Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سرخط‌ خبرها --- رادیو فردا

11/26/2009 08:09:23 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا

mizesabz.com
mizesefid.com
mizezard.com
سرخط‌ خبرها

سیل در عربستان جان ۴۸ نفر را گرفت
مقامات دفاع غیرنظامی در عربستان سعودی اعلام کردند که در اثر بارندگی های شدید و جاری شدن سیل ناشی از آن، ۴۴ نفر در جده و ۴ نفر در مکه جان خود را از دست دادند. نود میلیمتر بارندگی ظرف چند ساعت، خیابان های این شهرها را به رودخانه ای از گل و لای تبدیل کرد. سیلاب ساختمان ها بسیاری را ویران ساخت و اتومبیل ها را با خود برد. امداد گران حدود ۹۰۰ نفر را از سیل نجات دادند.ریزش باران های سیل آسا از روزپنجشنبه قطع شد.

دزدان دریائی با دریافت۷/۳ میلیون دلار باج، یک کشتی یونانی را آزاد کردند
دزدان دریائی سومالی امروز اعلام کردند که پس از دریافت سه میلیون و هفتصد هزار دلار باج، کشتی یونانی آریانا و خدمه اوکرایینی آن را آزاد کرده اند. کشتی آریانا، که با ده هزار تُن دانۀ سویا از برزیل بسوی خلیج فارس در حرکت بود،‌ حدود شش ماه پیش در شمال جزیره ماداگاسکار ربوده شد.یکی از دو خدمۀ زن این کشتی، به دلیل بیماری عفونی، در وضعیتی خطرناک قرار داشت. به گزارش سازمان ملل متحد، از ماه ژانویه گذشته تا بحال، ۳۴ کشتی با ۴۵۰ خدمه در نزدیکی سواحل سومالی ربوده شده اند.

بهزاد نبوی در بخش سی سی یو بستری شد
بهزاد نبوی، نایب رئیس مجلس ششم و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، که با تودیع وثیقه ای ۸۰۰ میلیون تومانی ، مجاز به استفاده از مرخصی شده است، نیمه شب دیشب از زندان به بیمارستان منتقل شد و اکنون در بخش سی سی یو بیمارستان خاتم الانبیا بستری است . قرار است وی در روز یکشنبه تحت عمل جراحی قلب قرار گیرد. بهزاد نبوی، که پس از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و زندانی شد، به حکم دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.اتهامات بهزاد نبوی « اقدام علیه امنیت ملی » و « تبلیغ علیه نظام » عنوان شده وخبرگزاری فارس تاکید کرده است که پرونده وی درباره نگهداري اسناد طبقه بندی شده همچنان مفتوح است .

البرادعی از عدم همکاری ایران انتقاد کرد
محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز( پنجشنبه ) ،در آغاز نشست شورای حکام آژانس گفت: تلاش های آژانس برای راست آزمائی اظهارات ایران مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ایش به بن بست رسیده است.البرادعی با شکایت از عدم همکاری ایران، گفت : پیشنهاد اخیر آژانس می توانست راه را برای تفاهم بگشاید اما، به گفته وی، متاسفانه ایران تا بحال با هیچیک از پیشنهادهای آژانس موافقت نکرده است.پیشنهاد اخیر آژانس مربوط بود به مبادله اورانیوم اندک غنی شده ایران با اورانیومی که توسط کشورهای خارجی تا بیست درصد غنی شده باشد.محمد البرادعی، همچنین، پنهان نگاه داشتن تاسیستات هسته ای فردو در نزدیکی قم را مغایر تعهدات ایران دانست.

رئیس ستاد ارتش آلمان در ارتباط با بمباران افغانستان استعفا داد
وزیر دفاع آلمان، امروز( پنجشنبه) ،در پارلمان این کشور اعلام کرد که ژنرال ولفگانگ شنایدرهان Wolfgang Schneiderhan ، رئیس ستاد ارتش آلمان، در ارتباط با بمبارانی که به مرگ دها غیرنظامی در افغانستان منجر شد، از سمت خود استعفا داده است. وزیر مشاور در امور دفاعی آلمان نیز استعفا داد. این بمباران، به دستور یک فرمانده آلمانی نیروهای ناتو در افغانستان انجام گرفت تا دو تانکر حاوی سوخت که توسط طالبان ربوده شده بود، منهدم شود؛ اما در این بمباران علاوه بر طالبان بین سی تا چهل غیرنظامی نیز کشته شدند.دو مقام بلند پایه ارتش آلمان ، به دلیل این که کشته شدن غیرنظامیان را تکذیب کرده و نتوانسته بودند در مورد این حمله توضیح قانع کننده ای بدهند، از سمت های خود استعفا داده اند.شمار نیروهای آلمانی در افغانستان ۴۵۰۰ نفر است.

شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد، از زندان اوین آزاد شد
به گزارش سایت کلمه، سایت نزدیک به میرحسین موسوی، شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد، که در نخستین روزهای پس از انتخابات بازداشت شده بود، صبح امروز، پنجشنبه، با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.اقدام علیه امنیت ملی، از جمله اتهام‌های آقای کاظمی مطرح شده بود، تا بیش از ۵ ماه در بازداشت به سر برد .به گزارش سایت کلمه روزنامه دولتی ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، نیز برادر همسر میرحسین موسوی را به آن‌چه که «هدایت آشوب‌های اخیر» می‌خواندند، متهم کردند .خانم رهنورد در مصاحبه‌ای هر گونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی برادر خود را تکذیب کرده بود. ادعا شده بود که بازداشت آقای کاظمی برای تحت فشار قرار دادن میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد انجام شده است.

اوباما طرح آرايش نظامی آمریکا در افغانستان را سه‌شنبه‌ی آينده اعلام می‌کند
باراک اوباما، رئيس جمهوری ايالات متحده، سه‌شنبه‌ی آينده در آکادمی نظامی آمريکا در وِست پوينت، طرح آرايش نظامی نيروهای نظامی اين کشور در افغانستان را اعلام خواهد کرد.برخی از مقام‌های نظامی آمريکايی می‌گويند، در طرح جديد استقرار نيروها در افغانستان، شمار نيروهای نظامی آمريکا تا نزديک به ۵۰ درصد افزايش پيدا خواهد کرد.هر چند منابع خبری از نهايی نشدن شمار افزايش نيروهای سخن می‌گويند، اما يک منبع نظامی به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است که افزايش ۳۵ هزار نيروی نظامی ديگر محتمل به نظر می‌رسد.در حال حاضر ۷۱ هزار نيروی آمريکايی در خاک افغانستان مستقر هستند.

نخستين سالگرد حملات تروريستی به بمبئی
امروز در نخستين سالگرد حملات تروريستی به مرکز پولی و مالی هند در شهر بمبئی، نيروهای پليس با جديدترين تجهيزات خود در چند نقطه از اين شهر، رژه رفتند و عمليات نمايشی انجام دادند.سال گذشته در چنين روزی ده فرد مسلح با ربودن يک قايق ماهيگيری خود را از راه دريا به شهر بمبئی رساندند، و در چند نقطه از اين شهر در مدت ۳ روز، دست به تيراندازی، آدم‌ربايی و انفجار زدند که در اثر آن ۱۶۶ نفر کشته شدند.تروريست‌های مهاجم به بمبئی، متهم شدند که با گروه‌های اسلام گرا در پاکستان مرتبط بوده و از مرکزی در پاکستان دستور می‌گرفتند. پاکستان روز چهارشنبه در اقدامی که در جهت باز گرداندن آرامش به فضای روابط بين دو کشور تفسير شده، هفت نفر از مظنونان مرتبط با اين حملات تروريستی را در دادگاهی در اين کشور، تفهيم اتهام کرد. محاکمه‌ی اين افراد قرار است در هفته‌های آتی برگزار شود.

بررسی دوباره پرونده‌ی هسته‌ای ايران در شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی
شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی امروز و فردا در وين تشکيل جلسه می‌دهد. به گفته مقام های آژانس، برنامه هسته ای ايران در صدر دستور کار اين شورا قرارخواهد داشت. نشست شورای حکام آژانس در حالی برگزار‌می‌شود که محمد البرادعی، مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی، می گويد درخواست ايران برای تغيير پيشنهاد مبادله‌ی اورانيوم، قابل پذيرش نيست.به گفته آقای البرادعی، درخواست ايران به اين معنی است که اين کشور حجم بيشتری از اورانيوم غنی شده‌ی خود را نگه دارد و بدين ترتيب خطر امکان تبديل اين مواد به مواد اتمی مورد نياز برای ساخت تسليحات اتمی از بين نمی رود.به گفته ديپلمات ها در وين، آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه و چين همراه آلمان قصد دارند پيش نويس قطعنامه‌ای را درباره برنامه هسته ای ايران به نشست ۳۵ نفره شورای حکام آژانس ارائه دهند.

