Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

علیرضا نوری زاده طرح ترور وی توسط یک مامورایرانی را فاش کرد

لندن – رمضان ساعدی
سایت جنجالی ویکیلیکس در آخرین افشاگری خود از طرح ترورعلیرضا نوری زاده روزنامه نگار ایرانی مقیم لندن پرده برداشته است.

ویکیلیکس سندی منتشرکرد که در آن تلاش یک مامورایرانی برای ترور این فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در یکی از سفرهای وی به آمریکا فاش شده است.

علیرضا نوری زاده روز سه شنبه 30-11-2010 برای اولین بار در گفتگو با العربیه ماجرای ترور نافرجام و چگونگی لو رفتن این طرح را شرح داد.

او گفت :" یک مامور اطلاعاتی ایران به نام محمد رضا صادقی نیا طی بیش از یک سال چندین بار از محل اقامت خود در آمریکا با من تماس می گرفت و از فعالیت های روزنامه نگاری و مصاحبه های من اظهار قدردانی می کرد و سرانجام در یکی از سفرهای خود با او در لس آنجلس ملاقات کردم."

مدیر مرکز مطالعات ایران و عرب در لندن گفت:" او در این دیدار خود را از اهل سنت و کُرد معرف نمود و به من گفت اعضای خانواده اش مصاحبه های من را دنبال می کنند و احترام زیادی برای من قائل هستند."

او افزود ": صادقی نیا بعدها به ایران رفت و من از وی پرسیدم آیا احساس خطر نمی کند اما او درجواب گفت که با نام مستعار"شورش" فعالیت می کند به همین دلیل اطلاعات او را شناسایی نکرده است."

نوری زاده گفت : " او ادعا کرد در آخرین سفرش توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد اما با وساطت یکی از اقوام خود که به نظام نزدیک است توانسته است از زندان آزاد شود."
ملاقات در لندن
روزنامه نگار مخالف جمهوری اسلامی در مورد دیدار با صادقی نیا در لندن اظهارداشت :" یک بار او را در دفترم در لندن ملاقات کردم ، وی در این دیدار به من پیشنهاد داد یک کار تجاری مشترک انجام دهیم اما من نپذیرفتم . سپس از تمام جاهای دفترعکس گرفت وقتی از او علت را پرسیدم به من گفت :" مردم باید بدانند نوری زاده کیست وچگونه برای رسیدن به دموکراسی و آزادی در ایران تلاش می کند."

مدیرمرکز مطالعات ایران و عرب افزود :" کمتر از یک هفته بعد یکی از دوستان از ایران تماس گرفت و از اینکه عکسهای مرا بر روی میز یکی ازمسؤلان امنيتی دیده است اظهار تعجب کرد، از اینجا بود که احساس کردم صادقی نیا یا مامور است و یا اینکه در ایران بازداشت شده است."
طرح ترور در واشنگتن
نوری زاده گفت : " در سال 2009 هنگام حضور در مراسم ادای سوگند اوباما رئیس جمهور آمریکا صادقی نیا بار دیگر با من تماس گرفت و این بار مرا برای یک نوشیدنی دعوت کرد اما من نپذیرفتم و بعد از آن از پلیس امریکا فهمیدم که وی همان موقع قصد داشت مرا مسموم کند."

او افزود: " پلیس بریطانیا سپس به من اطلاع داد که صادقی نیا به اتهام تلاش برای ترور تعدادی از مخالفان جمهوری اسلامی از جمله من ، در آمریکا دستگیر شده است."

آقای نوری زاده تاکید کرد پس از بازداشت صادقی نیا جمهوری اسلامی برای آزادی وی بسیارتلاش کرد ، او از ماموران مهم ، آموزش دیده و حرفه ای بود و تجربه کافی برای فریب دادن دیگران داشت."

روزنامه نگار مخالف گفت: " در طول این مدت برای جلوگیری از نگرانی خانواده تلاش کردم موضوع را رسانه ای نکنم اما این بار ویکیلیکس مساله را فاش کرد."

مدیر مرکز مطالعات ایران و عرب افزود : " پلیس بریتانیا پس از آن برای حمایت من و اعضای خانواده ام تدابیر ویژه ای بکار گرفت و به من اطلاع داد یک نامه رسمی برای جمهوری اسلامی ایران فرستاده و به آنها هشدار داده است دست به عملیات تروریستی نزند."

Alarabiya.net

No comments:

Post a Comment