Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سرخط‌ خبرها --- رادیو فردا

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:

mizeabi.com
mizeghermaz.com
mizehsiah.com
سرخط‌ خبرها
آمریکا برای مبارزه با مواد مخدر ۴۰ میلیون دلار به افغانستان کمک می کند
آمریکا برای مبارزه با تولید مواد مخدر در افغانستان، به استان هائی که موفق به کاهش کشت خشخاش شده اند مبلغ ۴۰ میلیون دلار کمک می کند.براساس توافقنامه ای که امروز( دوشنبه) در کابل امضا شد ، این مبلغ به منظور کشت محصولات دیگر به جای خشخاش، بین ۲۷ استان افغانستان تقسیم می شود.افغانستان اولین تولید کننده تریاک در جهان است.

احمدی نژاد وارد برازیلیا شد
محمود احمدی نژاد، امروز( دوشنبه ) وارد برازیلیا ، پایتخت برزیل شد.سفر احمدی نژاد به برزیل با انتقاد های فراوان در این کشور و همچنین با انتقادهای برخی از نمایندگان کنگره آمریکا و دولت اسراییل روبرو شده است.به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا، برنامه های احمدی نژاد در این سفر عبارت است از : دیدار با رئیس جمهور برزیل ، امضای چند توافقنامه دو جانبه ، حضور در پارلمان برزیل ، شرکت در یک کنفرانس خبری و سخنرانی در دانشگاه برازیلیا.این نخستین سفر یک رئیس جمهوری ایران به برزیل است، اما احمدی نژاد در حاشیه نشست های بین المللی تا به حال سه بار با « لولا دا سیلوا » lula da silva رئیس جمهور برزیل دیدار کرده است.

از روزنامه همشهری رفع توقیف شد
از روزنامه همشهری، پس از چند ساعت، رفع توقیف شد.به گزارش خبرگزاری ایلنا، با رايزنی های انجام گرفته از سوی مسوولان این نشريه ، حکم توقیف روزنامه همشهری لغو شد. قبلا، به دستور هيات نظارت بر مطبوعات، همشهری از امروز به مدت يك هفته توقيف شده بود.به گزارش ايلنا، روزنامه همشهری به دليل چاپ يك آگهي گردشگری توقیف شده بود. در این آگهی، به عنوان یک بنای دیدنی در هند، عکس معبد مدرنی چاپ شده بود که در واقع معبدی متعلق به دیانت بهائی است.

خبر قتل مرتضی هاشمی تایید شد
سرپرست دادسرای جنائی تهران، امروز خبر قتل مرتضی هاشمی را تایید کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، فخرالدین جعفر زاده، سرپرست دادسرای جنائی تهران گفت: جسد مرتضی هاشمی ۳۰ ساله و همسر ۲۶ ساله اش، در حالی که به طرز فجیعی به قتل رسیده بودند، در منزل مسکونیشان در غرب تهران کشف شد.وی گفت: خبر احتمال ربوده شده فرزند آنان صحت ندارد زیرا این زوج، تازه ازدواج کرده بودند و فرزندی نداشتند.مرتضی هاشمی فرزند مجتبی هاشمی از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود و مدیریت «موسسه فرهنگی شهید هاشمی» را برعهده داشت. پدر وی از شهدای جنگ ایران و عراق است. سرپرست دادسرای جنائی تهران گفت: فرضیه سرقت در این پرونده مردود است و به نظر می رسد قتل با انگیزه انتقام گیری یا در ارتباط با مبادلات اقتصادی انجام گرفته باشد. وی افزود: هم اکنون یک نفر مظنون در این پرونده بازداشت شده و تحقیقات ادامه دارد.این حادثه در حالی روی می دهد که دیروز یکشنبه، سالگرد قتل فروهرها در جریان قتل هایی است که بعدها به نام «قتل های زنجیره ای» معروف شد.