واکنش منفی فلسطينی‌ها به طرح اسرائيل برای توقف شهرک‌سازی
صائب عريقات، مذاکره‌کننده‌ی ارشد فلسطينی طرح اسرائيل برای توقف شهرک‌سازی در کرانه‌ی باختری، را غيرقابل قبول خواند.بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، پيشتر اعلام کرده بود که برای ايجاد انگيزه‌ای جديد در مذاکرات صلح، توسعه‌ی شهرک‌‌ها در کرانه‌ی باختری رود اردن را برای مدت ۱۰ ماه به حال تعليق در خواهد آورد.آقای عريقات می‌گويد که هيچ نکته‌ی تازه‌ای در طرح اسرائيل نيست و اين طرح ۳ هزار واحد مسکونی را که اکنون در حال ساخت در کرانه‌ی باختری رود اردن است، و نيز شهرک‌سازی در بيت‌المقدس شرقی نمی شود، را شامل نمی‌شود.مصطفی برغوتی، نماينده بلندپايه‌ی پارلمان فلسطينی نيز در اين باره می‌گويد آنچه نتانياهو امروز اعلام کرد بزرگترين فريب تاريخ است چراکه معنی ان اين است که شهرک‌سازی با همان سرعت قبل ادامه خواهد داشت.

تکرار مواضع ضدآمریکایی احمدی‌نژاد و چاوز
محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری اسلامی، در سفر دو روزه‌ی خود به ونزوئلا گفت که «دو کشور برای مقابله با امپرياليسم آمريکا تا آخر در کنار هم خواهند ايستاد».هوگو چاوز نيز از سفر همتای ايرانی خود استفاده کرد و اسرائيل را «بازوی قاتل امپرتوری يانکی‌ها» خواند.رئيس جمهوری ونزوئلا، سخنان شيمون پرز، رئيس جمهوری اسرائيل را که در آن پيش‌بينی شده بود، مردم ايران و ونزوئلا به زودی رهبران خود را کنار خواهند گذاشت را نکوهش کرد، و گفت «ما آنچه رئيس جمهوری اسرائيل بر زبان آورده را به مثابه تهديدی عليه خود می‌دانيم».سفر آقای احمدی‌نژاد به ونزوئلا آخرين مرحله از سفر وی به آمريکای لاتين است، که در جريان آن همکاری‌های دو کشور در زمينه‌ی انرژی، سرمايه‌گذاری، و تجارت به بحث گذاشته شد. رئيس جمهوری اسلامی امروز، پنجشنبه، راهی کشور آفريقايی سنگال می‌شود.

بهزاد نبوی با وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به مرخصی ده روزه رفت
خبرگزاری فارس گزارش داد بهزاد نبوی، فعال سیاسی، با وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی از بیمارستان به مرخصی ده روزه رفت.بهزاد نبوی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب، توسط دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.آقای نبوی در نخستین هفته پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه، همراه با جمعی از فعالان سیاسی و مدنی بازداشت شد و در این مدت دو بار در جلسات عمومی دادگاه متهمان انتخاباتی حاضر شده است.

علیرغم تهدید بیماری آنفلوانزای نوع آ، مراسم حج آغاز شد
صدها هزار مسلمان، از روز چهارشنبه و علیرغم تهدید بیماری آنفلوانزای نوع آ ( خوکی) مراسم حج را در مکه آغاز کردند. پیش بینی می شود امسال به دلیل ترس از شیوع این ویروس، تعداد زائران کعبه کمتر از سالهای قبل باشد. چهار نفر از حجاج تا کنون جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند اما وزارت بهداشت عربستان سعودی می گوید دولت برای جلوگیری از انتشار این بیماری در میان حجاج آمادگی کافی دارد. گزارش ها حاکی از آنست که بیش از صد هزار نیروی پلیس و امنیتی به علاوه حدود بیست هزار پرسنل پزشکی، در حاشیه ی مراسم حج، انجام وظیفه می کنند.

