Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

استادان مهدویت باید به مناطقی چون سیستان و بلوچستان بیایند


احسان کشاورز در گفت وگو با آینده روشن گفت: کانون فرهنگی و قرآنی مسجد المهدی(عج) از سال 1381 فعالیت های قرآنی خود را آغاز کرد و به طور مستمر در زمینه مسایل مذهبی و دینی به فعالیت های مذهبی پرداخت.

وی افزود: در ادامه روند فعالیت های فرهنگی این مجموعه، فرایندی در جامعه به خصوص منطقه سیستان به وجود آمد که ضرورت فعالیت در حوزه مهدویت را ضروری نشان می داد.

مدیر کانون فرهنگی مسجد المهدی(عج) تصریح کرد: مهم ترین دغدغه مسوولان این کانون از برگزاری برنامه های مهدوی، آشنا کردن مردم به خصوص نسل جوان با معارف غنی مهدویت بود.

کشاورز یادآور شد: به منظور اجرای بهتر برنامه های مهدوی در زاهدان، با مراکز مختلفی تماس گرفتیم و آخر سر با تلاش های حجت الاسلام والمسلمین اصغری از قم، بنیان اولین بحث های مهدویت در این شهرستان پی ریزی شده و به طور مستمر این جلسات در حال برگزاری است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان از مناطقی است که شمار هم وطنان اهل سنت ما بسیار زیاد است و برای فعالیت فرهنگی و مذهبی در این خطه باید دقت نظر بسیاری به خرج داد و مختصات تبلیغ را به خوبی رعایت کرد.

مدیر کانون فرهنگی مسجد المهدی(عج) تصریح کرد: بحث مهدویت و قرآن از مشترکات عقیدتی میان اهل سنت و تشیع است و باید روی این مساله تاکید زیادی شود و در این شرایط حساس، امام زمان(عج) را به عنوان عامل وحدت بخش مسلمانان و مستضعفان جهان بیشتر بشناسانیم.

وی گفت: ادامه این بحث ها در کانون مهدویت دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان نیز پیگیری شد که با استقبال قابل توجه دانشجویان شیعه و سنی روبه رو شد.

کشاورز اظهار داشت: این بحث ها با حضور گسترده دانشجویان برگزار شده و در آینده نیز ادامه خواهد یافت. یکی از بخش های مهم این نشست ها، اجرای بخش پرسش و پاسخ است که تا به حال با استقبال مواجه شده است.

وی عنوان کرد: ادامه روند فرهنگی و ترویجی در حوزه مهدویت در این استان نیازمند حمایت های فکری و آموزشی از سوی نهادهای فعال کشور و مراکز فرهنگی و مهدوی است.

مدیر کانون فرهنگی مسجد المهدی(عج) تصریح کرد: از مربیان و استادان و محققان مباحث مهدویت درخواست داریم به منظور افزایش اطلاعات و آگاهی بیشتر اقشار مختلف مردم این خطه در حوزه معارف اصیل مهدویت به سیستان و بلوچستان بیایند و آنان را از گنجینه های معارف اهل بیت(ع) بهره مند کنند.

وی گفت: باید با درک شرایط مناطق خاص کشور از جمله سیستان و بلوچستان به اجرای طرح های فرهنگی و مذهبی در این خطه پرداخت.

کد مطلب: 31736

No comments:

Post a Comment