Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سال نو را به امید رسیدن به آزادی آغاز می کنیم

سال هشتاد و هفت با فراز و نشیب های فراوان با همه تلخی ها و تیره روزی هایش سپری شد، هشتاد و هشت ادامه همان سی سال سرکوب و خفقان بود سالی که یک بار دیگر سیصد و شصت و پنج روز آن با حوادث گوناگونی همراه بود، بسیاری با امید و شوق نوروز سال گذشته به استقبال آن سال آمده بودند.


به هر حال آغاز سال هشتاد و نه خورشیدی میتواند متضاد با سالهای گذشته باشد ما هم به امید سالی پربار، سالی که سرکوب، خشونت،تبعیض، نفرت، برتری نسلی بر نسل دیگر و ........ دیگر معنی نداشته باشد فرا رسیدن این سال را به فال نیک می گیریم و معتقد هستیم با وجود گره های فراوان موجود ایجاد شده توسط رژیم جمهوری اسلامی باز هم میتوان خط بطلانی بر تمام مشکلات موجود در کشور کشید.


هر چند همه ما میدانیم بلوچستان، با وجود بافت 90 درصدی بلوچی که دارد متعلق به بلوچهاست است، اما عواملی باعث شده اند که عده ای با تحریک جمهوری اسلامی خود را پیش قدم در اداره بلوچستان ببینند.


متاسفانه این نکته اساسی ترین معضل در بلوچستان است که باعث رنجش بلوچها شده و صدای اعتراض آنها با گلوله، شکنجه، طناب دار،اهانت،و.... پاسخ داده میشود، طی سی و یک سالی که از عمر نظام میگذرد این صدا همواره با حربه ها و روشهای مختلف سرکوب شده، اما هرگز این صدا خفه نشده است بلکه به شدت آن افزوده شده است.


امیدواریم، صدای حق طلبانه بلوچها در این سال باعث شود که بلوچستان از اداره اقلیتی غیر بومی در آمده و به مردم بومی واگذار شود. برای آنانکه سال هشتاد و هشت، یاد آورد دردهای گوناگونی در زندگی آنان بوده، آروزی داریم سال هشتاد و نه سالی سراسر، امید و نشاط برای آنها باشد.


بلوچی گپ

No comments:

Post a Comment