Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرهای کوتاه از ایران و جهان -- رادیو فردا


با استفاده از فناوری سایفون، فیلترشکن شخصی خودتان را داشته باشید. این فناوری به شما اجازه می دهد تا به وب سایت رادیو فردا و دیگر سایتهایی که در ایران فیلتر شده اند دسترسی پیدا کنید. با یک بار ورود به «سایفون» دیگر نیازی به فیلتر شکن ندارید.
 
برای دسترسی به فیلترشکن سایفون از این آدرس استفاده کنید:
jadidrah.info

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
mizeghermaz.com

سرخط‌ خبرها

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در صدد تنظیم کیفر خواست حقوقی علیه خاتمی ، موسوی و کروبی است
در آستانه روز دانشجو در ۱۶ آذر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران روز دوشنبه اعلام کرد این نهاد مشغول تنظیم کیفر خواست حقوقی علیه محمد خاتمی ، میرحسین موسوی و مهدی کروبی است. مرتضی کیا ، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران آقایان خاتمی ، موسوی و کروبی را سرمنشاء به گفته او " فتنه " سال ۸۸ خوانده و گفته است این کیفر خواست تا روز ۱۶ آذر برای اقدام جدی قوه قضائیه آماده می شود. آیت الله خامنه ای بدون ذکر نام و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی با ذکر نام محمد خاتمی ، میر حسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران اصلاح طلب مخالف دولت را رهبران فتنه می خوانند. مسئول بسیج دانشگاه تهران به دولتهای غربی بویژه دولت بریتانیا هم هشدار داده و با اشاره به ماجرای گروگان گیری کارکنان سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ گفته است تضمینی نیست که سفارت بریتانیا در تهران به سرنوشت سفارت آمریکا دچار نشود.

رئیس جمهوری اسلامی اسناد محرمانه منتشر شده توسط سایت ویکی لیکس را فاقد اعتبار خواند
بدنبال انتشار هزاران سند محرمانه مربوط به روابط دیپلماتیک آمریکا با کشورهای مختلف جهان ، محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهوری اسلامی این اسناد را فاقد اعتبار خواند. در بخشی از این اسناد که روز یکشنبه در وب سایت ویکی لیکس منتشر شد به گفتگوهای چند تن از رهبران کشورهای عرب با مقامات آمریکایی درباره ایران اشاره شده است. در یکی از این سندها گفته شده است که پادشاه عربستان سعودی از آمریکا درخواست کرده بود برای نابودی تاسیسات اتمی ، به ایران حمله کند. در سند دیگری ادعا شده است که دیپلماتهای آمریکایی به نقل از مقامات امارات متحده عربی گفته اند که ایران یکی از "جدی ترین تهدیدها برای امنیت ملی" این کشور است. محمود احمدی نژاد در واکنش به انتشار این بخش از اسناد محرمانه دولت آمریکا گفته است که ایران با کشور های منطقه دوست است و به گفته او این " شیطنت بازیها" تاثیری در روابط جمهوری اسلامی با کشور های منطقه نخواهد داشت.

در انتخابات پارلمانی مصر هوادارن اخوان المسلمین نتوانستند به پارلمان این کشور راه یابند
حزب اخوان المسلمین مصر میگوید هیچکدام از ۱۳۰ نامزد انتخاباتی این حزب نتوانستند به پارلمان این کشور راه یابند. اخوان المسلمین ،بزرگترین حزب مخالف دولت و دیگر احزاب اپوزیسیون ،دولت حسنی مبارک را به تقلب درانتخابات پارلمانی روز یکشنبه متهم کرده اند. اخوان المسلمین حزبی قانونی در مصر نیست ولی هواداران آن بصورت مستقل در انتخابات شرکت کردند. به گفته سخنگوی اخوان المسلمین ، شماری از نامزدهای انتخاباتی طرفدار این حزب در دور دوم انتخابات که در روز پنجم دسامبر برگزار خواهد شد با نامزدهای حزب حاکم دموکراسی ملی به رقابت خواهند پرداخت. گفته میشود نتایج نهایی انتخابات پارلمانی مصر روز سه شنبه اعلام خواهد شد.

دو استاد دانشگاه شهید بهشتی در حملات جداگانه کشته و زخمی شدند
صبح روز دوشنبه در دو حمله جداگانه در تهران ،یک استاد دانشگاه شهید بهشتی کشته شد و استاد دیگری بهمراه همسرش زخمی شدند. به گزارش خبرگزاریهای ایران ، سوء قصد کنندگان به جان این دو استاد دانشگاه که سوار بر موتورسیکلت بودند، بمب هایی را به بدنۀ اتومبیل این دو استاد چسباندند و از راه دور بمب ها را منفجر کردند. مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانشمند علوم هسته ای در لحظه انفجار کشته شد. همسراو و راننده اش در این حادثه مجروح شدند. در یمب گذاری دیگری ، فریدون عباسی بهمراه همسرش مجروح شدند. دکتر فریدون عباسی استاد دانشگاه شهید بهشتی ، مسئول بخش لیزر وزارت دفاع جمهوری اسلامی و به نوشته سایت الف یکی از افراد مرتبط با فعالیت های هسته ای ایران است که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم به نام او اشاره شده است. به گفته مقامات ایرانی تا کنون هیچ کس دررابطه با بمب گذاریهای روز دوشنبه دستگیر نشده و هیچ فرد یا گروهی هم مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است.

