Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

درخواست آمریکا برای گسترش عملیات هوایی علیه شورشیان در پاکستان


به اعتقاد واشنگتن رهبران طالبان درنزديكى كويته پاكستان مستقرند

دبى- العربيه
آمریکا از دولت پاكستان خواهان آن شد كه فضا را براى عمليات هواپيماهاى بدون سرنشين بازتر كند تا بتواند " ضربات مؤثرترى " به جنبش طالبان وارد نمايد.

طبق گزارش تلويزيون العربيه در روز شنبه 20-11-2010 ، واشنگتن از اسلام آباد خواسته است به عمليات اين نوع هواپيماها كه توسط سازمان امنیت مركزى امريكا (CIA) اداره مى شوند مجال بيشترى داده شود.

از سوى ديگر روزنامه "واشنگتن پست" به نقل از مسئولان امريكايى و پاكستانى نوشت كه دولت امريكا خواهان آن شده است كه نيروهاى غربى به ويژه در مناطق مشرف بر شهر كويته پاكستان آزادى فعاليت بيشترى داشته باشند، زيرا به اعتقاد واشنگتن رهبران طالبان غالباً در نزديكى همين شهر مخفى شده اند.

اين روزنامه نوشت : " پاكستان با تقاضاى توسعه عمليات امريكا مخالفت كرده است. ليكن توافق نموده است كه در اقدامات مخفى ترى براى تقويت حضور (CIA) در كويته پاكستان همكارى كند."

حملات موشكى امريكا در خاك پاكستان با استفاده از هواپيماهاى بدون سرنشين و بدون هماهنگى قبلى، نارضایتی مقامات اسلام آباد را برانگیخته است به طورى كه این کشوردر هفته هاى اخير تصميم گرفت گذرگاههاى كمك رسانى به نيروهاى ناتو در افغانستان از طريق پاكستان را مسدود كند.

پاكستان اعلام كرده است كه تا كنون به دليل باز بودن اين گذرگاهها، تعدادى از نيروهاى نظامى اش مورد حمله قرار گرفته و كشته شده اند.

ناظران امور افغانستان و پاكستان در ماههاى اخير به اين نتيجه رسيده اند كه نيروهاى ناتو نتوانسته اند جنبش طالبان را در افغانستان قلع و قمع كنند. طى سال جارى تعداد حملات نيروهاى مسلح ضد دولتى افغانستان به مراكز دولتى و نقاط حساس اين كشور افزونتر شده است.

تعداد كشته هاى نيروهاى بيگانه وابسته به پيمان ناتو در افغانستان طى سال جارى در مقايسه با سالهاى پيش بالاتر رفته است و شورش مسلحانه عليه دولت كابل و هم پيمانان غربى اش بيشتر شده است.

http://www.alarabiya.net/articles/2010/11/20/126730.html

No comments:

Post a Comment