Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نقش حکومت افغانستان درتحويل عبدالمالک ريگی به ايران؟

چگونگی دستگيری و تحويل عبدالمالک ريگی رهبر جندالله به رژيم فاشيستی تهران، هنوز هم درمجموعه ای ازابهامات پنهان است. اطلاعات حاکمت جهل ايران، فيلمی دروغين تحويل افکار عمومی جهان داد که ماهيت دروغين آن سريعاً افشا شد. سخنگوی جندالله درمصاحبه هائی که پس ازاين واقعه داشتند آمريکا، اسرائيل، دستگاههای اطلاعاتی پاکستان و افغانستان را مسئول اين جنايت تاريخی برعليه ملت بلوچ معرفی نمودند.

دست ژنرالهای پاکستانی همواره و درطول حيات ننگين ۶۲ ساله اين کشور، به خون بهترين فرزندان مردم بلوچ آغشته بوده و هيچ انتظار ديگری نيز نميتوان ازآنان داشت. پاکستان وايران، آنگاه که سرکوب وکشتار بلوچ مطرح بوده است، درصفی واحد قرار گرفته و همديگر را ياری رسانيده اند. زمانی که دادشاه برعليه بيدادگريهای ژاندارم شاه شوريد و برادرش ناچار شد تا به آنسوی مرز مصنوعی پا بگذارد، توسط مزدوران پاکستانی دستگير و به ايران تحويل داده شد وپس از آن اعدام گشت.

اندکی پيش، برادر عبدالمالک ريگی به همراهی ۱۶ جوان ديگر، به رژيم خون آشام تهران سپرده شدند که اکثرشان تا کنون پس از تحمل شکنجه های وحشيانه، اعدام شده و يا جهت کسب اطلاعات هنوز نگهداری ميشوند تا بعداً به جوخه اعدام سپرده شوند. صدها نمونه کوچک و بزرگ ديگر نيز وجود دارد که ذکرشان در اين نوشته نمی گنجد.

بلوچها که جهت کسب آزادی خويش ازچنگال اشغالگران پاکستانی مبارزه ميکنند، تا کنون در۲ دوره مشخص زمانی قتل عام شده اند. يکی در دوره حاکميت ذوالفقار علی بوتو و ديگری زمانی که ژنرال پرويز مشرف زمام امور در پاکستان را بدست گرفت. در هريک از دوره های اخير، هزاران مبارز بلوچ به شهادت رسيده ودهها هزار تن ديگر اسير و مفقودالاثر گشتند که تا کنون خبری ازوجودشان نيست. نوروزخان ها، نواب اکبر بگٹی ها و... جان شيرين خود را فدای ملت وسرزمينشان کردند.

اينکه ملت بلوچ جهت کسب آزادی و استقلال خويش تلاش می ورزند، برکسی پوشيده نيست. بلوچستان توسط انگيس ،زمانی که درمنطقه ابرقدرت بود، تجزيه شد و اين لکه ننگ تا ابدبر پيشانيش باقی خواهد ماند.

مردم بلوچ تضاد و دشمنی خاصی با آمريکا و نيروهايش ندارند، هرچند که آمريکا حامی اصلی حکومت پاکستان ميباشد و بدون کمکهای مالی و نظامی ايالات متحده آمريکا وکشورهای اروپائی، تا کنون پاکستانی وجود نمی داشت. اسرائيل هزاران کيلومتر با بلوچستان فاصله دارد و بلوچ ها بجز احساس همدردی با مردم مسلمان فلسطين، تضاد خاصی با اسرائيل نداشته اند.

ولی افغانستان در طول تاريخ و بخصوص ۴ دهه اخير، پناهگاهی مناسب برای بلوچها بوده است. ما ملتی تحت ستم هستيم که متاسفانه با نيروهائی ضد بشر و ضد آزادی سروکار داريم و جهت کسب ابتدائی ترين حقوق انسانی خود مبارزه ميکنيم. و آنگاه که بلوچ در شرائطی بس بغرج قرار گرفته، افغانستان را خانه دوم خويش پنداشته و چند صباحی را در آنجا پناه گزيده است.

برخی از صاحب نظران بلوچ، سفر اخير احمدی نژاد رئيس جمهور ايران به افغانستان را که پنجشنبه هفته گذشته صورت گرفت، را چنين تفسير ميکنند که وی جهت قدردانی به آن کشور رفته بود تا رسماً از حامد کرزی، جهت همکاری در دستگيری و تحويل عبدالمالک ريگی، تشکر و قدردانی کند. اگر اين تئوری واقعيت داشته باشد، بلوچها بايد بپذيرند که بعد از اين دست افغان نيز به خون بلوچ آلوده خواهد شد و نبايد به آنها اعتماد کرد.

ايران احمدی نژاد، قصد نابودی اسرائيل را دارد و ميخواهد تا ازنقشه جغرافيائی کره زمين محو گردد.
ايران، آمريکا را شيطان بزرگ مينامد و دستش به خون صدها سرباز آمريکائی درعراق و افغانستان آلوده است.
ايران، بنا به گفته وزير دفاع آمريکا، آقای گيتس که هفته پيش از افغانستان ديدن کرد ، به دشمنان حکومت افغانستان يعنی طالبان، کمک مالی و تسليحاتی ميکند.
ايران هرگز نميخواهد تا افغانستان به ثبات و پيشرفت دست يابد، مگر اينکه به استانی از آن کشور تبديل شود و....

عبدالمالک ريگی، فرياد رسای آزادی خواهی مردم بلوچ در بلوچستان غربی بود که توسط توسط رژيم فاشيستی ـ مذهبی جمهوری اسلامی ايران، حق زيستن ندارد و در سرزمين خود بيگانه وار زندگی ميکند. مطئن باشيدکه صدای عبدالمالک دربلوچستان خاموش نخواهد شد. اين مبارزه تا رهائی ملت بلوچ ازيوغ اسارت و بردگی ادامه خواهد یافت.

اينرا نيز بدانيد که با دست زدن به اين جنايت بزرگ و تاريخی در حق مردم بلوچ و بلوچستان، نه ايران دوست واقعی اسرائيل و آمريکا خواهد شد و نه اينکه افغانستان به صلح و صفا دست خواهد يافت. اگر غير از اين است، ما نه از آمريکا و نه از اسرائيل انتظاری داريم، اما اميدواريم تا دولت افغانستان و شخص حامد کرزی در اين رابطه توضيح دهند.


کريم بلوچ
2010-03-14

http://www.balochetawaar.com/f10/karimb1.htm

No comments:

Post a Comment