روزنامه خبر تعطیل شد
روزنامه« خبر»، از امروز( دوشنبه ) انتشار خود را متوقف كرد. خبر تعطیل این روزنامه در سرمقاله امروز آن آمده، اما دلیل تعطیل به وضوح اعلام نشده است.خبرگزاری ایلنا، به نقل از یک مقام آگاه در این روزنامه ، از اعمال فشارهای برخي محافل سياسي، بويژه افراطيون حامي دولت برای تعطیل روزنامۀ خبر ، سخن گفت. این مقام افزود: در حال حاضر در نظر است که فعالیت روزنامه خبر در چارچوب سايت اينترنتی «خبرآنلاين» ادامه یابد. روزنامه « خبر » در محافل رسانه‌ای، به روزنامۀ منتسب به طيف لاريجانی مشهور بود و اگرچه روزنامه‌ای اصولگرا بشمار می رفت ، اما مشی انتقادی به عملكرد دولت احمدی نژاد داشت.

رحیم صفوی: بسیج یک نیروی تحت فرمان دولت نیست
سرلشگر رحیم صفوی، مشاور و دستيار ارشد آیت الله خامنه ای در امور دفاعي، با تاکید بر این که بسیج یک نیروی تحت فرمان آیت الله خامنه ای است نه دولت گفت: بسیج مصوبات شورای عالی امنیت ملی را که به تایید مقام رهبری برسد اطاعت می‌کند. سرلشکر رحیم صفوی که دیشب( یکشنبه) در برنامۀ تلویزیونی « تهران- بیست » سخن می گفت افزود: بسیج نیروئی است آماده خدمت در هرعرصه ای که تکلیف باشد. وی گفت: به طور مثال، اگر مقرر شود که بسیج در سیستان و بلوچستان حضور یابد، این نیرو، که جزو ساختار سپاه است، چنین مصوبه را اجرا می کند. سرلشگر رحیم صفوی همچنین گفت : بسیجیان حقوق بگیردولت نیستند و افرادی هستند داوطلب به خدمت.

چهار نفر در منطقه میرجاوه کشته شدند
به گفته فرمانده پلیس مرزبانی کشور، دیروز( یکشنبه )، در درگیری میان ماموان مرزبانی و یک گروه ده نفری از افرادی که در منطقۀ مرزی میرجاوه قصد ورود به ایران را داشتند چهار تن از ، به گفتۀ وی « اشرار‌» کشته شدند، و شش نفر بقیه به سمت کشور همسایه گریختند.به گزارش خبرگزاری مهر،سردار پاسدار حسین ذوالفقاری ،فرمانده پلیس مرزبانی کشور، درباره هدف این افراد از ورود به خاک ایران گفت: این موضوع از سوی مقامات انتظامی منطقه در حال بررسی است.

روزنامه همشهری به مدت یک هفته توقیف شد
روزنامه همشهري با دستور هيات نظارت بر مطبوعات، از امروز( دوشنبه ) به مدت يك هفته توقيف شد.به گزارش خبرگزاری ايلنا، دستور توقيف روزنامه همشهری به دليل چاپ يك آگهي گردشگري به هند صورت گرفته است. در این آگهی، به عنوان یک بنای دیدنی در هند، عکس معبد مدرنی چاپ شده که در واقع متعلق به دیانت بهائی است.

محمد خاتمی و مهدی کروبی پس از آزادی محمد علی ابطحی با وی ديدار کردند
محمد خاتمی رييس جمهوری سابق ايران و مهدی کروبی دبيرکل حزب اعتماد ملی پس از آزادی محمد علی ابطحی، با وی ديدار کردند. آقای ابطحی، معاون رياست جمهوری در زمان محمد خاتمی و مشاور مهدی کروبی در انتخابات رياست جمهوری امسال، عصر يکشنبه (ديروز) با توديع وثيقه ۷۰۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد.آقای ابطحی به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و فعاليت تبليغی به شش سال حبس تعزيری محکوم شده که به گفته وکيلش، به اين حکم اعتراض کرده و در انتظار دادگاه تجديد نظر است.

