Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تنش جديد ايران با سازمان ملل برسر محدوديت هاى ماهواره اى و اينترنتى

درتهران شايعه است پارازيت ها قوى وخطرناک هستند

بروكسل، دبى – رسانه ها، (العربيه. نت
 
اتحادیه بین‌المللی ارتباطات از راه دور (آى يو تى) به عنوان نهاد فعال زیرنظر سازمان ملل متحد در مسايل ارتباطى بين المللى روز جمعه 26-3-2010 با انتشار بیانیه‌ای از دولت ایران خواست "به سانسور و ارسال پارازیت بر روی برنامه‌های تلویزیون‌های ماهواره‌ای خارجی" خاتمه دهد.

در بیانیه منتشر شده از سوى اين نهاد جهانى تاكيد شده است که "ارسال عمدى پارازیت" مخالف قوانین لازم الاجراى بين المللى در زمينه هاى ارتباطاتى است.

گفتنى است وزيران امور خارجه اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه 2-3-2010 به جمهوری اسلامی ايران هشدار دادند كه "به ارسال پارازیت بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای" خاتمه دهد. آنها اعلام کردند که كشورهاى متبوعشان به اتفاق آماده اند كه در برابر چنين اقداماتى از سوى تهران به اقدامهاى مشتركى بپردازند.

وزراى خارجه اروپا پيش از اين نيز "ارسال عامدانه پارازیت عليه شبكه هاى ماهواره اى را غیرقابل قبول" خوانده و از اراده مشترک كشورهايشان براى برخورد با "اقدامات ضد ارتباطى و اطلاع رسانى تهران" سخن گفتند.

در اين زمينه شركت یوتل ‌ست به عنوان سرويس دهنده ماهواره‌ای بين المللى چندى پيش اعلام كرد كه طى سال گذشته دو بار از دولت ايران به دليل ارسال عمدى پارازيت عليه صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی به اتحادیه بین‌المللی ارتباطات از راه دور شکایت کرده است.

از سوى ديگر محافل ناراضيان در تهران مى گويند كه ارسال امواج پارازيت قوى از طريق امكانات ضد ارتباطى سپاه پاسداران موجب آسيب تعدادى از شهروندان بويژه زنان حامله، كودكان و پيران شده و اعتراضاتى را در پى داشته است.

دولت محمود احمدی‌نژاد از سوى مخالفانش متهم است كه با كمك نيروهاى نظامى در پى بروز اعتراضات عليه نتايج انتخابات اخير رياست جمهورى به ايجاد اشكال در شبكه هاى ارتباطى تلفنهاى همراه، شبكه هاي ماهواره اى و اينترنت و ايميل پرداخته است.

از زمان آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، دولت جمهوری اسلامی از سوي مخالفان خود به صرف هزینه‌ های هنگفت براي اعمال سانسور ، کنترل شبکه‌های ماهواره‌ای، جاسوسي عليه سیستم‌های ارسال ايمیل و همین طور تلفن‌های موبایل شده است .

خبرگزاری رویترز طى گزارشى در اين زمينه نوشته است: "هنوز دقیقاً مشخص نیست که اتحادیه اروپا به چه اقدام عملی عليه پارازيت دست خواهد زد".

ليكن روزنامه فرانسوی فیگارو طى گزارشی در هفته گذشته اعلام کرد که "اقدام عملی اتحادیه اروپا در این زمینه احتمالاً به تجهیزات تولیدی شرکت‌هایی چون زیمنس و نوکیا مربوط خواهد شد."

No comments:

Post a Comment