Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرهای کوتاه از ایران و جهان -- رادیو فردا

با استفاده از فناوری سایفون، فیلترشکن شخصی خودتان را داشته باشید. این فناوری به شما اجازه می دهد تا به وب سایت رادیو فردا و دیگر سایتهایی که در ایران فیلتر شده اند دسترسی پیدا کنید. با یک بار ورود به «سایفون» دیگر نیازی به فیلتر شکن ندارید.
برای دسترسی به فیلترشکن سایفون از این آدرس استفاده کنید:

jadidrah.info
تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا

sandaliehsiah.com

سرخط‌ خبرها

سازمان ملل:مسئولیت اثبات ماهیت مسالمت آمیز برنامه هسته ای ایران، با جمهوری اسلامی است
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل می گوید مسئولیت اثبات ماهیت مسالمت آمیز برنامه هسته ای ایران، با جمهوری اسلامی است. آقای بان در مصاحبه با گزارشگر بخش قزاقستان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی در «آستانه»، همچنین گفت که محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی در سفر اخیرش به نیویورک وعده است به پرسش های سازمان ملل در باره نقض حقوق بشر در ایران بطور صریح و شفاف پاسخ دهد.

ادارات و مراکز آموزشی استان اصفهان روز سه شنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل بود
به تصمیم استانداری اصفهان، روز سه شنبه ادارات و مراكز آموزشی در شهرستانهای اصفهان، فلاورجان، مباركه، لنجان، شاهين شهر، برخوار، نجف آباد، خمينی شهر را به دليل آلودگي هوا تعطیل بود. ادارت و مراکز آموزشی تهران نیز باردیگر به دلیل ادامه میزان آلودگی هوا در وضعیت هشدار، چهارشنبه این هفته تعطیل اعلام شده اند.

چین خواستار «حل مناسب» مسئله انتشار اسناد توسط ویکی لیکس شد
وزارت خارجه چین در واکنش به اقدام ویکی لیکس در انتشار اسناد وزارتخارجه آمریکا در ارتباط با پکن، خواستار یافتن «راه حل مناسبی» برای این مسئله شد. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که این کشور مایل نیست هیچ گونه اخلالی در روابط دو کشورپدید آید، و از هرگونه اظهار نظری در زمینه اسناد منتشر شده، خودداری می کند.اسناد انتشار یافته از سوی ویکی لیکس، حاکی است که مقام های ارشد چین گفته اند که این کشور، کره شمالی را بعنوان متحدی مفید بشمار نمی آورد و در صورت فروپاشی این نظام، مداخله نخواهند کرد و با وحدت دو کره نیزمشکلی نخواهد داشت.

آمریکا ترورهای تهران را محکوم کرد
آمریکا ترورهای روز دوشنبه در تهران را محکوم کرد. رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید درواکنش به سوء قصد به جان دو استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: آمریکا ترور را در هرجا که رخ دهد محکوم می کند. سخنگوی دولت اسرائیل نیز در واکنش به اتهام های جمهوری اسلامی گفته است که دولت اسرائیل مطابق روال همیشگی خود تمایلی به ابراز نظر در این موارد ندارد.

سپاه پاسداران: مقصد هواپیماربایی در مسیر تهران – دمشق سرزمین اشغالی بود
یدالله جوانی از فرمانده هان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی می گوید فردی که تلاش کرد هواپیمای «ایران ایرا» را در مسیر تهران – دمشق برباید، قصد داشت آن را به اسرائیل ببرد. او همچنین هدف این هواپیماربایی را تحت تاثیر قرار دادن سفر سعد حریری، نخست وزیر لبنان به تهران توصیف کرده است. خبرگزاری های ایران گزارش داده بودند که «فردی با مشکل روانی و غیرمسلح» جمعه شب ادعا کرده بود که می خواهد این هواپیما را برباید، اما سپاه پاسدارن ساعاتی بعد، این فرد را از «عناصر ضد انقلاب» معرفی کرد.

مراسم تشییع استاد فیزیک ترور شده دانشگاه شهید بهشتی فردا برگزار می شود
مراسم تشییع جنازه مجید شهریاری، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی تهران، روز چهارشنبه برگزار می شود. روز دوشنبه به جان دو مدرس علوم هسته ای دانشگاه شهید بهشتی در تهران سوء قصد شد که در آن، مجید شهریاری کشته و فریدون عباسی، زخمی شد. مسئولان جمهوری اسلامی ترور این دو نفر را به آمریکا و اسرائیل و مذاکرات هسته ای هفته آینده نسبت داده اند. اکبر هاشمی رفسنجانی، عوامل دشمن را مسئول این ترورها دانسته و محسن رضایی، اسرائیل را به ردیابی دانشمندان هسته ای ایران با ماهواره و ترور آنها متهم کرده است. دانشجویان بسیجی نیز روز سه شنبه در چند دانشگاه تهران تجمع و شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل دادند.

یک مامور انتظامی در درگیری در تهران کشته شد
به گزارش خبرگزاری های ایران، یک مامور انتظامی بامداد سه شنبه در درگیری با افرادی که مظنون به ترور خواند ه شده اند، در تهران کشته شد.برپایه این گزارش، ماموران کلانتری مهرآباد به چند نفر مظنون می شوند که به درگیری منجر شده، یکی از ماموران کشته و یک نفر دیگر زخمی می شوند.بنابر همین گزارش در پی سوء قصد به جان دو استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی در روز دوشنبه، اقدامات امنیتی در تهران تشدید شده است.