انتخابات رياست جمهوری در رومانی به دور دوم کشيده شد
نتايج شمارش آرا در رومانی نشان می دهد هرچند نامزد حزب ليبرال دموکرات آن کشور پيروز شده، اما چون فاصله نزديکی با رقيب خود دارد، انتخابات به دور دوم می رود.ترايان باسسکو (Traian Basescu) از سياستمداران ميانه روی حزب ليبرال دموکرات توانسته حدود ۳۳ درصد آرا را به دست آورد و رقيب چپگرايش، ميرچا گوآنا Mircea Geoana) ۳۱) درصد را از آن ِ خود کرده است.دور دوم انتخابات ششم دسامبر، حدود دو هفته ی ِ ديگر، برگزار خواهد شد.مقام رياست جمهوری در رومانی نمادين است با اين حال، اين رييس جمهوری است که بايد نخست وزير انتخاب کرده و او را مامور تشکيل کابينه کند. رومانی به دليل سقوط دولت در ماه گذشته ميلادی، نتوانست کمک مالی بيست ميليارد دلاری صندوق جهانی پول را دريافت کند.

گزارش هايی حاکی از قتل روح الله هاشمی و همسرش در ايران منتشر شده است
گزارش هايی در چند سايت منتشر شده که می گويد روح الله هاشمی، فرزند مجتبی هاشمی از فرماندهان دوره جنگ ايران و عراق و همسرش در تهران کشته شده اند.وبسايت موج نزديک به اصلاح طلبان و وبسايت پرچم نزديک به اصولگرايان گزارش داده اند روح الله هاشمی که مديريت موسسه فرهنگی« شهيد هاشمی» را به عهده داشت، عصر ديروز (يکشنبه) در حالی که در منزل و به همراه خانواده اش بود، کشته شده است. گزارش ها حاکی است سر روح الله هاشمی و همسرش از تن جدا شده است.از سرنوشت نوزاد چندماهه روح الله هاشمی هنوز خبری منتشر نشده است.اين حادثه در حالی روی می دهد که ديروز يکشنبه، سالگرد قتل فروهرها در جريان قتل هايی است که بعدها به نام «قتل های زنجيره ای» معروف شد.

شمار تلفات انفجار در معدن زغال سنگ درچين به بالای ۱۰۰ تن رسيد
آمار تلفات ناشی از انفجار ِ شنبه گذشته در يک معدن ذغال سنگ در چين به ۱۰۴ تن رسيد. خبرگزاری شينهوای چين می گويد بيش از ۵۰۰ تن از کارگران اين معدن که در شمال شرقی و در نزديکی مرز چين و روسيه واقع شده، حضور داشتند که گاز در اين معدن منفجر شد. امدادگران هنوز در پی شماری از کارگران معدن هستند که در ميان آوار گرفتار شده اند.

محمود احمدی نژآد قرار است امروز (دوشنبه) راهی برزيل شود
محمود احمدی نژاد که همراه يک هيئت ۳۰۰ نفره عازم برزيل، گامبيا، ونزوئلا، بوليوی و سنگال شده است قرار است امروز (دوشنبه) وارد برزيل شده و لوئيز ايناسيو لولا داسيلوا، رييس جمهور برزيل، ديدار و گفت و گو کند.آقای احمدی نژآد در اولين مرحله از سفر خود، يکشنبه (ديروز) به گامبيا رفت که دومين سفر وی به گامبيا ظرف سه سال گذشته است. اين کشور آفريقايی، يک ميليون و ۷۰۰ هزار نفر جمعيت دارد.به گفته سفارت جمهوری اسلامی، رييس جمهور ايران در سفر يک روزه خود به برزيل برنامه فشرده ای دارد و قرار است علاوه بر ديدار با رييس جمهوری اين کشور، قراردادهای دو جانبه تجاری با طرف های برزيلی امضاء کند و ضمن بازديد از کنگره اين کشور در يک کنفرانس خبری حضور يافته و در دانشگاه برازيليا نيز سخنرانی کند.

