Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

رئیس بسیج: خدا را شکر که تحریم هستیم

محمود احمدی نژاد هم تحریم های بین المللی را به "نیش پشه" و قطعنامه های تحریم را به "کاغذپاره" تشبیه کرده بود

محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ایران گفت: "خدا را شکر می‌کنم که کشورمان در تحریم است. دعا کنیم که هر روز تحریم‌ها بیشتر شود."

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای نقدی امروز ۳ آذر (۲۴ نوامبر) با تاکید بر تاثیر تحریم ها بر تقویت "فعالیت های تولیدی داخلی" افزود: "اگر دانشگاه‌های کشورمان از نظر علمی به پیشرفت‌های بالایی برسند، این تحریم‌ها به نفع ما خواهد بود."

مقام های حکومتی ایران تاکنون در مورد تاثیر تحریم های بین المللی بر وضعیت کشور، مواضع متفاوتی را اتخاذ کرده اند.

محمود احمدی نژاد، در گذشته بارها تحریم های بین المللی را کم تاثیر بر وضعیت اقتصادی کشور دانسته و حتی این تحریم ها را به "نیش پشه" و قطعنامه های شورای امنیت علیه تهران را به "کاغذپاره" تشبیه کرده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان، از جمله مقام هایی بوده که در این مورد دیدگاهی کاملا متفاوت با رئیس دولت داشته و حتی دو ماه پیش، از "همه مسئولان" خواسته است که تحریم ها را "شوخی نگیرند."

در همین ارتباط، آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، چندی پیش در سخنانی در جمع فعالان اقتصادی تاکید کرد که ایران "بدون تردید تحریم ها را دور می زند" و "ناکام می گذارد".

وی در عین حال هدف از اعمال تحریم و فشار اقتصادی علیه ایران را "خسته کردن مردم از جمهوری اسلامی" دانست و خواستار ایجاد "یک اقتصاد مقاومتی واقعی" در کشور شد.

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا، هفته پیش گفت که تحریم های وضع شده علیه ایران ممکن است باعث ایجاد شکاف میان محمود احمدی نژاد و آیت الله علی خامنه ای شده باشد.

آقای گیتس افزود "شواهدی" وجود دارد که نشان می دهد رهبر جمهوری اسلامی به تدریج دچار تردید می شود که شاید رئیس جمهوری این کشور در مورد میزان تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران، به او "دروغ" گفته باشد. او توضیح بیشتری در مورد "شواهد" مورد اشاره خود نداد.

وزیر دفاع آمریکا این اظهارات را در دفاع از سیاست دولت اوباما در مورد برنامه هسته ای ایران بیان کرد که مبتنی بر استفاده از فشار اقتصادی، به جای تهدید نظامی، برای متقاعد کردن تهران به تجدید نظر در سیاست های خود است.

محمدرضا نقدی در سخنان امروز خود، مجموعه اقدامات دشمنان حکومت ایران علیه آن را بی تاثیر دانست و تاکید کرد: "بخش اعظم انرژی جهان زیر پای پیروان حضرت آیت الله خامنه ای، ولی امر مسلمین و شاهرگ‌های حیاتی دنیا در دست پیروان ولایت است."

بخش اعظم انرژی جهان زیر پای پیروان حضرت آیت الله خامنه ای، ولی امر مسلمین و شاهرگ‌های حیاتی دنیا در دست پیروان ولایت است.
محمدرضا نقدی، رئیس بسیج 


BBC

No comments:

Post a Comment