Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تصميم احمدي نژاد براي عزل سه وزير پس از ترور دانشمندان هسته اي

احمدي نژاد در ديدار با اعضاي شوراي شهراظهار داشت: راي من 35 ميليون نفر بود

جلسه اخير اعضاي شوراي شهر تهران و محمود احمدي نژاد پشت پرده هاي مهمي داشت.

به گزارش جرس، اگرچه اين جلسه به گفته مهدي چمران براي بررسي مسائل مرتبط با شهر تهران از جمله قيمت حمل و نقل عمومي برگزار شده بود اما گويا پشت پرده هاي ديگري نيز داشته است. به گفته منابع آگاه، احمدي نژاد در اين ديدار علاوه بر تاكيد بر راي بالاي خود در انتخابات اخير كه آن را رقمي در حدود 35 ميليون نفر تخمين زده اعلام كرده كه او پس از انتخابات خود را در سيبل قرار داده و اكنون نيز از وضعيت پيش رو به ستوه آمده است.

محمود احمدي نژاد همچنين در اين ديدار به اعضاي شوراي شهر گفته است كه پس از ترور دانشمندان هسته اي قصد داشته تا سه وزير دفاع، كشور و اطلاعات را بركنار كند اما صبر پيشه كرده و تلاش داشته تا وضعيت را بهبود بخشد.

او خطاب به اعضاي شوراي شهر كه در اين ديدار بر بازگشت او به جلسه هاي هيات دولت تاكيد داشتند گفته است:« شما چطور از من مي خواهيد كه بيش از اين صبور باشم. اختيارات من در دولت در حد تعيين و تغيير وزير بود كه اين اختيار نيز حالا از من سلب شده است.»

برخي اعضاي شوراي شهر در اين ديدار از رفتار كنوني احمدي نژاد حمايت كرده و برخي ديگر نيز از او خواسته اند تا در بهبود وضعيت پيش آمده پيش قدم باشد.

احمدي نژاد چند بار در اين ديدار بر آمار 35 ميليوني خود تاكيد داشته و گفته است كه حتي در برابر اعلام آمار كمتر راي واقعي اش نيز سكوت كرده است.

اين روزها گروه هاي مختلفي به عنوان پا در مياني براي ديدار با محمود احمدي نژاد، براي ديدار و گفت و گو به سراغ او مي روند.

گفتني است آخرين جلسه هيات دولت در غياب او به رياست محمدرضا رحيمي معاون اول برگزار شد و حيدر مصلحي، وزير اطلاعات در اين جلسه حضور داشت.

هفته گذشته پس از انتشار خبر موافقت احمدي نژاد با استعفاي مصلحي از وزارت اطلاعات رهبر ايران مخالفت خود را در ابتدا مستقيما به احمدي نژاد منعكس كرد كه پس از عدم وجود عكس العمل مناسب از سوي وي در نامه اي به تاريخ سي فروردين رهبري مستقيما از مصلحي خواستند به وزارت اطلاعات بازگشته و با قوت به كار خود ادامه بدهد.

احمدي نژاد از آن تاريخ هيچگونه اظهار نظري در خصوص ادامه كار مصلحي نداشته و در سفر كردستان از همراه كردن وي با هيات دولت خودداري كرد..

برخي گزارشهاي تاييد نشده از ملاقات رييس مجلس شوراي اسلامي و همچنين آيت الله مهدوي كني رييس مجلس خبرگان رهبري با احمدي نژاد براي هماهنگ كردن وي با خواست رهبري حكايت دارد، كه رياست احمدي نژاد بر جلسه دولت با حضور مصلحي، مي توانست خط پاياني بر اين شايعات و پايان ناهماهنگي ها باشد.

گزارش هاي دريافتي همچنان از ادامه ناراحتي احمدي نژاد از تحميل وزير اطلاعات به وي حكايت مي كند.

No comments:

Post a Comment