Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

استعفای شهردار نیکشهر با تهدید و در فضایی خشونت آمیز صورت گرفته است

مراد رئیسی با بیان اینکه رئیس شورای اسلامی با رجوع به دفتر شهردار و تهدیدات مختلف او را وادار به استعفاء کرده است افزود: نامه استعفای شهردار فاقد اعتبار و ارزش اداری و قانونی است حتی تاریخ و شماره ندارد.

وی با انتقاد از معرفی سرپرست شهرداری در جلسه بررسی استعفاء ادامه داد: طبق ماده 11 آئین نامه داخلی شوراهای اسلامی تصمیم گیری در خصوص استعفا و استیضاح شهرداران با اکثریت مطلق آرا معتبر است نه فقط سه عضو آن.

به گفته وی طبق قانون باید قبل از 24 ساعت از انتخاب سرپرست شهرداری این موضوع توسط رئیس شورا به سمع و نظر کلیه اعضاء رسانده شود ؛که دو نفر از اعضاء از این موضوع بی اطلاع بودند.

رئیسی خاطر نشان کرد: جای تعجب دارد که در یک جلسه همزمان دو اتفاق یعنی بررسی استعفا و انتخاب سرپرست شهرداری صورت گیرد که این نقض آشکار قانون را می رساند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده جهت لغو فعالیت های غیرقانونی شورا، افزود: ما اعتراض خود را به مدیر کل امور شوراهای استان و کمیسیون ماده 82 تخلفات شوراها به استانداری و فرمانداری نیز اعلام کرده ایم.

رئیسی با بیان اینکه جلسه بررسی استعفای شهردار منجر به درگیری فیزیکی رئیس شورای اسلامی با وی شده است ادامه داد: این درگیری و تنش با وساطت مقامات ارشد شهرستان حاضر در این جلسه ختم گردید.

انور بلیده شهردار شهر نیکشهر روز شنبه 3 اردیبهشت سال جاری استعفاء داد و بدلیل تنش ها و اختلافات صورت گرفته وبه منظور حل این اختلافات فرماندار و معاون برنامه ریزی وی نیز در این جلسه شرکت کردند.

http://roozdara.mihanblog.com/post/47

No comments:

Post a Comment