Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مصاحبه تكان دهنده بيمار رها شده

حتي به من غذا هم ندادند...همسرم 50 هزار تومان پرداخت و رفت تا بقيه پول را بياورد اما وقتي برگشت مرا نديد...شب قبل مرا در زير زمين،لاي آهن پاره ها با يك بيمار ديگر پنهان كردند.

عصرايران - حميد فرازي ، بيماري كه در چند روز گذشته تصاوير مربوط به وي در كنار اتوبان خليج فارس ، داغ ترين و البته تلخ ترين تصاوير رسانه اي كشور محسوب مي شود ، در گفتگو با اعتدال به انتشار ابعاد ديگري از عدم رسيدگي مسئولان بيمارستان امام خميني (ره) به وي پرداخت .

فرازي در ابتدا به تشريح وضعيت درماني خود در بيمارستان امام خميني (ره) – پيش از رها شدن در كنار اراضي نزديك بهشت زهرا (س) - پرداخت و اظهار داشت : به دليل عفونت پايم قبلا در بيمارستان امام خميني عمل كرده بودم ، كه پس از چند روز هنگامي كه سوار موتور شدم ، پوست پايم شروع به تاول زدن نمود و سپس براي درمان تاول ها مجددا به بيمارستان مراجعه كردم .

وي افزود : عليرغم آنكه برخي رسانه ها مدعي اند ما به بيمارستان امام خميني (ره ) پولي پرداخت نكرده ايم ، همان شب اول همسرم ، 50 هزار تومان به حساب بيمارستان واريز كرد . پس از واريز وجه و بستري من در بيمارستان ، و در معاينات اوليه پزشك دستور داد تا فردا مرا براي عكسبرداري منتقل كنند.

فرازي اظهار داشت : به دليل اينكه همسرم براي تهيه مابقي پول بيمارستان چند ساعتي طول داده بود ، مرا شبانه به زيرزمين انتقال دادند و هنگامي كه صبح شد من و بيمار ديگري كه از ناحيه صورت و باسن دچار سوختگي شديد شده بود را لاي آهن پاره هاي زيرزمين بيمارستان پنهان كردند .

اين بيمار چهل ساله كه بيست و دوم تا بيست و سوم فروردين شبها و روزهاي تلخي را در اين بيمارستان سپري نموده است ، ادامه داد : بعد با آمبولانس قديمي كه ديگر از آن استفاده نمي شد ما را گذاشتند توي آمبولانس ؛ وقتي اعتراض كردم و گفتم خانمم مي آيد دنبالم گفتند : آدرس تو را داريم ، مي بريم خانه ات تحويلت مي دهيم ، اين يكي را هم تحويل كهريزك مي دهيم . بعد چند ساعت چشم باز كرديم ،ديديم توي بيابانهاي اطراف بهشت زهرا هستيم و ما را عين زباله انداختند زمين و فرار كردند .

نحوه رسيدگي ها در بيمارستان امام

فرازي در خصوص نحوه رسيدگي مسئولان بيمارستان امام خميني به بيماران نيز لب به انتقاد گشود و ضمن ابراز نارضايني شديد خود از عدم توجه آنان به بيماران اين بيمارستان اظهار داشت : پس از پرداخت پنجاه هزار تومان كه به پذيرش اورژانس بيمارستان امام داديم ، معمولا در اين بيمارستان رسم است غذا پخش مي كنند ، صبحانه نهار و شام ، به محض اينكه اسمت در فهرست باشد ، به مريض جيره غذايي مي دهند ، اما به من غذا هم ندادند و فقط به دستور پزشك معالج به من يك سرم وصل كردند .

وي تاكيد كرد : شب اول كه من را بستري كردند رسيدگي وجود نداشت و فقط نيمه شب به من سرم وصل كردند و يك كيسه خون و كار درماني ديگري براي من انجام ندادند ، فقط همين بود . اما فرآيند درمان من تمام نشده بود و قرار بود صبح دكترم بيايد و به من سركشي كند كه اين بلا را سرم آوردند . اما خدا را شكر الان در بيمارستان فيروزآبادي رسيدگي خوبي دارند .

اين بيمار كه به گفته خودش اگر ماموران نيروي انتظامي وي را كنار اتوبان مشاهده ننموده بودند ، مشخص نبود چه سرنوشتي در انتظار وي است ، افزود : تقاضا دارم اينهايي كه اين كار را با ما كردند را شناسايي كنند ، با حيوانات هم كاري را كه با ما كردند را نمي كنند . الان هم از بيمارستان امام شكايت كرده ام .

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ما كه «مي گفتند شما چون پول نداشتيد اين كار را با شما كرده اند ؟» گفت : من هزينه اوليه بيمارستان را پرداخت كرده بودم ، پنجاه هزار تومن را داده بوديم ، شب اول پول را داديم ، خانمم هم رفت براي تهيه بقيه پول ، اما چون خسته بود رفت چند ساعتي استراحت كند ، همين . صبحش هم كه مي آيد به خانمم مي گويند : مريض به رضايت خودش رفت ، اگر من رضايت داشتم ، بايد من را مي بردند خانه ام نه توي بيابان رهايم كنند .

فرازي ادامه داد : وقتي خانمم صبح برگشت بيمارستان امام ، وقتي به خانم مددكار گفت كه مريض من كجاست ؟ خانم مددكار مي گويد : قانون بيمارستان امام اين است كه يك روز دير كردي در خصوص واريز پول ، ما ببريم مريض ها را رها كنيم در بيابانهاي اطراف حرم امام ، هم اون خانم هست ، هم خانم خودم هست ، خواستيد رو در رو مي كنيم .

اين بيماردر خاتمه افزود : در مورد بيمار دوم اما مثل اينكه اقوام وي ، او را آورده اند بيمارستان و رهايش كرده اند ؛ وي در حال حاضر بهبودي نسبي يافته و به كهريزك متقل شده است .

عصرايران اين مصاحبه را نه فقط يك افشاگري درباره يك حادثه نادر و استثنايي كه دريچه اي مي داند كه رو به تاريكخانه بهداشت و درمان كشور گشوده شده است و خبر از يك رسوايي فراگير در اين خصوص مي دهد كما اين كه در اين گفت و گو تصريح شده كه كار رها كردن بيماران در بيابان هاي اطراف شهر به طور سيستماتيك صورت مي گرفته است!
متاسفانه بايد گفت كه كشورمان يكي از فشل ترين و ناكارآمدترين سيستم هاي درماني را دارد و از وقتي هم كه بيمارستان هاي دولتي را نيز وارد گود درآمد زايي كرده اند ، اوضاع اسفناك تر هم شده است.

No comments:

Post a Comment