صدها تن از مردم برزيل عليه سفر محمود احمدی نژاد به اين کشور تظاهرات کردند
صدها برزيلی در آستانه سفر محمود احمدی نژاد به اين کشور در شهر ريودو ژانيرو دست به راهپيمايی اعتراض آميز زدند و اين سفر را محکوم کردند.به گزارش خبرگزاری ها و ويدئوهای منتشره در سايت های اينترنتی، حدود يک هزار نفر از بازماندگان هالوکاست، هنرمندان آفريقايی – برزيلی، گروه های مسيحی، يهودی و فعالان حقوق همجنس بازان با راهپيمايی در شهر ريودوژانيرو با سر دادن شعار عليه محمود احمدی نژاد با سفر وی به برزيل مخالفت کردند.تظاهر کنندگان همچنين قفس بزرگی را که در آن بادکنک های سفيد قرار داشت حمل می کردند که به گفته آنها، نمادی از «ارزش های سرکوب شده» در ايران است.قرار است امروز (دوشنبه) محمود احمدی نژآد وارد برزيل شود.

«نيروهای امنيتی مانع از حضور مردم در مراسم سالگرد قتل فروهرها شدند»
پرستو فروهر، دختر داريوش و پروانه فروهر، در گفت و گو با راديو فردا از حضور بسيار سنگين نيروهای انتظامی و امنيتی برای جلوگيری از شرکت مردم و حتی بستگان نزديک خانواده فروهر در مراسم يازدهمين سالگرد قتل پدر و مادرش خبر داد.پرستو فروهر با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد قتل پدر و مادرش در روز يکشنبه (ديروز) اظهار داشت: نيروهای انتظامی و امنيتی با حضور گسترده و سنگين خود در اطراف خانه، مانع نزديک شدن مردم به محل برگزاری مراسم شدند.به گفته خانم فروهر، نيروهای انتظامی با نرده گذاری دو طرف کوچه محل سکونت فروهرها و نيز با استقرار نفربرها، موتورسواران پليس و نيروهای ضد شورش در خيابان‌های اطراف مانع از آن شدند که مردم به خانه پدر و مادرش راه پيدا کنند.پرستو فروهر گفته است، اين موضوع که در طول يک سال حتی دو ساعت هم اجازه داده نمی‌شود، مراسمی برای پدر و مادرش برگزار شود، «بسيار تلخ» است.

میانجیگران از پیشرفت گفت و گوها بین آذربایجان و ارمنستان خبر دادند
میانجیگران بین المللی می گویند در گفت و گوهای روز یکشنبه روسای جمهور ِ آذربایجان و ارمنستان درمونیخ، «پیشرفت چشمگیری» مشاهده شده است. بنا بر گزارش ها در مذاکرات ِ چهار ساعته ی الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و همتای ارمنی اش سرژ سرکیسیان، مسایل مختلفی برای نخستین بار، حول محور ناگورنو قره باغ ، مطرح شده است.شنبه شب در آستانه‌ی آغاز اين گفتگو‌ها، الهام علی‌اف، هشدار داد که نيروهای ارتش آذربایجان آماده‌اند که در صورت شکست مذاکرات برای بازپس گرفتن منطقه‌ی قره‌باغ از زور استفاده کنند.منطقه‌ی خودمختار و عمدتاً ارمنی‌نشين ناگورنو ـ قره‌باغ، منطقه‌ای محصور در خاک جمهوری آذربايجان است که از زمان اعلام جدايی از آذربايجان در اوائل دهه‌ی ۱۹۹۰ توسط شهروندان ارمنی تبار ساکن این منطقه اداره می شود.

بیش از ۵۰ دانشجوی دانشگاه آزاد نجف آباد به کمیته انظباطی احضار شدند
منابع مختلف دانشجویی گزارش دادند که بیش از ۵۰ نفراز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به دلیل آنچه که از سوی مسوولین حضور در تجمع ۱۳ آبان خوانده شده، به کمیته انظباطی فراخوانده شدند.گزارش ها حاکی از آنست که نصب دوربین های مداربسته در فضای دانشگاه و دانشکده ها، همچنین اجرای طرح جداسازی جنسیتی سرویس های رفت و آمد و نیز تشدید فضای امنیتی اعتراض هایی را پس از ۱۳ آبان در پی داشته است.در روزهای اخیر برخی از فعالان دانشجویی در شهرهای مختلف ایران، احضار یا بازداشت شده اند.

