Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شيرين عبادی خواستار انجام تحقیقات درباره حوادث اخیر اهواز شد

یک فعال سیاسی اهوازی برمسالمت آمیز بودن خواسته ها تأکید کرد

شيرين عبادی خواستار انجام تحقیقات درباره حوادث اخیر اهواز شد


لندن-رمضان الساعدی
در واکنش به درگیری های اعتراضات چند روز اخیر اهواز و حمیدیه شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل روز دوشنبه 18-4-2011 با ارسال نامه ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار رسیدگی به حوادث اهواز شد. 

عبادی در نامه خود خطاب به ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت:" نظر به اهمیت جغرافیایی استان خوزستان و باعنایت به اینکه ایرانیان عرب ساکن در آن منطقه از تبعیض های ناروا رنج برده و در شرایط نامساعدی به سر می برند، لذا احتمال یک نا آرامی گسترده در این قسمت از ایران وجود دارد." 

روز جمعه گذشته در سالگرد تظاهرات 15 آوریل 2005 از مردم مناطق عرب نشین خوزستان برای ابراز انزجار نسبت به سیاست های نظام دشت به تظاهرات اعتراضی بزنند . 

بنا بر برخی گزارش ها در جریان این تظاهرات اعتراضی که در شهر اهواز و چند شهر دیگر این استان به ویژه حمیدیه صورت گرفت چند نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

این فعال ایرانی برنده جایزه صلح نوبل در نامه خود از کمیسر عالی سازمان ملل خواست از کلیه امکانات قانونی برای آزادی بدون قید و شرط افرادی که در جریان حوادث اخیر در خوزستان دستگیر شده اند استفاده کند.

عبادی در نامه خود از ناوی پیلای خواست تا این گزارش در پرونده "نقض حقوق بشر دولت جمهوری اسلامی ایران" درج تا پس از تعیین گزارشگر ویژه به نظر ایشان برسد.

از سوی دیگر عبدالکریم خلف یکی از اعضای "جریان ملی دموکراتیک الاهواز" در تماسی با العربیه.نت اعلام کرد:"خواسته های مردم عرب الاهواز در تظاهرات مسالمت آمیز و قانونی بوده است " 

وی " توقف روند هجرت برنامه ریزی شده غیر عرب ها به استان‘ توقف مصادره زمین های مردم بومی منطقه و نیز اجازه انجام فعالیت های فرهنگی خاص این منطقه و همچنین جلوگیری ازانحراف مسیر رودخانه های منطقه به دیگراستان های کشور را از جمله خواست های مردم عرب اهواز برشمرد." 

عبدالکریم افزود:" ازکشورهای آزاده جهان و سازمان های حقوق بشری می خواهیم که اعمال غیر انسانی رژیم ایران در برخورد با اهوازی ها را محکوم کنند."

No comments:

Post a Comment