیفی را وادار به واکنش کند. یک گروهی را وادار به حرکت های خودسرانه کند جرم است و باید دستگاه های حاکمیتی کشور چنین مراسم هایی را امن و آرام کنند. الحمدلله ما هیچ دغدغه ای نداریم و به کوری چشم دشمنان ما یک مراسم آرام و ملی و باشکوه را برگزار می کنم و دنیا را شگفت زده خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان جزییات مراسم گفت: مراسم اصلی روز چهارده خرداد است که در تهران در حرم مطهر حضرت امام از ساعت نه صبح آغاز می شود. در این مراسم جمعیت های زیادی از شهرستان ها و استان ها شرکت خواهند کرد. این مراسم با قرائت قرآن آغاز و با عزاداری ادامه پیدا می کند. بعد از آن در جدول برنامه ما سخنرانی یادگار یادگار حضرت امام آقای حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی را داریم. این سخنرانی قبل از سخنرانی مقام معظم رهبری است. البته اختیار این سخنرانی و تصمیم درباره این سخنرانی با خود ایشان است ولی قطعا در سنوات گذشته روال بر این است که یکی از اهل بیت امام و شاخص چهره های بیت امام قبل از مقام معظم رهبری سخن و خیرمقدم گفته و مردمی که مشتاق دیدن چهره ای از اهل بیت امام هستند از این فرصت استفاده می کنند. بعد از آن همه گوش جان می سپارند به سخنان مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای است.

دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد حضرت امام(ره) تصریح کرد: برنامه شب های حرم به استثنای شب 14 خرداد منتفی خواهد بود. احتمالا شب 14 خرداد از سخنرانی یکی از مسئولان عالی رتبه نظام بهره مند خواهیم شد. انشاء الله در زمان خود اسم این سخنران را اعلام خواهیم کرد.

انصاری با اشاره به اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد امام(ره) گفت: آقای نجار، وزیر کشور نماینده رییس جمهور در این ستاد است. الحمدالله همکاری ها خوب است. ما هیچ دغدغه و نگرانی نداریم و از همه سپاسگزاری می کنم.

No comments:

Post a Comment