مردم اوکراین سالگرد انقلاب نارنجی در آن کشور را گرامی داشتند
مردم اوکراین روز یکشنبه، پنجمین سالگرد انقلاب مخملی ، موسوم با نارنجی در آن کشور را جشن می گیرند. انقلاب نارنجی در اوکراین در نتیجه ی اعتراض مردم به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور رخ داد.در روز ۲۲ نوامبر سال ۲۰۰۴ میلادی، هزاران نفر از مردم کیِف به پیروزی ویکتور یانوکویچ، کاندیدای مورد حمایت روسیه، اعتراض کردند. پس از سه هفته از آغاز این اعتراضات، انتخابات ابطال شد، و در انتخابات دوباره، ویکتور یوشچنکو، کاندیدای متمایل به سیاست های غرب، پیروز شد.روز یکشنبه، هزاران نفر در مرکز شهر کیف، پنجمین سالگرد این رخداد را جشن گرفتند.

علی کردان وزیر کشور دولت اول محمود احمدی نژاد درگذشت
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا اعلام کرد علي كردان وزير كشور دولت محمود احمدی نژاد، به علت بيماری ريوی كليوی ، كبد، مغز و همچنين ابتلا به آنفلوآنزای نوع «آ» ‬عصر روز یکشنبه درگذشت.على کردان که نام وی با مدرک دکترا از دانشگاه آکسفورد و سپس استیضاح او در مجلس شورای اسلامی ایران برای ماه ها در رسانه ها مطرح بود ، از حدود دو هفته پيش و به دنبال شدت گرفتن بيمارى خونى در بيمارستان مسيح دانشورى تهران بسترى شده بود، که عصر روز يکشنبه درگذشت.آقاى كردان در اول آبان ماه سال ۱۳۳۷ در يكى از روستاهاى اطراف سارى به دنيا آمد و پس از پيروزى انقلاب بهمن ۱۳۵۷ در ايران، سمت هاى مختلفى را به عهده داشت.

صدها برزیلی در اعتراض به سفر محمود احمدی نژاد به آن کشور دست به تظاهرات زدند
صدها برزيلى در روز يكشنبه ، در آستانه سفر محمود احمدى نژاد، رييس جمهور ايران، به اين كشور در شهر ریودو ژانیرو دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند و انجام اين سفر را محكوم كردند.بر اساس گزارش خبرگزارى ها و ويدئوهاى منتشرشده در سايت هاى اينترنتى، بيش از ۵۰۰ نفر از بازماندگان هالوكاست، هنرمندان آفريقايى – برزيلى، مسيحيان، يهوديان و فعالان حقوق همجنس گرایان با راهپيمايى در شهر ريودوژانيرو با سر دادن شعار علیه محمود احمدى نژاد ، با سفر وی به برزیل مخالفت کردند.تظاهر كنندگان همچنين قفس بزرگى را كه در آن بادكنك هاى سفيد قرار داشت حمل مى كردند كه به گفته آنها، نمادى از «ارزش هاى سركوب شده» در ايران است.

در جریان غرق شدن یک کشتی اندونزیایی، دست کم ۲۵ نفر جان باخته اند
مقامهای اندونزی اعلام کردند، روز یکشنبه در جریان غرق شدن یک کشتی، دست کم ۲۵ نفر جان باخته اند. بر پایه گزارشها این لنج ، حدود ۳۰۰ مسافر داشت که بیش از ۲۴۰ تن از آنان توسط ماموران امداد، نجات یافتند.هنوز شمار احتمالی غرق شدگان روشن نشده اما مقامهایی که سرگرم بررسی علت این حادثه اند،

No comments:

Post a Comment