Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعلام موجودیت و برنامه سازمان حقوق بشر بلوچستان

بند1. سازمان حقوق بشر بلوچستان یک نهاد مستقل غیرسیاسی است که در 8 مارچ 2011
 در بلوچستان تشکیل شدہ است ۔

بند2. منشورسازمان حقوق بشربلوچستان اعلامیه جهانی حقوق بشرمی باشد وهدف این سازمان عبارت است از تلاش برای رعایت بدون قید وشرط تمامی حقوق انسانی و آزادی های اساسی تصریح شده دراعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقهای بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و حقوق اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و مفاد کنوانسیونها و پروتکلهای الحاقی ذیربط و بطور کلی دفاع از حقوق و آزادیهای اساسی مردم بلوچستان است.

بند3. شیوه ومنش سازمان حقوق بشر بلوچستان برای تحقق اهداف خود، مبتنی است بر ترویج وتقویت فرهنگ حقوق بشر، تبلیغ برنامه های انسانی و رعایت این حقوق، افشای پیگیرانه موارد نقض حقوق بشر و آزادی های اساسی و انجام بررسی ها و پی جویی های لازم دراین خصوص و تهیه گزارشهای مربوط و ارجاع آن به مراجع بین المللی ۔

بند4. سازمان حقوق بشر بلوچستان درروند فعالیتهای خود با تاکید برحفظ ارزش و کرامت انسانی به عنوان اصلی اساسی، برای تامین آن و حقوق و آزادی های اساسی مردم درچارچوب برنامه های خود ازامکانات نهادها و مجامع رسما غیر دولتی مدافع حقوق بشر و نیز امکانات تبلیغی- خبری مطبوعات و رسانه های گروهی در بلوچستان و بین المللی بهره می گیرد.

بند5.همه افراد صرفنظرازاعتقادات فلسفی، ایدئولوژیکی، مذهبی و یا غیرمذهبی، تعلقات وعلایق و موقعیتهای اجتماعی خود می توانند درسازمان حقوق بشر بلوچستان عضو شوند، به شرط انکه منشورسازمان را بپذیرند و برای تحقق آن به رهنمودهای این سازمان عمل نمایند.

بند6. سازمان حقوق بشر بلوچستان از طریق کمک های مادی ومالی مردم وعلاقه مندان و حق عضویت آزادانه اعضای سازمان تامین مالی خواهد شد.

بند7. با توجه به شرایط مشخص و وضعیت کنونی بلوچستان سازمان حقوق بشر بلوچستان ناصر محتشمی را بعنوان مسئول معرفی می نماید ۔ سازمان بہ آقای ناصر محتشمی ماموریت می دھد تا در جھت انجام برنامہ سازمان حقوق بشر بلوچستان بہ اجرای وظایف زیر عمل نماید ۔

7-1 شناساندن سازمان به مجامع و نهادهای کشوری، منطقه ای و بین المللی مدافع حقوق بشر وایجاد ارتباطات لازم با نهادهای مذکور.

7- 2 شناساندن سازمان به افراد، شخصیتها، سازمانها، احزاب وتشکلات سیاسی، اجتماعی و جامعه مطبوعاتی و فرهنگی در بلوچستان و جهان.

7-3 ایجاد کمیته ای برای تعیین شرایط ونحوه پذیرش اعضا.

7-4 ایجاد چارچوب ساختارارگانیک متناسب با شرایط کنونی سازمان.

7-5 ایجاد کمیته های ضروری برای انجام وظایف اجرایی برنامه های سازمان.

7-6 ایجاد دفاتر وشعبات ضروری محلی در جهت تسهیل فعالیت علاقه مندان.

7-7 دریافت کمکهای مالی و مادی از مردم و نهادهای مدافع حقوق بشر.

7-8 انتشار اطلاعیه ها وبیانیه های لازم در موارد ضروری .


سازمان حقوق بشر بلوچستان
28/04/11
balochhumanrights@gmail.com


No comments:

Post a Comment