Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

انتخابات رياست جمهورى ايران يكى از 10 رخداد اينترنتى قرن شناخته شد


انتخابات ايران بزرگترين رويداد اينترنتى سال 2009


دبى –،لعربيه.نت


انتخابات ریاست جمهوری ایران كه در 12 ژوئن برگزار شد و حوادث پس از آن به عنوان یکی از 10 رخداد اینترنتی در قرن 21 از سوى آکادمی بین المللی هنرهای دیجیتالی معرفى شد.

آکادمی بین المللی هنرهای دیجیتالی، انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به عنوان بزرگترین رویداد اینترنتی در سال 2009 معرفی کرده است.

بنا بر اعلام اين آكادمى، معترضان به نتایج انتخابات توانستند به علت عدم دسترسى به رسانه هاى آزاد از طريق اینترنت و فیس بوک و توییتر، در مورد تظاهرات اعتراضی خود هماهنگی کرده و در اين زمينه اخبار وسيعى را رد و بدل نمايند.

در لیست منتشر شده توسط اين آكادمى، 10 رویداد اینترنتی مهم قرن اعلام شده كه از آنها به عنوان "تاثیر اینترنت بر زندگی مردم و رویدادهای جاری" نام برده شده است. ليست منتشر شده توسط اين آكادمى به شرح زير مى باشد:

1- وبگاه کریجز لیست ( Craigslist) در سال 2000: کریج لیست به خاطر نفوذ بالا و گسترش سریع از سال 1995 تا 2000 در امريكا انتخاب شد. اين وبگاه داراى شبكه ارتباطی گسترده اى است که در آن انواع آگهی هاى فروش و کاریابی و ارتباط آنلاین وجود دارد .

2- گوگل اد ورد (Google Ad word ) در سال 2001 : از اين طريق امکان تبلیغ کالا و خدمات برای کاربران را به وجود آورد.
3- دايره المعارف اینترنتی ویکيپدیا (Wikipedia ) در سال 2001 : با اين دايره المعارف امکان دسترسی به 14 میلیون مقاله به 271 زبان مختلف وجود دارد. بعلاوه کاربران اينترنتى مى توانند اين مقالات را اصلاح کرده و يا به آن بیفزایند .

4- وبگاه نپستر (Napster ) در سال 2001 : نرم افزار نپستر امكان اشتراك فايل‌های موسيقی روی هارد ديسك و چت با ديگران به افراد داده است. اين شركت پس از ورشكست شدن توسط شرکت "راکسيو" در سال ۲۰۰۲ خريدارى شد و به مرکز دانلود موسيقى قانونى و پولى تبديل شد .

5- خدمات گوگل ایپو (Google IPod ) در سال 2004 : اين پيشرفت عظيم انترنتي در جستجوی گوگل توانست جی میل ، یوتیوب ، گوگل ارث ، گوگل مپ و... را نيز متحول سازد.
6- یوتیوب ( YouTube ) در سال 2006 : به کاربران اینترنتى در سراسر جهان امكان داد تا فایل های تصویری خود را روی اين شبکه قرار دهند .

7- فیس بوک ( Face book) و توییتر (Twitter) در سال 2006: شبکه اینترنتی فيس بوك با گستردگى در سراسر جهان
8- موبايل آی فون ( I Phone ) در سال 2007 : اين گوشی هوشمند در ژانویه ۲۰۰۷ معرفی شد. داراى صفحهٔ لمسی وقابليت تایپ و شماره گيرى كار اينترنتى مى باشد.
9- انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008: اوباما با به کارگیری اینترنت شیوه ای جدید از تبلیغات و جمع آوری كمك هاى مالى از هواداران و ارتباط با آنان را به نمايش گذاشت.

10 – اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2009 : معترضان به نتایج انتخابات توانستند به علت عدم دسترسى به رسانه هاى آزاد از طريق اینترنت و فیس بوک و توییتر ، در مورد تظاهرات اعتراضی خود هماهنگی کرده و در اين زمينه اخبار لازم را رد و بدل نمايند.

No comments:

Post a Comment