Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شکاف عمیق میان رئیس جمهور و ولی فقیه --- منابع مطلع از سخنرانی تلویزیونی قریب الوقوع احمدی نژاد برای مردم خبر دادند

دبی- نجاح محمد علی

درحالی که اختلاف میان آیت الله خامنه ای و احمدی نژاد هنوز ادامه دارد منابع مطلع از احتمال سخنرانی تلویزیونی رئیس جمهور ایران در هفته آینده به منظور مخاطب قرار دادن ایرانیان خبردادند.

احمدی نژاد حدود یک هفته است که در اعتراض به ابقای مصلحی توسط آیت الله خامنه ای در سمت وزیر اطلاعات در جلسات هیئت دولت و محل کار خود حاضر نمی شود.

عدم حضور احمدی نژاد باعث گردید تا حدود 100 نفر از نمایندگان مجلس با تهیه طوماری در مجلس خواستار استیضاح وی شوند.

ادامه اختلاف میان احمدی نژاد و خامنه ای بحث و جدل بسیار شدیدی را در داخل نظام برانگیخته و شکافی را در موسسه مذهبی ایجاد کرده که از بحران پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری 2009 عمیق تر به نظر می رسد.

انجمن مدرسین حوزه علمیه قم و نجف که یک تشکیلات مخالف است با صدور اطلاعیه ای از مراجع بزرگ دینی که از حکومت جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنند خواست تا از خامنه ای و احمدی نژاد فاصله بگیرند، در این اطلاعیه آمده است که خامنه ای یک حاکم ستمگر است و صلاحیت رهبری ندارد.

انجمن مدرسین حوزه علمیه قم و نجف که از برخی مراجع مذهبی حمایت می شود، به طرح های تقدیس "خامنه ای" و تبلیغ برای احمدی نژاد به عنوان یکی از یاران مهدی موعود و اینکه او و خامنه ای جنگ های مقدسی را در منطقه برای زمینه سازی ظهور مهدی رهبری خواهند کرد مورد انتقاد قرار داده است.

در حالی که تبلیغ برای احمدی نژاد به عنوان یکی از شخصیت های زمینه ساز ظهور امام مهدی ادامه دارد، رئیس جمهور ایران بر اثر اختلاف با خامنه ای بر سر مسئله ابقای مصلحی در سمت وزیر اطلاعات هنوز به عدم حضور خود در جلسات هیئت دولت ادامه می دهد .

در همین رابطه علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نسبت به تاخیر و مخالفت با اجرای دستورات مقام رهبری به احمدی نژاد هشدار داد.

احمد علم الهدی امام جمعه مشهد نیز تاکید کرد که ریاست جمهوری احمدی نژاد حتی اگر صد در صد آراء را در انتخابات کسب کرده باشد با تایید ولی فقیه مشروعیت خواهد داشت.

از سوی دیگر برخی از فرماندهان سپاه پاسداران با حمله به احمدی نژاد او را تهدید کردند که با سرنوشتی همچون سرنوشت "سران فتنه" یعنی رهبران اصلاح طلب روبرو خواهد شد.

این در حالی است که برخی از نمایندگان مجلس خواهان برخورد قانونی با احمدی نژاد و استیضاح وعزل او مانند ابو الحسن بنی صدر اولین رئیس جمهور پس از انقلاب در ایران شدند.

تعداد نمایندگان امضاء کننده طومار علیه احمدی نژاد در مجلس به صد نفر رسیده است، هواداران احمدی نژاد نیز به نابودی مخالفان دولت احمدی نژاد وعده دادند.

No comments:

Post a Comment