Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مولانا عبدالحمید:مردم هر منطقه باید در سرنوشت منطقه خود سهیم باشند

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از سنی آنلاین مولانا عبدالحمید امام جمعه اهلسنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه ضمن انتقاد از رفتارهای تبعیض آمیز با اهلسنت خواهان اجرای عدالت و برابر شد و فرمود:مردم هر منطقه باید در سرنوشت منطقه خود سهیم باشند. قومی که در سرنوشت خود دخالت نداشته باشد حرمتش حفظ نشده است. حرمت هر شخص زمانی حفظ می‏شود که در اداره منطقه‏اش نقش داشته باشد و این دستور اسلام است که بر حفظ حرمت و کرامت دیگران تاکید کرده است.

مولوی عبدالحمید با انتقاد از اهانت به اصحاب و ازواج پیامبر افزود:چیزی که مایه اختلاف می‏شود، توهین مذهبی و اهانت به مقدسات یکدیگر و نبیض در امور استخدام و واگذاری مناصب و مسئولیت‏ها است.مولانا عبدالحمید با تاکید بر تقدس صحابه و ازواج مطهرات نزد اهل سنت گفت: هرگز نباید صحابه و ازواج مطهرات مورد بی‏حرمتی قرار گیرند.

وی تاکید کرد: این دغدغه بزرگ ماست و تحمل هر مشکل و معضلی برایمان ممکن است، اما هرگز نمی‏توانیم توهین به این مقدسات را تحمل کنیم و نباید قلوب اهل سنت بدین شکل جریحه‏دار شود.

امام جمعه اهلسنت به شدت از تبعیض علیه اهلسنت انتقاد نمود و گفت:ما از مسئولین درخواست داریم مساوات بین شیعه و سنی رعایت شود ، سیاست تبعیض همان سیاستی است که بسیاری از شایستگان اهل سنت را از رسیدن به پستها و مناصب، که حق آنان است، محروم کرده است.

مولانا عبدالحمید با اشاره به سفرش در هفته گذشته به منطقه چابهار و مشاهده تبعیض‏های واضح و آشکار در واگذاری پست‏ها به اهل سنت این منطقه از این مسأله ابراز ناراحتی و نگرانی کرد و گفت: مردم هر منطقه باید در سرنوشت منطقه خود سهیم باشند.

قومی که در سرنوشت خود دخالت نداشته باشد حرمتش حفظ نشده است. حرمت هر شخص زمانی حفظ می‏شود که در اداره منطقه‏اش نقش داشته باشد و این دستور اسلام است که بر حفظ حرمت و کرامت دیگران تاکید کرده است.

ما در منطقه زاهدان یا سطح استان و کشور، زمانی احساس حرمت و شخصیت می‏کنیم که در سرنوشت خود دخالت داشته باشیم. حداقل بعضی از مسئولین از ما باشد، و در شورای تامین استان و شهرستان حضور داشته باشیم. در حالی که در تمام مناطق سنی‏نشین و مناطقی که مال اهل سنت می‏باشند هم اهل سنت در شورای تامین، مشارکت داده نمی‏شوند.

No comments:

Post a Comment