Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شورای امنیت بدليل مخالفت روسيه وچین در محکوم کردن سوریه به توافق نرسید

دبی-العربیه.نت

شورای امنیت سازمان ملل بدلیل مخالفت روسیه و چین در صدور بیانیه ای در محکوم کردن سرکوب خشونت بار اعتراضات در سوریه ‘ ناکام ماند.
 
به گزارش تلویزیون العربیه روز پنج شنبه 28-4-2011 سوزان رایس در جلسه شورای امنیت که با حضور 5 عضو دائم و 10 عضو غیر دائم برگزار شد تصریح کرد " رئیس جمهور سوریه لازم است فورا برخورد خود را با مخالفان تغییر دهد و از "کشتار خونین" معترضان دست بردارد."

اين در حالی است که آلکساندر پانکین نماینده روسیه در جلسۀ شورای امنیت گفت که اقدام دولت سوریه در سرکوب تظاهرکنندگان معترض ‘ تهدیدی برای امنیت بین المللی نیست.

نماینده روسیه هشدار داد که دخالت خارجی در این بحران ممکن است به جنگ داخلی در سوریه بینجامد.

در همین حال آلن جوپه نماینده فرانسه در این جلسه گفت " ادامه روند سرکوب معترضان در سوریه امری مردود است همچنانکه بارها رئیس جمهور"سارکوزی" برآن تأکید کرده است."

وی در پایان این جلسه که بدون صدور بیانیه محکومیت به پایان رسید گفت :پاریس برای اعمال تحریم بر ضد رژیم سوریه با کشورهای اتحادیه اروپا به گفتگو خواهد نشست."

از سوی دیگر معترضان سوری با دعوت مردم به حضور در اعتراضات در شهرهای مختلف این کشور فردا جمعه را روز "خیزش بزرگ" نام نهادند.

از سوی دیگر فعالان حقوق بشر در سوریه اعلام کردند از آغاز اعتراضات مردمی برای برقراری دموکراسی در این کشور تاکنون تعداد453 نفر کشته شدند.

No comments:

Post a Comment