اکوادور از اقدام ویکی لیکس استقبال کرد
دولت چپ گرای اکوادرو اقدام ویکی لیکس را در انتشار اسناد طبقه بندی شده و محرمانه وزارت خارجه آمریکا، ستود. سخنگوی وزارت خارجه اکوادور گفت که خوشحال می شوند به جولین آسانژ، بنیان گذار سایت ویکی لیکس، پناه دهند. آسانژ شهروند استرالیاست.آمریکا و استرالیا گفته اند که تحقیقاتی را در مورد احتمال ارتکاب جرم با انتشار این اسناد،علیه جولین آسانژ آغاز کرده اند.

ایران: انتشار اسناد ویکی لیکس طراحی مشکوک دشمنان است
رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی انتشار اسناد ویکی لیکس را «طراحی مشکوک دشمنان» برای ایجاد تفرقه در میان کشورهای اسلامی و ایران هراسی توصیف کرد. اسناد منتشر شده درارتباط با ایران حاکی است که برخی سران کشورهای عرب، ازجمله عربستان سعودی خواستار حمله آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران شده بودند. همچنین مطابق این اسناد، جمهوری اسلامی در جریان جنگ حزب الله لبنان با اسرائیل با استفاده از آمبولانس های هلال احمر، سلاح در اختیار حزب الله قرار می داده است. محمود احمدی نژاد نیز اسناد ویکی لیکس را «فاقد اعتبار» خوانده است.

قرار است شهلا جاهد روز چهارشنبه در زندان اوین بدار آویخته شود
عبدالصمد خرمشاهی، وكيل مدافع شهلا جاهد می گوید به او اطلاع داده اند که قرار است موکلش فردا، چهارشنبه در زندان اوین بدار آویخته شود. آقای خرمشاهی افزوده که صبح سه شنبه به دایره اجرای احكام رفته و زمان اجرای حكم به او ابلاغ شده است. شهلا جاهد، به جرم قتل لاله سحرخیزان، همسر ناصر محمد خانی، فوتبالیست سابق ایرانی، به اعدام محکوم شده است.شهلا جاهد همسر موقت یا صیغه ای، ناصر محمد خانی بود.

کاخ سفيد می گويد سرقت اسناد و انتشار آنها جرم است
رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد می گويد باراک اوباما، رئيس جمهوری اين کشورهمواره به شفافيت در اداره کشور و سياست خارجی معتقد بوده است، اما سرقت اسناد طبقه بندی شده و انتشار آنها جرم است. او افزود که اينکار سبب ناخشنودی رئيس جمهوری شده است. هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز اقدام ويکی ليکس را در انتشار اسناد طبقه بندی شده وزارت خارجه اين کشور محکوم کرده و گفته است کهاين اقدام جان افراد و همچنين امنيت ملی آمريکا را به خطر می‌اندازد و تلاش‌های اين کشور را برای همکاری با ديگر کشورها برای حل معضلات مشترک، ناکام می‌گذارد. او اين اقدام را حمله به جامعه بين المللی توصيف کرد.

اعلام نتایج اولیه انتخابات در مصر، معترضان را به خیابان کشاند
پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در مصر، معترضان در چند شهر این کشور با حضور در خیابان‌ها با پلیس درگیر شدند.مخالفان دولت روز دوشنبه در اعتراض به آنچه «تقلب انتخاباتی» می‌نامیدند دست به تظاهرات زدند و چندین خودرو را به آتش کشیدند.حزب اخوان المسلمین، بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت، شکست انتخاباتی خود را در انتخابات روز یکشنبه تائید کرده است.

هیلاری کلینتون انتشار اسناد محرمانه آمریکا را محکوم کرد
وزیر خارجه آمریکا انتشار اسناد محرمانه دیپلماتیک را محکوم کرد.یک روز پس از انتشار اسناد ویکی‌لیکس، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه گفت که چنین اقدامی، نه تنها به سیاست خارجی آمریکا بلکه به تمامی «جامعه بین‌الملل» حمله شده است.خانم کلینتون گفت: «آمریکا انتشار غیرقانونی اطلاعات طبقه‌بندی شده را بشدت محکوم می‌کند؛ چرا که این اقدام جان افراد و امنیت ملی کشور را به خطر می‌اندازد و تلاش‌های ما را برای همکاری با دیگر کشورها در حل معضلات مشترک، ناکام می‌گذارد».اسنادی که وبسایت ویکی‌لیکس در اختیار شماری از روزنامه‌ها قرار داد، عمدتا مربوط به سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ میلادی می‌شود و انتشار آنها موجب برانگیخته شدن نگرانی‌های بین‌المللی شده است.

گروگانگیری در یک دبیرستان آمریکا، با زخمی شدن گروگانگیر به پایان رسید
يک دانش آموز مسلح، پس از پنج ساعت گروگانگيری، به سوی خود شليک کرد.اين دانش آموز ۱۵ ساله، روز دوشنبه ۲۳ دانش آموز را به همراه يک آموزگار در دبيرستانی در ايالت ويسکانسين آمريکا به گروگان گرفت.نوجوان گروگانگير، پس از پنج ساعت و با ورود پليس به مکان گروگانگيری، به خودش شليک کرد.به گفته مقامهای پليس، اين دانش آموز ۱۵ ساله به بيمارستان منتقل شده اما توضيحی درباره شرايط جسمانی او داده نشده است.

No comments:

Post a Comment