ایران می‌گوید آماده است نیازهای نظامی لبنان را تامین کند
وزیر دفاع جمهوری اسلامی می‌گوید ایران آماده است نیازمندی‌های دفاعی لبنان را تامین کند.احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی، روز یکشنبه در محل نمایشگاه «توانمندی‌های دفاعی ایران» در دیدار با سعد حریری، نخست وزیر لبنان که به ایران سفر کرده است، تجهيزات و امكانات دفاعی ايران را «متعلق به امت اسلامی و در خدمت امنيت پايدار در منطقه» خواند.سفر سه روزه آقای حریری به ایران از روز شنبه آغاز شد و او امروز تهران را ترک می‌کند.تحلیلگران هدف نخست وزیر لبنان را از این سفر، جلب حمایت جمهوری اسلامی از تلاش‌های آقای حریری برای برقراری ثبات سیاسی در لبنان می‌دانند

ازدحام جمعیت موجب زخمی شدن ۱۰۰ کودک چینی شد
ازدحام جمعیت در دبستانی در چین به زخمی شدن حدود یک‌صد کودک انجامید.به گزارش خبرگزاری شین هوا، این حادثه روز دوشنبه در دبستانی در منطقه شین جیانگ، واقع درغرب چین، رخ داده است.هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.هفته گذشته نیز در کامبوج ۳۵۱ نفر بر اثر ازدحام در مراسم سالانه فستیوال آب جان خود را از دست دادند.

آمریکا از انتشار اسناد ویکی‌لیکس انتقاد کرد
انتشار اسناد ویکی‌لیکس خشم آمریکا را برانگیخت.کاخ سفید آمریکا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای، از انتشار حدود ۲۵۰ هزار سند انتقاد کرد و فاش شدن چنین اسراری را موجب به خطر افتادن دیپلمات‌ها، ماموران اطلاعاتی آمریکا و همچنین کسانی دانست که برای کمک به بهبود دموکراسی در کشورهای مختلف به آمریکا سفر می‌کنند.از سوی دیگر، پیتر کینگ، عضو بلندپایه کمیته امنیت ملی کنگره آمریکا، روز یکشنبه از دادستان کل آمریکا خواست که ژولیان آسانژ، بنیانگذار و مدیر وبسایت ویکی ‌لیکس را به اتهام جاسوسی تحت پیگرد قرار دهد.

کره جنوبی نسبت به پیامدهای رفتار خشونت‌آمیز کره شمالی هشدار داد
با افزایش تنش در شبه‌جزیره کره، رئیس جمهوری کره جنوبی به همسایه شمالی هشدار داد که ادامه رفتارهای خشونت‌آمیز آن کشور عواقبی جدی در پی خواهد داشت.لی میونگ باک ، رئیس جمهوری کره جنوبی، روز یکشنبه گفت که خود را در قبال کشته شدن هم‌وطنانش در اثر حمله کره شمالی، مسئول می‌داند.سه شنبه هفته گذشته، توپخانه ارتش کره شمالی یکی از جزایر متعلق به کره جنوبی را زیر آتش گرفت که بر اثر آن، چهار نفر از جمله دو غیرنظامی کشته شدند.رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی، که از روز یکشنبه در دریای زرد آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

"برای ۲۰ متهم ديگر حوادث كوی دانشگاه تهران قرار مجرميت صادر شده است"
به گفته مقام‌های قضایی ایران، برای ۲۰ متهم ديگر حوادث كوی دانشگاه تهران قرار مجرميت صادر شده است.ایسنا روز یکشنبه به نقل از یک مقام مسئول در سازمان قضایی نيروهای مسلح، بدون ذکر نام، خبر داد که پرونده ۲۰ متهم جدید، در صورت تاييد، بزودی با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد. این مقام قضایی همچنین گفته است که تاکنون ده جلسه از محاکمه ۲۷ متهم این پرونده برگزار شده است.در شامگاه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، تنها یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری، گروهی از ماموران انتظامی و لباس شخصی‌ها با حمله به کوی دانشگاه تهران، اقدام به ضرب و جرح و بازداشت بسیاری از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات کردند.

یک مقام سپاه پاسداران: خروج بنی‌صدر از ایران، با اجازه نظام اسلامی صورت گرفت
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران، خروج بنی صدر از ایران را با اجازه حکومت جمهوری اسلامی دانست.مجتبی ذوالنور، روز شنبه در سخنانی گفت «نظام اسلامی به بنی صدر اجازه داد از کشور خارج شود». او در ادامه، تعقیب هواپیمای حامل بنی‌صدر را «ترفند نظام انقلاب اسلامی» عنوان کرد.ابوالحسن بنی صدر، در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۵۸، به عنوان نخستين رئيس جمهوری اسلامی ايران برگزیده شد؛ اما با بالا گرفتن اختلاف‌های وی با آيت‌الله خمينی و شورای انقلاب، از این مقام کنار گذاشته شد و چندی بعد از ایران گریخت.

اتحادیه اروپا، کمک ۸۵ میلیارد یورویی به ایرلند را تصویب کرد
کشورهای اتحادیه اروپا روز یکشنبه توافق کردند تا برای کمک به ایرلند برای خروج از بحران مالی، ۸۵ میلیارد یورو به این کشور کمک کنند. دولت ایرلند با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که ۵۰ میلیارد یورو از این بسته را برای بودجه ی این کشور و ۳۵ میلیارد یوروی باقی مانده را برای سرمایه گذاری دوباره در بانک های ایرلند مصرف خواهد کرد. این بیانیه می افزاید که هفده میلیارد و ۵۰۰ ملیون یورو از این بسته توسط دولت ایرلند پرداخت می شود.


No comments:

Post a Comment