محسن مخملباف جایزه « آزادی آفرینش» را به آیت الله منتظری تقدیم کرد
محسن مخلمباف فیلمساز ایرانی، روز چهارشنبه در مراسم دریافت جایزه آزادی آفرینش در لندن این جایزه را به آیت الله حسینعلی منتظری و جنبش اعتراضی ایران تقدیم کرد. جایزه «آزادی آفرینش» جایزه ای بین‌المللی برای تقدیر از هنرمندانی است که به رغم خطری که آنها را تهدید می کند، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.گروه «داستان سرایان کومجینگ» از برمه (میانمار) بزرگترین گروه اقلیت این کشور، در رده ی دوم قرار گرفت. «شینكای عالم استانیكزای» از افغانستان، سومین برنده ی این جایزه شد. جایزه آزادی آفرینش به مبلغ ۷۵ هزار دلار، مشتركا به برندگان مقام های اول تا سوم تعلق گرفت.امسال بیش از هزار نفر كاندیدای اولیه دریافت این جایزه بودند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، سرکوب دانشجویان را زیر پا گذاشتن حقوق آنها خواند
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در بیانیه‌ای از بازداشت چندین دانشجو در ایران در تلاش برای ممانعت از اعتراضات بیشتر در روز ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، خبر داد. هادی قائمی، سخنگوی این سازمان مدافع حقوق بشر، گفت: سرکوب تمام‌عیار دانشجویان ایران «نه فقط زیر پا گذاشتن حقوق آنهاست، بلکه به روند تحصیل و زندگی خانواده‌های آنها هم لطمه می‌زند». با نزدیک شدن روز دانشجو، که یادبود آن هر ساله در دانشگاه‌های ایران با مراسم ویژه برگزار می‌شود، مقامهای جمهوری اسلامی مردم و دانشجویان را از اقدامات اعتراضی برحذر داشته‌اند . پایگاه اینترنتی «خبرنامه امیرکبیر» با انتشار گزارشی تعداد دانشجویان بازداشت شده در یک ماه اخیر را ۶٠ نفر اعلام کرده است.

اسراییل، شهرک سازی در کرانه باختری را محدود می کند
دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز چهارشنبه اعلام کرد، شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن را به مدت ده ماه محدود خواهد کرد. این حرکت دولت اسراییل، به عنوان حرکتی مثبت برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه ارزیابی شده است.طرح جدید دولت اسراییل شامل آن بخش از بیت المقدس که بعد از جنگ سال ۱۹۶۷ به اسراییل اضافه شده است، نمی شود.سخنگوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در این باره گفت، هر گونه بازگشت به میز مذاکره با توقف کامل شهرک سازی ها امکان پذیر است.جورج میچل فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه با استقبال از تصمیم اسراییل گفت، « با اینکه این تصمیم شامل توقف کامل شهرک سازی ها نمی شود، اما این حرکت، بزرگترین گامی است که یک دولت اسراییلی تا کنون در این زمینه برداشته است و می تواند دو طرف را برای رسیدن به یک توافق کمک کند.»

در ایران 140 نفر براثر بيماری آنفلوانزای خوکی در گذشته اند
مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت دولت محمود احمدی نژاد می گويد بر اساس آ‌خرين آمار ثبت شده تاکنون ۳ هزار و ۶۷۲ نفر در ايران مبتلا به آنفلوانزای آ – يا خوکی شده اند، و ۱۴۰ نفر نيز بر اثر اين بيماری فوت کرده‌اند. به گفته او، از اين عده ۲۸ نفر هفته گذشته فوت کردند.وزير بهداشت جمهوری اسلامی افزوده ‌با توجه به سرد شدن هوا و بازگشت حجاج به کشور، با موج بعدی آنفلوانزای A مواجه خواهند بود. او آموزش همگانی، همکاری همه دستگاه‌ها و رسانه ها و افزايش تجهيزات و امکانات را برای مقابله با اين بيماری لازم دانسته است.

1 comment:

  1. سلام، یارانه‌ها که یاری نمیکنند، بنزین و گاز قیمتش سر به آسمان گذاشته، خارجیها هم که تحریممون کردند، با دنیا در افتادیم بخاطر نیروی هسته‌ای، نون هم که چند برابر شده، مردممون هم که هر روز دارند بخاطر بنزین قلابی سرطان شش میگیرند ، دنیا هم با ما در افتاده ، هر وقت هم که حرف می‌زنیم میگویند این همه بدبختیها در راه و برای اسلام است. اسلامی هم که رشد میکنه هر روز، سنّی است نه مال ما شیعه ها.‌ای امام کجایی که روز قضاوت نزدیک است. خودت رحم کن بر ما.

    ReplyDelete