Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ترور دو استاد فیزیک در تهران


صبح امروز بین ساعت 7 تا 8 دو نفر از اساتید فیزیک دانشگاه شهید بهشتی که عازم دانشگاه شهید بهشتی بودند توسط افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، در ترور اول، دکتر مجید شهریاری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به شهادت رسیده و دو نفر همراه وی مجروح شده اند. در ترور دوم دکتر فریدون عباسی دوانی دیگر استاد دانشگاه شهید بهشتی در میدان نزدیک این دانشگاه در اقدامی مشابه مورد سوء قصد قرار گرفت و مجروح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از خبرگزاریهای داخلی، حدود ساعت 7:40 دقیقه صبح امروز در 2 نقطه از تهران انفجارهايي مشابه رخ داد كه طی آن آقایان دکتر فريدون عباسی دواني استاديار پايه 20 استاد نمونه كشوري در سال 86 و دكتر مجيد شهرياري، عضو هيات علمي دانشكده مهندسي هسته‌اي دانشگاه شهيد بهشتي و عضو شوراي ملي سزامي مورد سوء قصد قرار گرفتند.
در یک عملیات تروریستی در میدان دانشجو خودروي دکتر عباسی دوانی از اساتید علوم پایه و مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی مورد حمله تروریستی قرار گرفت، كه وی مجروح شد. در انفجار دوم نیز که در بلوار ارتش روبروی داروخانه لشکرک روي داد، طی آن دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاههای شهید بهشتی و دانشگاه عالي دفاع ملي بر اثر منفجر شدن خودرو اش به شهادت رسید و همسر وی نیز مجروح شد که وضعیت وی وخیم گزارش شده است.
در همين زمينه سرپرست معاونت امنيتي ـ انتظامي استانداري تهران به خبرنگار «تابناک» گفت: موضوع این دو ترور درحال پيگيري است و نتايج آن اعلام خواهد شد.
صفرعلي براتلو با ذکر این نکته که این موضوع در جلسه صبح امروز شوراي تامين استان مورد بررسي قرار گرفت، افزود: در حال پيگيري اين موضوع هستيم و نتايج آن را به هنگام مشخص شدن اعلام خواهيم كرد.
وي گفت: اين ترورها شخصي نبوده است و فكر مي‌كنم موضوع اين ترورها با ترورهاي قبلي فرق مي‌كند ولي كماكان در حال بررسي هستيم.
گفتنی است دکتر فریدون عباسی دوانی، از جمله افرادی است كه در قطعنامه 1747 شورای امنیت كه در تاریخ 24 مارس 2007 میلادی، برابر با 4 فروردین 1386 به تصویب رسید، مورد تحریم قرار گرفته بود.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با تشریح حادثه ترور دو استاد دانشگاه در صبح دوشنبه گفت: هیچ گروهی مسئولیت بمب ‌گذاری را بر عهده نگرفته و مظنونی نیز در این زمینه شناسایی نشده است.
ساجدی نیا با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گروهی مسئولیت بمب ‌گذاری را بر عهده نگرفته و مظنونی نیز در این زمینه شناسایی نشده است گفت: هر دو اقدام تروریستی از سوی راکبان موتورسیکلت بوده و به گفته شاهدان موتورسواران این بمب را به بدنه خودروها از طریق آهن ربا متصل کرده بودند که بمب پس از چند ثانیه منفجر شد.
وی افزود: هر دو خودروی این استادان در حال حرکت به سمت دانشگاه شهید بهشتی بود.
سردار ساجدی‌نیا گفت: ‌پیگیری‌های پلیس و دستگاه قضائی برای مشخص شدن عاملان این بمب گذاری‌ها ادامه دارد.
وی افزود:‌ سیستم محافظت از اساتید دانشگاه‌ها بر عهده مجموعه دانشگاه و وزارت دفاع است و آنان باید پاسخگو باشند.

http://farsi.sunnionline.us/News/Islamic-World/2658-1389-09-08-13-58-52.html

No comments:

Post a Comment