Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اينجا هتل نيست ... بيمارستانه! -- Not a hotell - a hospital in UAE!

رئيس دولت امارات متحدۀ عربي و حاكم ابوظبي در جريان طرح هاي ساخت دو بيمارستان تازه "العين" و "المرفق" قرار گرفتند. از آنجا كه ساخت اين دو بيمارستان تازه سطح درمان پزشكي تخصصي و خانوادگي را در ابوظبي بالا مي برد، اين بيمارستان ها جايگزين بيمارستان هاي كنوني العين و المفرق خواهند شد. بيمارستان تازه ساز المرفق كه 690 تخت خوابي بوده و مساحت آن 245 هزار متر مربع است، جايگزين بيمارستان كنوني 431 تخت خوابي المرفق خواهد شد. همچنين پاركينگ اين بيمارستان گنجايش 1,300 خودرو را خواهد داشت و ساختمان تازه براي درمان بيماري هاي خارجي نيز از 147 اتاق و 60 اتاق معاينه تشكيل شده است.

بنا بر اعلام شركت خدمات پزشكي ابوظبي، بيمارستان تازۀ العين نيز مجتمعي است با فضايي دوستانه كه در آن امكانات نوين پزشكي ارائه مي گردد. اين بيمارستان 688 تخت خوابه در زميني به مساحت 358 هزار متر مربع با 30 دپارتمان پزشكي ساخته شده و افزون بر برخورداري از نخستين واحد تخصصي درمان سكته هاي مغزي در كشور، داراي بخش هايي خاص در حوزه زيست پزشكي از جمله حوادث، استخوان پزشكي، و طب ورزشي است. اين بيمارستان در همكاري با دانشگاه امارات، به مركزي براي پژوهش، آموزش، و كارورزي متخصصان تبديل خواهد شد. همانطور كه در تصاوير زير مي بينيد بيمارستان العين در كشور امارات، يكي از بزرگترين و شكيل ترين بيمارستان ها است كه طراحي محيطي و داخلي، تجهيزات و امكانات عالي با رنگ هاي شاد و متنوع آن بي شباهت به هتل نيست.

رئيس دولت امارات بر افزايش سطح مراقبت هاي بهداشتي و پزشكي ارائه شده به شهروندان اماراتي و خارجيان مقيم اين كشور، تأكيد نموده است و اعلام شده كه اين دو بيمارستان در سال 2013 وارد عرصۀ خدمت رساني خواهند شد. اَبوظَبي، يكي از اميرنشينهاي هفتگانه و بزرگ ترين واحد امارات متحد عربي در ساحل جنوبي خليج فارس است.



No comments:

Post a Comment