Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

آمدند، نشستند و گفتند و رفتند ! دكتر عبدالستار دوشوكي

سازمان حقوق بشر اهواز

سرکوب بمناسبت سالگرد قیام 2005 در اهواز را محکوم است
مردم عرب اهوازی همه ساله سالگرد قیام 15 آوریل 2005 را گرامی می دارند، در آن روز تظاهرات وسیع واعتراضات مردمی مسالمت آمیز صورت گرفت و به قیام 15 اوریل معروف شد.اما نیروهای امنیتی وسپاه پاسداران انقلاب وابسته به رژیم باخشونت مفرط این تظاهرات مسالمت آمیز را با تیراندازی مستقیم به تظاهرکنندگان، آنرا قلع و قمع کردند. این عمل غیر انسانی به کشته شدن ده ها تن و زخمی شدن عده ای دیگر منجر شد. نیروهای امنیتی رژیم در تعقیب وسیع شهروندان عرب به خانه های آنان حمله کرده وهزاران انسان را دستگیر و روانه زندان نمودند. آنان متحمل شدیدترین اشکال شکنجه شده و ده ها حکم سریع اعدام را بحق معترضین صادر نموده و اجرا کردند.

تاريخ: 15 آوريل 2011
شماره: 188
تقديم به:
- سازمان عفو بین الملل
- مجلس حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد
- دیدبان حقوق بشر
- سازمان گزارشگران بدون مرز
- تمام سازمانهای مدافع حقوق بشر در ایران
مردم عرب اهوازی همه ساله سالگرد قیام 15 آوریل 2005 را گرامی می دارند، در آن روز تظاهرات وسیع واعتراضات مردمی مسالمت آمیز صورت گرفت و به قیام 15 اوریل معروف شد. این رویداد پس از آن رخ داد که نامه ای منتسب به دفتر رئیس جمهوری وقت، که در آن بر تصمیم شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، بر تغییر بافت جمعیتی عرب های اهواز تاکید شده بود، به شکل وسیعی در این استان منتشر شد.
در آن روز مردم عرب جهت بیان خشم، وحشت و انزجار خود از آنچه که در نامه معروف به نامه آقای ابطحی آمده نشان دهند و اعتراض خویش را به سیاستهای شونیستی جمهوری اسلامی بیان کنند.
اما نیروهای امنیتی وسپاه پاسداران انقلاب وابسته به رژیم باخشونت مفرط این تظاهرات مسالمت آمیز را با تیراندازی مستقیم به تظاهرکنندگان، آنرا قلع و قمع کردند. این عمل غیر انسانی به کشته شدن ده ها تن و زخمی شدن عده ای دیگر منجر شد. نیروهای امنیتی رژیم در تعقیب وسیع شهروندان عرب به خانه های آنان حمله کرده وهزاران انسان را دستگیر و روانه زندان نمودند. آنان متحمل شدیدترین اشکال شکنجه شده و ده ها حکم سریع اعدام را بحق معترضین صادر نموده و اجرا کردند.
از آن روز به بعد و تا به امروز جمهوری اسلامی به سرکوب خشن و رفتار غیر انسانی علیه مردم عرب اهوازی که خواهان حقوق ملی و فرهنگی و حق مشروع تعیین سرنوشت خویش بوده، بکار می گیرد. این رژیم به تازگی و به گفته منابع محلی، بیش از 230 فعال فرهنگی و مدنی و مدافع حقوق بشر اهوازی که زنان بسیاری جزء آنان بوده دستگیر کرد. به نظر می رسد که رژیم این گام را برداشته تا بتواند از هر گونه تظاهرات به مناسبت گرامیداشت قیام 2005 جلوگیری کند. همچنین بنا به گزارش هاى رسیده ازمنابع محلی، پلیس و نیروهای امنیتی بشکل بی سابقه در این استان حضور پیدا کرده و در تقاطع جاده ها و خیابان های اصلی شهرها تردد مردم را کنترل کرده و آماده مقابله و سرکوب هر گونه تجمع ویا اعتراض مردمی هستند.
سازمان حقوق بشر اهواز نقض حقوق بشر و رفتار غیر انسانی که در گرامیداشت این روز و همچنین هرگونه نقض حقوق بشر و ظلم و ستمی که به حق همه هموطنان در ایران صورت می گیرد را شدیدا محکوم می کند وهمه نیروهای آزاده، سازمان های بین المللی و نهادهای دفاع از حقوق بشر را فرا می خواند تا به جانب مردم عرب اهوازی و همه ملیتها در ایران ایستاده، آنان را برای رسیدن به خواسته های قانونی خویش یاری رسانند وهمچنین هرگونه سرکوب، شکنجه و ستمگری علیه آنان را محکوم کنند و از جنبش دمکراسی خواهی در ایران که به منظور دستیابی به آزادی، برابری و عدالت اجتماعی راه افتاده است، حمایت کنند.
سازمان حقوق بشر اهواز
15 آوريل 2011
http://www.ahwazhumanrights.org/index.php?option=com_content&task=view&id=5559&Itemid=113

No comments:

Post a Comment