Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ظلم و ستم در بلوچستان

ظلم و فقر در بلوچستان نشان از مظلومیت این سرزمین است ، در حالیکه طبق آمار اکتشفات معدنی و زمین شناسی 510 نوع معدن را در بلوچستان شرقی و غربی داریم.

جمعا در دنیا 520 نوع معادن وجود دارد که 510 از این نوع معادن فقط در بلوچستان وجود دارد ، اما آمار فقر و بیکاری در این سرزمین همچنان در صدر جداول قرار دارد.

بلوچستانی که روزگاری مهد تجارت و بزرگراه تجارتی جاده ابریشم بوده و همچنان برخوردار از ذخائز غنی نفت و طلا و همچنین برخوردار از نیروی جوان و سرشار از هوش و استعداد است اما طبق آمارهای استانی فقیرترین استان کشور محسوب میشود.

آری بلوچستان را چنان طعمه حریق پلید خویش قرار داده اند ، که جز فقر چیزی دیگر برای ساکنانش ندارد .

بلوچستان سرزمین اباء و اجدادی ما امروز تحت استعمار 5 درصد غیربومیان است ، و 95 درصد از جمعیت جوان و با استعداد گرفتار منجلاب و تراژدی مواد مخدر ، قتل و سرقت و آدم ربایی است و روزانه دهها نفر اعدام ، حبس و کشته میشوند.

چیزی در بلوچستان به نام اقتصاد سالم وجود ندارد که ساکنانش با اطمینان و آرامش و آسایش از آن بهره برند ، بلکه برای امرار معاش خویش هزینه های هنگفت باید پرداخت نمایند و در راه رسیدن گذشتن از فقر باید مال و جان خویش را در گرو مرگ قرار دهند.

آری درگیری های میان قاچاقچیان مواد مخدر ، کشتار و اسارت آنان و قربانی های روزانه ی فرار و گریز قاچاقچیان سوخت و ضبط اموال آنان و کشته و زخمی شدن آنان نشانی بر این ادعاهاست.

برادر و خواهر بلوچم تا کی باید چنین مظلومانه در زیر سایه ی ظلم زندگی کرد.

آری برادرنم رژیم به دنبال چیزی جز نسل کشی در بلوچستان نیست با نگاهی فراتر به دنیای اطراف خویش خواهیم دریافت که نسل کشی یعنی چه و چگونه این سیاست در میان ما اجرا میشود.

فقط باید به دور از تعصب نگریست و دیده ها را باید با واقعیت ها وفق داد.گنجایش اینگونه سیاست در بین این کلمات و پارگراف نیست بلکه فقط میتوان اشاره ای به آن نمود.

با نگاهی به انواع کشتار در بلوچستان خواهیم فهمید چرا مردم ما به سوی خلاف کشیده شده اند و روزانه چه تعداد توسط عوامل رژیم حبس و اعدام میشوند.

و روزانه چه تعداد و به چه مقدار تصادفات جاده ای در اثر حمل مواد سوختی و غیره داریم روزانه به چه تعداد از بیماران در بیمارستان ها بر اثر تعصبات فرقه ای جان میدهند و روزانه به چه تعداد از جوانان ما با جرم های واهی روانه ی زندان و اعدام میشوند.

و روزانه بر اثر فشار زندگی به جه تعداد از افراد به آمار معتادین اضافه میشود.

و بر اثر فقر بهداشت و درمان به چه تعداد از فرزندان این ملت مبتلا به بیماری های لاعلاج هستند .

دکتر سعید بلوچ

http://www.taftana.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment