Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

واکنش کروبی به اظهارات اژه ای درمورد تجاوزجنسی در زندان ها


سناریوی سعیده پورآقایی ساختگی است به سایرقربانیان بپردازید
مهدی کروبی

دبی – العربیه نت

مهدی کروبی امروزیکشنبه 22 – 11 – 2009 در واکنش به اظهارات محسنی اژه ای دادستان کشورکه وی را به انتشار اخبار " سراسر کذب و دروغ " در مورد تجاوز جنسی در زندانها متهم کرده بود خواستار بیان سرنوشت یکی از قربانیانی شد که فیلم اظهارات او را در اختیار هیات سه نفره قوه قضائیه قرارداده بود.

محسنی اژه ای اخیر در یک گفتگوی مطبوعاتی اظهارات کروبی را "سراسر کذب و دروغ " خوانده وگفته بود " حتی یک‌ درصد هم وجود خارجی وحقیقت نداشت."

اژه ای به موضوع سعیده پورآقایی اشاره کرد وگفت : " قبلا موضوع سعیده اعلام شد و به‌عنوان نمونه دختری که نه، تنها دختر خانواده بود، نه خانواده شهید بود، نه کشته شد و نه اهل فعالیت سیاسی بود و نه چهار دایی شهید داشت، به‌عنوان یکی از چهره‌های مورد تجاوز و شکنجه و قتل معرفی گردید."

مهدی کروبی در گفتگو با سایت " تغییر" وابسته به حزب اعتماد ملی طرح موضوع سعیده پورآقایی را سناریوی ساختگی خوانده واز آقای اژه ای خواست به اظهارات " بسیار تکان ‌دهنده و دلخراش" یکی از قربانیان که در اختیار قوه قضائیه قرارداده بود بپردازد.

مهدی کروبی در این زمینه گفت :" آقای دادستان محترم در روزنامه ‌ای، ۲۰۰سطر در خصوص موضوع خانم پورآقایی اظهار نموده و از سایر مستندات ارائه شده به‌ صورت سطحی عبورکرده‌ است ...همه این‌ها یک سناریوی ساختگی بوده و می‌توانید به اظهارات خواهر ناتنی خانم پورآقایی پس از خروجش از کشورمراجعه کنید و قضایای مربوطه دنبال کنید."

مهدی کروبی در ادامه گفت :" سوالم از آقای محسنی اژه‌ای دادستان محترم کل کشور آن است که چرا درخصوص سایر مستندات اشاره‌ شده اظهار نظر نمی‌ کنند؟"
وی افزود :" دادستان محترم کل کشور در این خصوص نگفتند که تکلیف این خانم چه شد، زنده است، مرده‌است. به نظر من آقای محسنی لازم نیست این‌ قدر به کلیات بپردازند، ایشان بیایند به‌ طور مشخص درخصوص این خانم اظهارنظر کنند که الان چه وضعیتی دارند، دروغ گفته، راست گفته و درحال حاضر کجاست؟ چراکه دفتر ما را هم پلمپ کرده‌اند و از وی هیچ خبری نداریم."

موضوع تجاوزهای جنسی در زندان های ایران زمانی فاش شد که مهدی کروبی در نامه ای به اکبرهاشمی رفسنجانی از وی خواست این موضوع را " به هر صورتی که صلاح می داند " با رهبر جمهوری اسلامی ایران در میان بگذارد.

پس از گذشتن مدتی از ارسال این نامه وعدم واکنش رفسنجانی کروبی نامه خود را منتشر کرد و این موضوع به یکی از بحث های داغ در ایران تبدیل شد.

سرانجام قوه قضائیه با تشکیل هیئت سه نفره به عضویت دادستان کل ، معاون اول قوه قضائیه ورئیس دفتررئیس قوه قضائیه اسناد ومدارک ارائه شده توسط مهدی کروبی در مورد تجاوزهای جنسی را بررسی کرد و درنهایت ادعاهای او را " غیرواقعی وکذب " خواند اما کروبی همچنان تاکید می کند که این هیئت به شکل مستقل عمل نکرده و برصحت ادعاهای خود تاکید کرد.


No comments:

Post a Comment