Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بر اثر وقوع سیل 77تن در مکه مکرمه جان باختند


همزمان با موسم حج اتفاق افتاد

دبی العربیه نت

سازمان دفاع مدنی سعودی امروزپنجشنبه 26-11-2009 اعلام کرد براثر بارش شدید باران و وقوع سیل درمکه مکرمه 77 تن جان باختند و 900 تن از کسانی که در محاصره سیل قرار گرفته بودند ، نجات یافتند.

همچنین سازمان هواشناسی سعودی اعلام کرد بارش شدید باران ورعد وبرق شدید ممکن است امروز نیز ادامه پیدا کند ومناطق مختلفی از جمله مکه مکرمه و مشاعر مقدس را نیز دربرگیرد.

این حوادث همزمان با ورود حجاج به مکه وجده صورت می گیرد و باعث کشته شدن دهها تن و وقوع حوادث متعددی شده است.

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود بارش باران ورعد وبرق فردا جمعه نیز قسمتهای شمالی و شرق سعودی وهمچنین مرکز این کشور را شامل : حائل، القصيم، رفحاء، وحفر الباطن دربرخواهد گرفت.

مسئولان حوادث غیرمترقبه همه امکانات زمینی وهوایی را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان به کاربرده اند و طبق گزارش مقامات رسمی 350 تن از نجات یافتگان به وسیله هلی کوپتر از مرگ نجات یافته اند.

بر اثر این سیل کم سابقه 3 هزار خودرو و 2500 منزل غرق شدند.

سخنگوی سازمان دفاع مدنی در این زمینه گفته است ، این سازمان گزارش های متعددی از اتصال برق ،غرق شدن منازل ومحاصره افراد درمنازل خود دریافت کرده و گروههای امداد برای نجات سیل زدگان تلاش های زیادی نموده اند.

پیش از این سرهنگ عبدالله بن صالح الیوسف مدیرحوادث غیرمترقبه در سازمان دفاع مدنی تاکید کرده بود این سازمان اقدامات فوق العاده ای را برای تامین امنیت جانی حجاج انجام داده است واز آمادگی کامل این سازمان برای امدادرسانی به حجاج را اعلام کرده بود.

وی افزود " این اقدامات بر اساس هشدار قبلی سازمان هواشناسی از بارش شدید باران و وقوع سیل انجام شده است به طوریکه مناطق حساسی که ممکن است در صورت وقوع سیل با حوادث ناگواری همراه باشد ، مشخص شده است.

به گفته او :" نقشه مناطق حساس در منا ، عرفات و مزدلفه در اختیار نیروهای سازمان دفاع مدنی قرار گرفته است وتلاش برای نجات آسیب دیدگان ادامه دارد.

No comments:

Post a Comment