Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

گزارش عفو بین الملل درباره افزایش اعدام ها در ایران: تهران برای ایجاد ترس ورعب اقدام به اعدام در ملاء عام می کند

دبی-العربیه .نت



سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ایران اعدام در ملاء عام را بصورت فجیعی افزایش داد و هدف از آن ایجاد ترس ورعب در بین مخالفان نظام در این کشور است .

حسیبه حاج صحرایی ، معاون برنامه خاورمیانه و آفریقای شمالی عفو بین‌الملل ، در گفتگوی خبری اعلام کرد ایران از آغاز سال جدید تاکنون تعداد 13 مرد را در ملأ عام اعدام کرده است.

سایت عفو بین الملل روز پنج شنبه 28-4-2011 با انتشار این بیانیه اعلام کرد " این رقم برابر با کل تعداد اعدام شدگان ملاء عام در سال 2010 در ایران است."

در ادامه بیانیه عفو بین‌الملل آمده است "بسیار آزاردهنده است که مقامات جمهوری اسلامی بار دیگر در صدد ارعاب مردم با چنین مناظری برآمده‌اند که نه تنها از فرد قربانی چهره‌ای غیرانسانی می‌سازد بلکه کسانی را که شاهد چنین صحنه‌هایی هستند ستمگر و بی‌رحم می‌کند."

معاون برنامه خاورمیانه و آفریقای شمالی عفو بین‌الملل افزود : "ایران بار دیگر، خودش را متمایز کرده و در سال جاری تنها کشوری شد که نوجوانان را اعدام می‌کند."

گفتنی است که جمهوری اسلامی ایران و حکومت سابق طالبان تنها حکومتهایی هستند که هنوز بصورت آشکاراقدام به اعدام در ملأ عام می کنند وأنرا بر طبق موازیین شرعی واحکام اسلامی می دانند .

سازمانهای جهانی حقوق بشر بارها این نوع مجازات را محکوم کرده اند و اعدام در ملأ عام را عملی وحشیانه تلقی کرده اند.

سازمان عفو بین الملل می‌گوید که جمهوری اسلامی سال گذشته دست‌کم 252 تن را در ایران اعدام کرده است که 14 تن از آنها در ملأ عام اعدام شده اند.

طبق گزارشهای سالیانه سازمانهای حقوق بشر، ایران از سال 1980 تاکنون در اعدام ها همیشه مقام اول یا دوم را برای خود کسب کرده است.


No comments:

Post a Comment